Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Életérzés
Cool-Túra - Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Cool-Túra
 - Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Cool-Túra - 'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

Cool-Túra
Autó & Motor - Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Autó & Motor
Én - Top szakállfazon férfiaknak

Top szakállfazon férfiaknak

Én
Autó & Motor - Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Élmény – Toyota GR86 Executive

Élmény – Toyota GR86 Executive

  • 2023. április 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.


Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A Toyota egyik versenyelőnye, hogy a modellpalettájának a zömét hybrid hajtású autók teszik ki. Ezt az előnyt, természetesen a környezetvédelmi kérdéseken túl, abban is élvezhetjük, hogy van lehetőségük arra, hogy egy-egy rétegmodellbe „büntetlenül” tegyenek hagyományos erőforrást, hiszen a kvótán így is, úgy is belül maradnak. Ez pedig azért is csodálatos hír, mert az olyan modellek, mit a korábbi GT86, nem csak szép emlékek maradtak, hanem megjelent az utód, a GR86.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A GR86 egyértelműen egy új modell, hiszen minden egyes pontja más, mint az elődé, de méretében, stílusában semmit nem változott. Ezért is kell ezt a kijelentést megtenni, hiszen annyira hozza az előd által megteremtett életérzést, formát, hogy hihetnénk azt is, hogy egy modellfrissítésről van szó, amelyet új névbe csomagolva szeretnének nekünk eladni.
A GR86 lényegesen maszkulinabb, agresszívabb megjelenést kapott, így sokkal jobban közelít a Supra formájára. Keskenyebbek lettek a LED-es lámpák elől, szögletesebb lett a hűtőrács és kapott két látványos légbeömlőt az autó a lámpatestek alá. Hasonló módon látványos az első sárvédőn elhelyezett légbeömlő, valamint a küszöbök miatt vizuálisan is felturbózott kiszélesítése az autónak. A 18” -es fekete felnik divatosak és szépek.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Számomra továbbra is a GR86 legszebb része a hátsó traktus. Szerencsére megmaradtak a méretes kipufogók, amelyeket kiemel a fekete lökhárítórész. A lámpatestek teljesen megújultak hátul is az elődmodellhez képest. Talán lejobban az új Yaris vagy éppen a CH-R lámpáira hasonlítanak, amelyek a mai divatnak megfelelően össze is lettek kötve. A csomagtér ajtó tetején a légelvezető szárny hangsúlyosabb lett.
Összeségében elmondható, hogy egy rendkívül feltűnő, igazán szép, egységes hangulatú karosszériát sikerült megalkotni, amelynek legjobb bizonyítéka az a rengeteg elismerő tekintet, visszajelzés, amelyet az autó tesztelése során az utakon közlekedőktől kaptam. És azért ne felejtsük el, hogy a GR68 egy kifejezetten elérhető árú autónak számít, hiszen a jelenlegi 15-16 millió forintos ár sávban egyáltalán nem találni hasonló képességű és megjelenésű versenytársat.
Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A belső design természetesen modernebb lett, hiszen az analóg műszeregységet egy digitális, 7” -es képernyő váltotta, továbbá a középkonzolra is került egy 8”-es élintőképernyő. Ez utóbbi képes a telefon kitükrözésére és talán ennél többre nincs is szükség (ha szükség lenne sem tud többet). Ennek jelen esetben én kifejezetten örültem, hiszen arra lehetett figyelni, amire ez az autó készült. A vezetés élményére, az örömautózásra.
Az ülések rendkívül kényelmesek, nagyon jó az üléspozíció. Az autó teljesen körbeveszi az embert a volán mögött, abszolút részei tudunk lenni az élménynek.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Pakolórekeszből nincsen sok, de pont elég. Az ajtózsebbe kényelmesen elfér egy palack, a könyöklő felnyíló fedele mögött szintén találni némi üreget, ahová a telefon betehető, illetve ide is elhelyezhető két fémdoboz, ha éppen azt szeretnénk.

Szintén pozitív, hogy a kézifékkar megmaradt, kár lett volna érte, ha ezt is gombbá zsugorítják.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A beszámoló végére hagytam a legfontosabbat, a 2,4 literes boxer erőforrást, amely továbbra is turbó nélküli, viszont a megnövelt lökettérfogat miatt így már 234 lóerős és a nyomatéka is szépen szaporodott, hiszen 250Nm-re növekedett. Szintén fontos körülmény, hogy a nyomatékcsúcs már sokkal hamarabb, 3700-as fordulaton jelentkezik. A korábbi modell esetében sok kritika érte az autót, hogy a középső fordulatszám tartományban erőtlen az autó. A mostani változatban ezt én egyáltalán nem éreztem. Sőt, kifejezetten élvezetes gyorsulásokat volt képes produkálni az autó jelentősebb visszaváltás nélkül. Egy élmény, amikor kanyarból kigyorsítva dobálja a fenekét. Ez utóbbival persze okosan kell játszani, mert sokkal vadabbra hagyták a tervezők a vezethetőséget, nem szól bele a technika olyan hamar. Ezért több gyakorlatra van szükség, sokkal emberközelibb a GR86 mint számos erősebb, de komputer által kontrollált és lényegesen drágább autó.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Önmagában a 234 lóerő nem számít soknak, de a GR86 egy rendkívül könnyű autónak számít manapság. 1,3 tonnás tömege, amelyet többek között olyan részletekkel értek el, hogy a gépháztető alumínium. A karosszéria mindemellett meglehetősen merev, jól bírja azt a terhelést, amelyet ki lehet belőle hozni.

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

A kipörgés gátló kikapcsolható, de normál közúton szerintem ez nem tanácsos, enélkül is egészen vad a jármű. Ha viszont lehetősége van valakinek pályán is használni ezt az autót, akkor tovább fokozhatja ezt az élményt. A tervezők gondoltak is arra, hogy erre fog jónéhány tulajdonos vetemedni, így a hátsó üléssor, amely egyébként funkciójában amúgy is korlátozott, lehajtható. Ebben az esetben egy hosszú, sík felületet kapunk, ahová még a pályagumik is elférnek.
Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

Nagyon kevés ilyen autó van, mint a GR86 és ahogyan a dolgok haladnak, egyre kevesebb lesz. Elérhető árban pedig sportautót nem sokat fogunk találni pár éven belül. Így, aki ilyen típusú élményekre vágyik, gyorsan érdemes lépnie és ezt követően valószínűleg várnia a szállítási határidő miatt, hogy elcsípjen egyet ebből a különleges járműből.   

Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor - MOBILITY - gr86 teszt, gr86 toyota, Toyota gr86 executive teszt,

  • gr86 teszt gr86 toyota Toyota gr86 executive teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Élmény – Toyota GR86 Executive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Élmény – Toyota GR86 Executive
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor
    • Keresd a nőt!
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?
    • Keresd a nőt!
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023 - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023
    • Stylenews
    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal
    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők
    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény
    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!
    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni
    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában
    A legnehezebb munka, és ami az után jön - Egy házasság így hanyatlik meg

    További cikkek

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Legolvasottabb írások

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia