Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

Stylelife
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - A bűbáj herceg és a királylányok

A bűbáj herceg és a királylányok

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
 - Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Élmény – Toyota GR86 Executive

Élmény – Toyota GR86 Executive

  • 2023. április 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.


Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A Toyota egyik versenyelőnye, hogy a modellpalettájának a zömét hybrid hajtású autók teszik ki. Ezt az előnyt, természetesen a környezetvédelmi kérdéseken túl, abban is élvezhetjük, hogy van lehetőségük arra, hogy egy-egy rétegmodellbe „büntetlenül” tegyenek hagyományos erőforrást, hiszen a kvótán így is, úgy is belül maradnak. Ez pedig azért is csodálatos hír, mert az olyan modellek, mit a korábbi GT86, nem csak szép emlékek maradtak, hanem megjelent az utód, a GR86.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A GR86 egyértelműen egy új modell, hiszen minden egyes pontja más, mint az elődé, de méretében, stílusában semmit nem változott. Ezért is kell ezt a kijelentést megtenni, hiszen annyira hozza az előd által megteremtett életérzést, formát, hogy hihetnénk azt is, hogy egy modellfrissítésről van szó, amelyet új névbe csomagolva szeretnének nekünk eladni.
A GR86 lényegesen maszkulinabb, agresszívabb megjelenést kapott, így sokkal jobban közelít a Supra formájára. Keskenyebbek lettek a LED-es lámpák elől, szögletesebb lett a hűtőrács és kapott két látványos légbeömlőt az autó a lámpatestek alá. Hasonló módon látványos az első sárvédőn elhelyezett légbeömlő, valamint a küszöbök miatt vizuálisan is felturbózott kiszélesítése az autónak. A 18” -es fekete felnik divatosak és szépek.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Számomra továbbra is a GR86 legszebb része a hátsó traktus. Szerencsére megmaradtak a méretes kipufogók, amelyeket kiemel a fekete lökhárítórész. A lámpatestek teljesen megújultak hátul is az elődmodellhez képest. Talán lejobban az új Yaris vagy éppen a CH-R lámpáira hasonlítanak, amelyek a mai divatnak megfelelően össze is lettek kötve. A csomagtér ajtó tetején a légelvezető szárny hangsúlyosabb lett.
Összeségében elmondható, hogy egy rendkívül feltűnő, igazán szép, egységes hangulatú karosszériát sikerült megalkotni, amelynek legjobb bizonyítéka az a rengeteg elismerő tekintet, visszajelzés, amelyet az autó tesztelése során az utakon közlekedőktől kaptam. És azért ne felejtsük el, hogy a GR68 egy kifejezetten elérhető árú autónak számít, hiszen a jelenlegi 15-16 millió forintos ár sávban egyáltalán nem találni hasonló képességű és megjelenésű versenytársat.
Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A belső design természetesen modernebb lett, hiszen az analóg műszeregységet egy digitális, 7” -es képernyő váltotta, továbbá a középkonzolra is került egy 8”-es élintőképernyő. Ez utóbbi képes a telefon kitükrözésére és talán ennél többre nincs is szükség (ha szükség lenne sem tud többet). Ennek jelen esetben én kifejezetten örültem, hiszen arra lehetett figyelni, amire ez az autó készült. A vezetés élményére, az örömautózásra.
Az ülések rendkívül kényelmesek, nagyon jó az üléspozíció. Az autó teljesen körbeveszi az embert a volán mögött, abszolút részei tudunk lenni az élménynek.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Pakolórekeszből nincsen sok, de pont elég. Az ajtózsebbe kényelmesen elfér egy palack, a könyöklő felnyíló fedele mögött szintén találni némi üreget, ahová a telefon betehető, illetve ide is elhelyezhető két fémdoboz, ha éppen azt szeretnénk.

Szintén pozitív, hogy a kézifékkar megmaradt, kár lett volna érte, ha ezt is gombbá zsugorítják.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A beszámoló végére hagytam a legfontosabbat, a 2,4 literes boxer erőforrást, amely továbbra is turbó nélküli, viszont a megnövelt lökettérfogat miatt így már 234 lóerős és a nyomatéka is szépen szaporodott, hiszen 250Nm-re növekedett. Szintén fontos körülmény, hogy a nyomatékcsúcs már sokkal hamarabb, 3700-as fordulaton jelentkezik. A korábbi modell esetében sok kritika érte az autót, hogy a középső fordulatszám tartományban erőtlen az autó. A mostani változatban ezt én egyáltalán nem éreztem. Sőt, kifejezetten élvezetes gyorsulásokat volt képes produkálni az autó jelentősebb visszaváltás nélkül. Egy élmény, amikor kanyarból kigyorsítva dobálja a fenekét. Ez utóbbival persze okosan kell játszani, mert sokkal vadabbra hagyták a tervezők a vezethetőséget, nem szól bele a technika olyan hamar. Ezért több gyakorlatra van szükség, sokkal emberközelibb a GR86 mint számos erősebb, de komputer által kontrollált és lényegesen drágább autó.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Önmagában a 234 lóerő nem számít soknak, de a GR86 egy rendkívül könnyű autónak számít manapság. 1,3 tonnás tömege, amelyet többek között olyan részletekkel értek el, hogy a gépháztető alumínium. A karosszéria mindemellett meglehetősen merev, jól bírja azt a terhelést, amelyet ki lehet belőle hozni.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A kipörgés gátló kikapcsolható, de normál közúton szerintem ez nem tanácsos, enélkül is egészen vad a jármű. Ha viszont lehetősége van valakinek pályán is használni ezt az autót, akkor tovább fokozhatja ezt az élményt. A tervezők gondoltak is arra, hogy erre fog jónéhány tulajdonos vetemedni, így a hátsó üléssor, amely egyébként funkciójában amúgy is korlátozott, lehajtható. Ebben az esetben egy hosszú, sík felületet kapunk, ahová még a pályagumik is elférnek.
Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Nagyon kevés ilyen autó van, mint a GR86 és ahogyan a dolgok haladnak, egyre kevesebb lesz. Elérhető árban pedig sportautót nem sokat fogunk találni pár éven belül. Így, aki ilyen típusú élményekre vágyik, gyorsan érdemes lépnie és ezt követően valószínűleg várnia a szállítási határidő miatt, hogy elcsípjen egyet ebből a különleges járműből.   

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

  • gr86 teszt gr86 toyota Toyota gr86 executive teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Élmény – Toyota GR86 Executive
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Önbecsülés kattintásra - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Önbecsülés kattintásra
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    A legnagyobb hazai üzleteit nyitotta meg a Zara és a Stradivarius az Arena Mallban

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Önbecsülés kattintásra

    Önbecsülés kattintásra

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell