Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

  • 2023. augusztus 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Suzuki legnagyobb túra-endúrója a V-Strom 1050DE vendégeskedett nálunk. A méltán népszerű V-Strom sorozat 20. évfordulóját ünnepli, így a tervezők mindent beleadtak, hogy ezt kellőképpen ütős módon tegyék emlékezetessé. A helyzetük nem könnyű, hiszen ez a kategória az egyik legtöbb versenytársat és a legkomolyabb technikai képességeket felvonultató osztály.


Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Mi sem lehet nehezebb, mint a túra-endúrók között nagyot villantani. Ez pedig leginkább az 1000cm3 fölötti méretosztályra igaz. A régi „nagy nevek” mellett, már olyan márkák is ringbe szálltak itt a vásárlók kegyéért, mint a Harley Davidson, akiknek a Pan America elnevezésű 1250 cm3 motorját nemrégiben mi is teszteltük. Érdemes még kiemelni a BMW R1250GS-t és annak is az Adventure változatát, hiszen ez jóval népszerűbb, mint a sima GS. Hogy miért, azt kicsit később részletezem.
Annyi viszont biztos, hogy az imént említett két motor 200 köbcentivel nagyobb blokkot kínál, ebből következően nagyobb teljesítményt és nyomatékot, természetesen jóval borsosabb áron.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

De előbbi, mármint a nagy köbcenti, manapság egyre inkább jellemző ezeknél a motoroknál. Lassan már az 1250-es méretet is túllépi a legtöbb gyártó és inkább az 1300-as mérettartományt veszik célkeresztbe. Ezzel persze növekvő teljesítményt és a vele járó nagyobb össztömeget is el kell viselniük a vásárlóknak. Nem beszélve az egyre vastagabb ceruzával rajzolt árcédulának, amely valahogyan természetes velejárója az előzőeknek. Ezzel szemben a Suzuki különutas startégiát folytat. A V-Strom kisebb és pénztárca barátabb is. Hogy ez jó stratégia-e azt persze az idő meg fogja mutatni. Annyi viszont bizonyos, hogy a jól motorozhatóságot a terepre is szánt kategória esetében erősen befolyásolja a motor súlya. Ebből a szempontból pedig a Suzukinak előnye van. A V-Strom 1050DE 252 kilogrammot nyom. 

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

De hogy miért is emeltem ki a BMW GS Adventure-t? Azt látni a vásárlói preferenciák esetében, hogy egy bizonyos összeghatár esetében, vagy éppen a csúcsmotoroknál, a mindent bele életérzés teljesül. Meggyőződésem, hogy a példaképpen kiemelt német motor esetében a vásárlók többségénél az a preferencia, hogy a legnagyobbat és ebből következően a vélelmezett legjobbat választják. Pedig a helyzet a motorok esetében nem ennyire egyszerű, hiszen a funkció sokkal fontosabb, mint az árcédula. Ez a V-Strom esetében azért érdekes, mert a nemrégen nálunk járt 800DE személyében az egyik legjobban, legkönnyebben motorozható túra-endúrót ismerhettük meg. A teszt itt olvasható. Mondhatjuk azt is, hogy az 1050DE ennek a motornak a nagytestvére. Persze technikai szempontból is mások, hiszen egy soros kéthengeres blokk van a 800DE-ben, míg az 1050DE-ben a széria nevét adó 90 fokos V alakban elhelyezett, szintén kéthengeres motor található. Ez utóbbi természetesen hatással van a motor súlyelosztására, dinamikájára is. Én azt mondanám, hogy könnyebb, simább érzés a kistestvér vezetése, míg az 1037 cm3-es blokk a maga 106 lóerejével és 101Nm nyomatékával már egy másik ligába tartozik. Az persze másik kérdés, hogy hány vásárló fogja ezt a többletet valóban kihasználni? Aki viszont megteszi, az érezheti, hogy a középső fordulatszámtartományban sem fogy el az ereje, roppant dinamikus, jól motorozható gép az 1050DE.
Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Természetesen minden szempontból nagyobb és jobban felszerelt, mint a kistestvér. Rendkívül kényelmes az üléspozíció, szinte teljesen 90 fokos szögben tudjuk tartani a lábunkat térd- és combhajlatnál is. A lábtartó ilyen szempontból ideális helyen van elhelyezve. Illetve, ha kiállunk a nyeregből, akkor is nagyon jó szögben, távolságra tudunk elhelyezkedni. Persze ennek az ideális pozíciónak a másik oldala, hogy amikor leállunk a motorral, akkor a lábtartó pont ott van, ahová a lábunkat támasztanánk, így számomra ez nem volt kényelmes. Meg kellett szokni, hogy kicsit hátrébb támasztok le, ami az elején egészen furcsa volt.
Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Az 1050DE műszerfala egészen remek. Nincsen túlbonyolítva, de tökéletesen informatív. A színes LCD kijelző jól átlátható, a megjelenő információkat könnyen lehet váltani a bal kormányon elhelyezett kezelő segítségével, amely egyben a tempomat beállítására is szolgál. Utóbbit a jobb kormányon lévő gomb segítségével élesíthetjük.
A motor szélvédelmével is elégedett voltam. 180cm-es magasságomhoz ideális volt az alapbeállítás. Sajnos a plexi csak csavarhúzó segítségével állítható, tehát akinek az alapbeállítás nem megfelelő, nem tudja könnyedén módosítani.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

A V-Strom ereje az egyszerű felépítésében van. Bár rengeteg módon konfigurálható a motor, illetve rendelkezik számos kényelmi funkcióval, mint a lejtmenetvezérlő, visszagurulás gátló, mozgáskövető fékrendszer, ABS, de ezek a technikák nem igényelnek a sofőrtől semmiféle manuális beavatkozást. A kipörgésgátló rendszer is előre programozott beállításokkal könnyedén, egyetlen gomb benyomásával módosítható vagy éppen teljesen kikapcsolható. Ezek pedig mind-mind azt jelentik, hogy csak a motorozás élményére kell koncentrálni, nem pedig bonyolult menü rendszerekben való lépegetésre.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Szintén az élményt fokozza a gyorsváltó, amely a V-Strom élmény része. Talán a legjobb gyorsváltó, amit valaha teszteltem, található a 800 és 1050DE-ben. Gyakorlatilag az elinduláson kívül szinte soha nem kell a kuplungot használni. Tökéletesen, észrevétlenül működik a gyorsváltó minden sebességfokozatban le és fel is.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Összeségében a 6,2 millió forintos ár a V-Strom 1050-ért versenyképes ár a versenytársakhoz képest. Ezzel az árral egyébként a Suzuki paletta második legdrágább motorja a Hayabusa után. Az persze fontos kérdés, hogy kinek lesz szüksége rá technikai és nem presztízs szempontból? Kérdezem ezt csak azért, mert a 800DE annyira jól sikerült. Másfelől persze jó értelemben vett egyszerűsége miatt sok-sok millióval olcsóbb, mint egy KTM, Honda, HD vagy a német versenytárs. Nehéz terepen pedig, amilyen most a magyarországi piac, ez is számítani fog. 

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

  • suzuki v-strom 1050de teszt v-strom v-strom 1050de v-strom 1050de teszt vstrom

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE
    • Autó & Motor
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    • Keresd a nőt!
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját
    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője
    Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

    Kapcsolódó cikkek

    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia