Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

  • 2020. június 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Suzukinál egyértelműen a retro van napirenden. A megvalósítás módja pedig ez esetben zseniális. A retro szót, a V-Strom esetében számomra fájdalmas kiejteni, hiszen aktív emlékeim vannak 1988-ból, amikor ennek a típusnak az őse megszületett, és nehezen fogadom el, hogy már ennyire öreg vagyok. De ki lehet mondani, a V-Strom legendává lett rövid idő alatt, így joggal nyúlhat vissza már a gyökereihez, miközben valami egészen újat kínál.


Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom teszt, suzukimotors, v-strom, v-strom 1050 teszt, v-strom 1050xt, v-strom teszt,
A V-Strom mostantól 1050, 1000 helyett, mert az 1037cm3-es 90o-ban elrendezett V2-es blokk matematikailag helyesen felfelé lett kerekítve. Ha a kerekítési szabályok nem lennének mellettük, akkor is teljesen jogos ez a módosítás. Az előző V-Strom is remek motor volt, de ez a mostani szinte tökéletesre sikerült. Nagyon régen ültem ennyire jól motorozható vasra. Imádtam minden percét.
Ahhoz, hogy ezt a fantasztikus érzést megkapjuk számos dolognak kellett egyszerre teljesülnie.
Ha már a motorblokkal kezdtem, akkor itt még ki kell emelni azt, hogy egy nagy hagyománnyal rendelkező, több generációt és Suzuki motort kiszolgáló blokk került bele a V-Stromba, némi továbbfejlesztéssel. A korábbi 100Le helyett most már 106Le leadására képes 8500-as fordulatszámon.
És hogy mitől retro? A Suzuki zseniálisan nyúlt vissza az elődmodellhez, a DR 750-hez. Formai jegyeit, elsősorban az első kerék feletti csőrt, valamint a téglalap formájú első fényszórót megtaláljuk az új V-Stromban is. Persze utóbbi LED-es technikával működik, csakúgy, mint a hátsó lámpatestek, valamint az XT felszereltségnél az indexek is.
Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom teszt, suzukimotors, v-strom, v-strom 1050 teszt, v-strom 1050xt, v-strom teszt,

A Suzuki túra endúrója mindezeken kívül elképesztően kényelmes. Az üléspozíció tökéletes. Számos esetben a 180cm-es magasságom alacsonynak számít ebben a kategóriában. Vagy alacsonyított ülés szükséges, vagy marad a lábujjhegyen állás. Ennél a motornál nem volt ilyen probléma, függetlenül attól, hogy manuálisan állítható az ülőfelület magassága az osztott (vezető és utas) ülőfelület alatt. A magasságon kívül maga az ülőfelület is kényelmes, valamint mutatós.
A kényelmes üléseken kívül a hibátlan szélvédelem – a kormánynál és az állítható magasságú szélvédőnél – is azt sarkallta, hogy ne akarjunk leszállni a mociról két tankolás között. A tank egyébként 20l-es, amellyel közel 400km tehető meg. A tempótól függően 4,8l és 5,4l közötti fogyasztásokat mértem. 

Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom teszt, suzukimotors, v-strom, v-strom 1050 teszt, v-strom 1050xt, v-strom teszt,

A fentiek mindegyike remek dolog, de ami nekem a legjobban tetszett, hogy a modern technika és számos extra felszereltség, mint a visszagurulás gátló, többállású ABS, lejtmenet vezérlő úgy végzi a dolgát, hogy nekünk semmi dolgunk nincsen. A színfalak mögött, észrevétlenül, tökéletesen. Ez utóbbi tetszett nekem a legjobban. A technika nagyon fontos és jó dolog, de egy jó motorozást nem ez tesz feledhetetlenné, így nem szeretem, ha elvonja az úttól és az érzéstől bármi a figyelmemet.
A műszerfal jól átlátható, informatív. Pont annyi adatot mutat, amennyire szükségünk lehet. Igaz nem színes, mint számos versenytárs esetében, nem tudja kezelni a telefonunkat vagy éppen nem tud lejátszani mp3 számokat. De tegyük fel a kérdést, vajon szükségesek ezek egy jó motorozáshoz?

Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom teszt, suzukimotors, v-strom, v-strom 1050 teszt, v-strom 1050xt, v-strom teszt,

A V-Strom kétféle felszereltséggel kapható. A tesztelt jobban felszerelt változat az XT, mely az alapmodellhez képest küllős felnivel, a középállvánnyal, gyári kézvédővel, valamint alumínium kartervédővel és a bukócsővel is fel van szerelve. Kényelmi felszerelés továbbá ezen a szinten a tempomat is.

Bárhogyan nézem, nehezen találok kritikai észrevételt az új V-Stromon. Minden szempontból ideális útitárs, remek paraméterekkel. Bárkinek jó szívvel tudom ajánlani.

Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom teszt, suzukimotors, v-strom, v-strom 1050 teszt, v-strom 1050xt, v-strom teszt,

  • suzuki v-strom teszt suzukimotors v-strom v-strom 1050 teszt v-strom 1050xt v-strom teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE
    • Autó & Motor
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia