Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Honda e, mErt mEgérdEmlEm

Honda e, mErt mEgérdEmlEm

  • 2021. március 31.
  • Komment

Az elektromos autózás az átlagos felhasználóban számos kérdést vet fel. Mi ez, miért kell, mikortól nem lehet már hagyományos, fosszilis tüzelőanyagot használó autót kapni? Rengeteg a találgatás, de konkrétumot senki sem tud. Egy biztos, az autógyárak az Európai Unió szigorú direktívájának (95g/km CO2 kibocsátás) köszönhetően egyre több elektromos modellel állnak elő. A paletta szélesedik, egyre több kategóriában válik természetessé az elektromos hajtás.


Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Erre a táguló piacra érkezett a Honda e. Az autó első ránézésre prototípus benyomását kelti, az egyedi megoldások sokasága miatt olyan, mintha véletlenül engedték volna gyártásba. Bátor húzás ez abban a korban, amikor az autómárkák inkább összeolvadnak, hogy csökkentsék a gyártási, fejlesztési költségeket. Talán nem is bátor, egyenesen vakmerő.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Külső:

A Honda e külseje megosztó. Volt, akinek nagyon bejött és volt, aki egyenesen rondának titulálta. Az együtt töltött idő alatt igen kevés hölgy ismerősöm tette le a voksát a tetszési index pozitív oldalán. Ettől eltérően a férfiak nagy részének tetszett a helyenként cuki, nyomokban vagány formai kettősség. Érdekes mód pont az ellenkezőjére számítottam.

Az autó elején és hátulján a nagy fekete felületen a kör alakú lámpatestek dominálnak. Rossz nyelvek szerint, ha nem világítanának, nehéz lenne eldönteni, hogy az autó jön, vagy megy. Szerencsére a fényekkel jól kombináltak a Honda mérnökei, mind a lámpák, mind az elektromos csatlakozó fényei tetszetősek, ráadásul, ha az autóhoz közeledünk indítókulccsal a zsebünkben, a helyzetjelzők körkörös világításba kezdenek amolyan „helló gazdi” stílusban. A köszönés része az első ajtókon előpattanó rejtett kilincs is.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Az autó oldala klasszikus bakancsformát ölt, amelyet a rejtett kilincsek és keret nélküli első ajtók tesznek egyedivé.

Belső:

Az autó egyszerre modern és retro, letisztult és harsány. Ha gyújtás nélkül nézzük a belső teret, letisztult már-már „svéd” hangulat fogad.  Az ülések anyaga, textúrája és a fahatású betétek, ízléses szállodai hangulatot kölcsönöznek a Honda e-nek. A kép akkor változik, amikor életre keltjük az autót és vele a temérdek kijelzőt. Ilyenkor az autó olyanná válik, mint egy 80-as évekből itt maradt utópia.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

A képernyőket mindenki a saját ízlésének, szokásának megfelelően variálhatja. A lehetőségek száma korlátozott ugyan, de elsőre mindenképpen letaglózó a Honda e kijelzőinek sokasága. Itt már tetten érhető a távolkeleti behatás. Nekem a képernyőkön megjelenő akvárium funkció kicsit sok volt. Az aktív kijelzőkkel a belső tér a Sega és a Nintendo nyüzsgő világát juttatta eszembe. Ezt tovább erősítette, hogy az autóban található HDMI bemenet és a szabványos 230V-s aljzat lehetőséget biztosít a játék konzolok csatlakozására a kijelzőn.    

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Tovább borzolja a kedélyeket az Advance felszereltségtől elérhető kamerás visszapillantó, melynél a hagyományos tükröket a műszerfal két szélén elhelyezett kijelzők helyettesítik.  A használat során erre voltak a legtöbben kíváncsiak. Miért jó ez, mennyi idő megszokni?  Nos, a legnagyobb előnye nem a légellenállás csökkenésében keresendő, hanem a szűk városi környezetben. Itt ugyanis a fürgeségén, fordulékonyságán túl előnyt jelent, hogy a visszapillantó tükör nem találkozik a másik autóéval. A kamera kitüremkedése ugyanis pont elsuhan a többi autó tükre alatt. Az oldalsó kijelzőn a térérzet és a távolság helyes felmérése megszokást igényel, melyben segít a kijelzőn megjelenő „vonalzó”. Az oldalsó kamerák koszolódásra nem hajlamosak, képük nagyobb betekintést nyújt a hagyományos tükröknél. Ugyanez nem mondható el a belső tükörről, melynél a kamera gyakrabban lett szennyezett. Szerencsére itt egy kattintással visszaállítható a hagyományos tükör.

Használat közben:

A Honda e súlyeloszlása az első és hátsó tengelyek között 50-50%, ráadásul az elektromos hajtásnak köszönhetően 315Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. A puszta számokból kiindulva ez egy igazi „élményautó” lehetne, de még sem az. A biztonsági rendszer ugyanis nem enged túl nagy szabadságfokot a vezetőnek. Pont akkor avatkozik be, amikor az autó hátulja tisztességesen megindulna és azonnal a helyes ívre tereli. Talán jobb is így, mert a legtöbb ember egyszerűen nem tudna mit kezdeni a hátsó kerekekre jutó nyomatékkal, de minimális csúszkálásra így is van lehetőség, ha szeretnénk.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

A Honda e-ben minden ma elérhető vezetéstámogató rendszert megtalálunk. Ilyen a holttérfigyelő, a kanyarkövető, az adaptív tempomat, - amely képes az autót állóra fékezni, majd pár másodpercen belül a forgalommal együtt elindítani -, a vészfék asszisztens, vagy az automata parkolóasszisztens. Ezek többnyire jól, finoman teszik a dolgukat. A hátsó keresztirányú forgalom figyelés pedig olyan kiváló, hogy minden autóba beletenném.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

A hátsókerék hajtásnak köszönhetően az autó forduló körének sugara mindössze 4,3m.

A kanyarvadász üzemmódot a biztonsági rendszeren túl, a kormány mérete, áttétele sem támogatja. Ettől függetlenül a Honda e így is jóval több élményt nyújt az autók jelentős részénél, az elektromos mezőnyből pedig magasan kiemelkedik.

Az egy töltésre jutó élményeknek azonban sajnos hamar vége szakad, mert a kis Honda e nem a legtakarékosabb elektromos autó. A fogyasztása az időjárás, évszak függvényében 17-32kWh/100km között változik. Ezt hatótávra fordítva körülbelül 120-200km megtételére alkalmas. Az átlagos napi ingázásra ez a hatótáv is bőven elegendő, csak ne kelljen hirtelen messzebb menni.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Az autó számos egyedi szolgáltatással rendelkezik, olyan, mint egy guruló okostelefon. Az angol nyelven elérhető Honda asszisztens rendszertől megtudhatjuk az időjárást, a környéken lévő éttermeket, vagy bármi mást, ami elérhető az interneten, sőt akár viccet is tud mesélni. A rendszer nagyban hasonlít az okostelefonokon elérhető szolgáltatásokhoz pl. a Bixby, amely nem csak az autóban ülve érhető el.

A másik érdekes szolgáltatás, hogy telefonos applikációs segítségével folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot az autóval. Távolról ellenőrizhetjük az ajtók, ablakok állapotát, az autó belső hőmérsékletét, nyomon követhetjük az autó merre járt korábban, vagy épp hol található. Előre eltervezhetjük az útvonalat, amelyet indításkor automatikusan betölt a rendszer, vagy akár be is avatkozhatunk és távolról elindíthatjuk az autó fűtését, hűtését, vagy az autó töltését is szabályozhatjuk.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Összegzés

A Honda e fura szerzet, vagy csak a világ nem készült még fel a befogadására. Városi, „szaladgálós” autónak túl sok, túl drága. Univerzális autónak alacsony a hatótáv. Mégis van benne valami olyan, ami a legtöbb mai autóból hiányzik, amitől minden nap mosolyogva ültem be, amitől azt éreztem, hogy a forgalom című színdarab főszereplője vagyok. Az egész autón átüt, hogy ezt nem csak úgy odabiggyesztették, nem csak a kötelező kört akarták letudni az elektromos autó portfólióban, hanem álmodtak egy nagyot és keresztül vitték.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

Rengeteg olyan tárgy létezik a világban, ami teljesen felesleges, mégis valahogy azt érezzük, hogy nem tudunk élni nélküle. A Honda e ellen is ezer kifogást tudnék felhozni, de felesleges önbecsapás lenne, mert egyszerűen kell. És hogy miért? – mert megérdemlem.

Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos honda, honda e, Honda e teszt,

  • elektromos honda honda e Honda e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Honda e, mErt mEgérdEmlEm
    • Autó & Motor
    2020 Honda e - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    2020 Honda e
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megérdemled a boldogságot?
    • Keresd a nőt!
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    Kapcsolódó cikkek

    2020 Honda e

    2020 Honda e

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia