Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. 2020 Honda e

2020 Honda e

  • 2020. január 28.
  • Komment

A járműipari trendek rendkívül gyorsan változnak manapság, sőt tán gyorsabban, mint valaha. Ennek hatására a szektor maga is folyamatosan formálódik, és egyre kevésbé emlékeztet egykori önmagára. A Honda előrejelzései azt jósolják, hogy 2030-ban már az elektronika, az automatizáció és a mobilitási szolgáltatások bűvkörében zajlanak majd a fejlesztések, amiben az is nagy szerepet játszik, hogy – környezetvédelmi okokból – egyre nagyobb az igény a tiszta üzemű járművekre, illetve a minél gyorsabb elektromos átállásra.


A Honda felismerte, hogy a technológiai újítások egyre-másra érkeznek, s egyértelműen az önvezető, mesterséges intelligenciára épülő rendszerekre, valamint a jármű és a tulajdonos közötti szorosabb kapcsolatra fókuszálnak a szakemberek. A vásárlók olyan mobilkommunikációs megoldásokra vágynak, melyek összekapcsolják autójukat elektronikai eszközeikkel és az egész világgal. Ez az emberközpontú gondolkodás a járműipari berkekben afféle paradigmaváltást hozott a fogyasztóknál is, akik egyre inkább szolgáltatásként, semmint termékként tekintenek a járművekre.

2020 Honda e - Autó & Motor -  - honda, honda e,

A kompakt, teljesen elektromos Honda e fejlesztőcsapatát a vállalat 2030-ra vonatkozó jóslata inspirálta, valamint a vágy, hogy jobbá tegyék a környezetet, főként a zsúfolt városokban. Tervezésekor tiszta lappal kezdtek a mérnökök, hogy olyan tökéletes koncepció születhessék, amely maradéktalanul igazodik a modern városi környezethez. Munkájukat természetesen az emberközpontú Honda-filozófia határozta meg, leginkább ennek köszönhető, hogy a Honda e tulajdonképpen minden téren új mércét állít.

A Honda e-t 2017-ben, tanulmányautóként mutatta be elsőként a gyártó, és Urban EV néven ismerhették meg az érdeklődők. Ezt követte a már majdnem sorozatgyártásra kész Honda e Prototype, ami a 2019-es Genfi Autószalonon ünnepelhette világpremierjét. A végső változat végül szintén 2019-ben a Frankfurti Autókiállításon állhatott a nagyközönség elé, és ahogy sejteni lehetett, óriási sikert aratott.

Ultramodern műszaki alapjai és fejlett, intelligens mobilkommunikációs eszközei révén az utasok mindig kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. Ösztönösen kezelhető infotainment- szolgáltatásaival, illetve kommunikációs alkalmazásaival a új mércét állít a kompakt elektromos autók szegmenségben, különösképp, hogy dupla érintőképernyőjével, My Honda+ névre keresztelt okostelefon-alkalmazásával és – mesterséges intelligencián alapuló – személyi asszisztensével könnyedén belesimul a modern életvitelbe.

A hangutasításokkal vezérelhető Honda Personal Assistant (HPA) legfőbb előnye, hogy egyre inkább kiismeri a tulajdonos preferenciáit, így idővel egyre pontosabb válaszokat ad, még inkább megkönnyítve a mindennapokat. Szintén ezt a célt szolgálja a digitális kulcs, ami lehetővé teszi, hogy a tulajdonos az okostelefonjával kezelje az autó biztonsági rendszerét. E megoldás hozadéka, hogy a Honda e mindig nyitva, „kapcsolódva” és menetre készen fogadhatja vezetőjét, ha azt érzékeli, hogy közeledik.

2020 Honda e - Autó & Motor -  - honda, honda e,

A formaterv kidolgozásakor magas használati értékre és praktikus kialakításra törekedtek a szakemberek, azon túlmenően persze, hogy egyszerű, letisztult és egyedi karosszéria lásson napvilágot. A jellegzetes első és a LED hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő generációját képviseli.

A céltudatos formatervezési filozófia hívta életre a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszert (Side Camera Mirror System, SCMS) is, mely két 6”-os képernyőn jeleníti meg az autó mögött zajló eseményeket. Ez a technika elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mint a menetbiztonságra és az aerodinamikára nézve.

Igazodván az egyszerű és letisztult kocsitesthez, a beltérben csupa lágy tapintású, kortárs anyag,  valamint megnyugtató, lounge-szerű hangulat fogadja az utasokat, ami azonnal kizökkent a hétköznapok rohanásából. Hála a nagy tengelytávnak, a helykínálat a magasabb méretosztályú modelleket idézi, sőt egy fokkal még tágasabbnak hat a kabin, hiszen az első sor is átjárható.

2020 Honda e - Autó & Motor -  - honda, honda e,

Mindemellett a Honda e menetbiztonsági és vezetést segítő kiegészítők teljes sorával igyekszik megkönnyíteni a városi közlekedést.Az összeállítás részeként három új fejlesztést vezet be a Honda. Az Ütközés Erejét Mérséklő Gázpedál-vezérlés előre- és hátramenetben egyaránt megakadályozza a hirtelen kigyorsításokat, továbbá azt sem engedi, hogy elinduljon az autó, ha akadályt érzékel útjában. A Kis Sebességű Automatikus Fék (ti. Low Speed Brake Function) lassú manőverezésnél hozza működésbe a fékrendszert, amennyiben veszélyhelyzetet érzékel, a Követett Autó Indulására Figyelmeztető Rendszer pedig jelzi a vezetőnek, ha az előtte álló elindul (pl. közlekedési lámpánál).

Ugyancsak újdonság a Honda Automata Parking (ti. parkolóasszisztens), ami megkeresi a Honda e befogadására alkalmas parkolóhelyeket, és megmutatja a HMI kijelzőjén, milyen helyzetbe álljon a vezető ahhoz, hogy a rendszer megkezdhesse az automatikus manővert.

A vadonatúj elektromos autókhoz szánt platformot úgy tervezték, hogy kivételes vezetési élményt nyújtson és lehengerlő menetdinamika jellemezze városi környezetben. Az erős villanymotor, a kompakt kocsitest, a 4,3 méteres fordulókörsugár, az 50:50 arányú súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont sportos, lendületes karakterrel ruházza fel a típust. Ehhez társul a csendes, kifinomult működés és a kellemes vezetési élmény és az egyedülállóan gyors gázreakció, ami azonnali kigyorsításokkal segíti az előrejutást a zsúfolt utcákban. Az Egypedálos Vezérlést (Single Pedal Control) két üzemmódban használhatja a Honda e vezetője: Normál állásban a higgadt, nyugalmas városi autózáshoz igazodik, míg Sportba kapcsolva közvetlenebbé válik a modell.

A Honda e-t két változatban kínálja a japán gyártó. Már a Honda e néven értékesített alapmodell is 222 km-es hatótávolsággal (WLTP szabvány szerint) és igen gazdag felszereltséggel büszkélkedhet, a – 16 vagy 17”-os felnikkel rendelhető – Honda e Advance verziót pedig a nagyobb teljesítmény mellett olyan csemegék teszik igazán vonzóvá, mint a hagyományos belső tükröt kiváltó Középső Kameratükör Rendszer (

2020 Honda e - Autó & Motor -  - honda, honda e,
Centre Camera Mirror System), a prémium hifi, a fűtött szélvédő és kormány, valamint a Honda automata parkolást segítő rendszere (Honda Parking Pilot).

A fejlett, elektromos hajtáslánc a Honda már bevált műszaki megoldásait kamatoztatja, s mivel igen gyorsan tölthető, a minden nap ingázóknak is ideális választás. A 35,5 kWh-os akkumulátora 222 km-es hatótávolságot garantál (WLTP szabvány szerint), és a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80%-ra tölthető. Az egyedi hőmérséklet-szabályozó rendszer hideg és meleg időben egyaránt maximalizálja az akkumulátor kapacitását, illetve a hatótávolságot, s gyakori váltakozó áramú villámtöltést is lehetővé tesz.

A Honda e az „Electic Vision” (Elektromos látomás) néven meghirdetett európai termékstratégia égisze alatt jelent meg a Honda kínálatában, azzal a szándékkal, hogy még inkább környezetbarát és fenntartható legyen a japán vállalat modellpalettája. A márka törekvésre, hogy az öreg kontinensen forgalmazott új Honda személygépkocsik többsége elektromos üzemmódra is képes legyen 2022-re. A céldátum eredetileg 2025 volt, de a márka vezetői felgyorsították az átállási folyamatot, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint kipróbált elektromos és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak.

Munkájuk gyümölcseként az elkövetkező 36 hónapban öt további elektromos (alternatív) üzemmódban is használható Honda érkezik a piacra, közöttük a vadonatúj, kizárólag hibrid változatban kapható Jazz-zel, egy stílusos szabadidő-autóval és egy új, teljesen elektromos modellel. A Honda új e:Technology márkaneve a vállalat minden elektromos termékén megjelenik majd, hogy világszerte egységbe kovácsolja a cég környezetbarát fejlesztéseit. A 2022-es teljes európai elektromos átállás érdekében a Honda minden európai modelljébe beszereli a dupla motoros e:HEV rendszert, kezdve a Jazz következő, 2020 nyarán érkező nemzedékével.

  • honda honda e

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Autó & Motor
    Honda e, mErt mEgérdEmlEm - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Honda e, mErt mEgérdEmlEm
    • Autó & Motor
    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt
    2020 Honda e
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kapcsolódó cikkek

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Honda e, mErt mEgérdEmlEm

    Honda e, mErt mEgérdEmlEm

    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

    Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Hidrogéntöltő állomás otthonra

    Hidrogéntöltő állomás otthonra

    Az új modellek várható érkezése 2010-ben I.negyedév

    Az új modellek várható érkezése 2010-ben I.negyedév

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia