Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV

  • 2024. március 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szinte gyors egymásutánban járt nálunk az új, második generációs Hyundai Kona hibrid, majd annak elektromos változata. A koreai márka már megtanulhattuk, hogy minden hangszeren játszik. Vannak tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett modelljei, amelyek Ioniq néven futnak, és van olyan modell, amely különböző meghajtással választható, így elektromos motorral is. Ez a Kona!


Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

A kompakt SUV a kötelező gyakorlat. A mai világban az a gyártó, aki nem kínál ebben a kategóriában típust, az sok mindenre számíthat, de volumenre biztosan nem. A legnépszerűbb kategóriáról beszélünk és ennek tudatában készült el a formabontó új Kona is. Ez utóbbi tulajdonsága természetesen semmiféle meglepetést nem okoz, hiszen az elődmodellről is elmondható volt, hogy egyedi megjelenése van. A mostani típus másképpen egyedi, ráadásul a két motorizáltság – a hagyományos és a tisztán elektromos – teljesen más frontrészt kapott.
Ennek nyilvánvalóan gyakorlati oka is van, hiszen az elektromos Konának nincsen szüksége hűtőrácsra, ezért egy teljesen sima, mondhatnám azt is, hogy alapos borotválkozás utáni orr részt kapott, amelynek révén, ha lehet, még egyedibb lett a megjelenése.     

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

Bár a hibrid Kona megjelenésének is feltűnő része volt a teljes frontrészen végighaladó LED világítás (a modellről készült írás itt olvasható), de azáltal, hogy az ezüst színű fényezéssel keretezett fekete hűtőmaszk nem viszi el a tekintetet, az elektromos változat esetén ez még szembetűnőbb. Van helyette viszont másfajta formai játék. Mégpedig azok a pixel szerű pontok az első lökhárítón, amelyek az Ioniq típusoknál jelentkeznek fő motívumként.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

A Kona EV frontrésze más különlegességet is tartalmaz. A legtöbb elektromos autóval ellentétben ide helyezték a töltőnyílást, ami nem csak egyedi, hanem praktikus is, ráadásul olyan kiegészítőket tartalmaz, mint a töltöttség visszajelzését mutató 4 darab LED.
Oldalnézetből nincsen különbség a hagyományos és az elektromos között. Az előző szériához képest nagyobb, modernebb formát kaptunk az új Kona által.
Hátulról a kipufogó hiánya, továbbá a motívumként itt is megjelenő pixelek emlékeztetnek arra, hogy teljesen elektromos modellről van szó. Illetve érdemes kiemelni a szintén a karosszérián teljesen végig vonuló helyzetjelzőt, amely hátul természetesen piros.
Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

Az autó belseje rendkívül tágas, a világos kárpit pedig egyszerűen telitalálat. Sokan döntenek a fekete szín mellett, de az időközönkénti kárpittisztítás semmi ahhoz képest, amit a világos kárpit a térérzettel és az egyedi megjelenéssel kialakít. Kifejezetten szimpatikus a Konában, hogy nincsen túldigitalizálva. A műszerfal és a központi érintőképernyős felület hoz minden funkciót, de számos gyorsgomb segíti azt, hogy ne kelljen a menüben bóklászni.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

Sajnos egyetlen pontja van az autónak, ahol ezt mégis meg kell tenni, az a vezetéstámogató funkciók közül néhánynak a kikapcsolása. A sebességtúllépésre figyelmeztető és az éberség figyelő nem csak túlérzékeny, hanem stresszelő módon hangos is. Sajnos más márkákkal ellentétben a Hyundai túl komolyan vette a szabályokat és egyszerű módon ezek nem kapcsolhatóak ki, csak 3 szint mélyen a menürendszerben. Ráadásul ezt minden újraindításkor meg kell ismételni, ha nem akarjuk, hogy 51-nél csipogjon, majd visszalassítva 49-re, majd újra 51-re ezt megismételje újra és újra.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

A fej- és a lábtér mind elől, mind hátul tökéletes. A hátsó utasok is megkapnak a Konában minden kényelmi kiegészítőt. Ülés fűtés, szellőztetés, USB kimenet, sőt még egy 220V-os konnektor is dukál, ahonnan mindenféle elektromos eszköz működtethető. A nagy belméret ellenére a csomagtér sem kicsi, hiszen 466 literes teret használhatunk alaphelyzetben, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1300 literes, ez a tér még kiegészül a gépháztető alatt kialakított 25 literes rekesszel is.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

A Kona anyaghasználatára sem lehet panaszunk, általánosságban jó minőségű anyagokkal van borítva minden. A térérzeten kívül az utazási komfort is remek. Ezen a pontján gondolom a Konáról, hogy például a kínai versenytársak előtt jár. A futóműve lényegesen jobb minőségű, tökéletesen nyeli el az úthibákat, stabil a kanyarokban. 

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

A motorikus képességei szempontjából kiemelendő, hogy egy erősebb és egy gyengébb motorral kapható. Előbbi 157, utóbbi, amely a tesztautónkat is mozgatta, 217 lóerős. A gyorsulása 0-ról 100-ra 8,8 másodperc a gyengébb motorú változatnál, 7,8 másodperc az erősebb esetében. Az erősebb motorhoz nagyobb, 65,4kWh-s, a gyengébbhez 48,4kWh-s akkumulátor kapcsolódik. A teszthét alatt átlagosan 18kW-os fogyasztást produkált a Kona, amely azt jelenti, hogy 360 km-es hatótávval számolhattunk volna. Nyilvánvalóan a fogyasztás sok mindentől függ nagy mértékben. A városi használat esetében 12-13kW-tal számoljunk, ami azt jelenti, hogy ennél a tempónál hozható a WLTP szabvány szerinti érték. Enyhe telünk volt, de lényegesen többet fogyaszt ez az elektromos autó is, amennyiben nagy a hideg.
Tölteni 7,2 kW-tal tölthetjük otthoni AC töltéssel, utcán pedig az egyenáramú gyorstöltésnél 100kW -ot képes felvenni. Ezzel a sebességgel papíron 40 perc alatt képes 10-ről 80-ig töltődni.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

Kifejezetten pozitív élményekkel adtuk vissza a Kona EV-t (ha a pittyogás nem lett volna, azt is írhattam volna, hogy tökéletes). Árát tekintve a Kona EV 13,8 M Ft-ról indul és a nagymotoros, nagyaksis változat mindenféle extrával 18,3 M Ft-ig tolja fölfelé az árcédulát. Ez utóbbi már nem versenyképes a mostani „sláger” márkának az ATTO 3 modelljével, de biztos vagyok benne, hogy a márka iránti magasabb bizalmi szint miatt sokan választják a Kona EV-t is. Kényelem, futómű és megjelenés miatt kifejezetten jó választásnak tartom.       

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY -

  • Hyundai Kona EV Hyundai Kona EV teszt kona electric KOna elktromos Kona EV

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia