Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV

  • 2024. március 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szinte gyors egymásutánban járt nálunk az új, második generációs Hyundai Kona hibrid, majd annak elektromos változata. A koreai márka már megtanulhattuk, hogy minden hangszeren játszik. Vannak tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett modelljei, amelyek Ioniq néven futnak, és van olyan modell, amely különböző meghajtással választható, így elektromos motorral is. Ez a Kona!


Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

A kompakt SUV a kötelező gyakorlat. A mai világban az a gyártó, aki nem kínál ebben a kategóriában típust, az sok mindenre számíthat, de volumenre biztosan nem. A legnépszerűbb kategóriáról beszélünk és ennek tudatában készült el a formabontó új Kona is. Ez utóbbi tulajdonsága természetesen semmiféle meglepetést nem okoz, hiszen az elődmodellről is elmondható volt, hogy egyedi megjelenése van. A mostani típus másképpen egyedi, ráadásul a két motorizáltság – a hagyományos és a tisztán elektromos – teljesen más frontrészt kapott.
Ennek nyilvánvalóan gyakorlati oka is van, hiszen az elektromos Konának nincsen szüksége hűtőrácsra, ezért egy teljesen sima, mondhatnám azt is, hogy alapos borotválkozás utáni orr részt kapott, amelynek révén, ha lehet, még egyedibb lett a megjelenése.     

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

Bár a hibrid Kona megjelenésének is feltűnő része volt a teljes frontrészen végighaladó LED világítás (a modellről készült írás itt olvasható), de azáltal, hogy az ezüst színű fényezéssel keretezett fekete hűtőmaszk nem viszi el a tekintetet, az elektromos változat esetén ez még szembetűnőbb. Van helyette viszont másfajta formai játék. Mégpedig azok a pixel szerű pontok az első lökhárítón, amelyek az Ioniq típusoknál jelentkeznek fő motívumként.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

A Kona EV frontrésze más különlegességet is tartalmaz. A legtöbb elektromos autóval ellentétben ide helyezték a töltőnyílást, ami nem csak egyedi, hanem praktikus is, ráadásul olyan kiegészítőket tartalmaz, mint a töltöttség visszajelzését mutató 4 darab LED.
Oldalnézetből nincsen különbség a hagyományos és az elektromos között. Az előző szériához képest nagyobb, modernebb formát kaptunk az új Kona által.
Hátulról a kipufogó hiánya, továbbá a motívumként itt is megjelenő pixelek emlékeztetnek arra, hogy teljesen elektromos modellről van szó. Illetve érdemes kiemelni a szintén a karosszérián teljesen végig vonuló helyzetjelzőt, amely hátul természetesen piros.
Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

Az autó belseje rendkívül tágas, a világos kárpit pedig egyszerűen telitalálat. Sokan döntenek a fekete szín mellett, de az időközönkénti kárpittisztítás semmi ahhoz képest, amit a világos kárpit a térérzettel és az egyedi megjelenéssel kialakít. Kifejezetten szimpatikus a Konában, hogy nincsen túldigitalizálva. A műszerfal és a központi érintőképernyős felület hoz minden funkciót, de számos gyorsgomb segíti azt, hogy ne kelljen a menüben bóklászni.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

Sajnos egyetlen pontja van az autónak, ahol ezt mégis meg kell tenni, az a vezetéstámogató funkciók közül néhánynak a kikapcsolása. A sebességtúllépésre figyelmeztető és az éberség figyelő nem csak túlérzékeny, hanem stresszelő módon hangos is. Sajnos más márkákkal ellentétben a Hyundai túl komolyan vette a szabályokat és egyszerű módon ezek nem kapcsolhatóak ki, csak 3 szint mélyen a menürendszerben. Ráadásul ezt minden újraindításkor meg kell ismételni, ha nem akarjuk, hogy 51-nél csipogjon, majd visszalassítva 49-re, majd újra 51-re ezt megismételje újra és újra.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

A fej- és a lábtér mind elől, mind hátul tökéletes. A hátsó utasok is megkapnak a Konában minden kényelmi kiegészítőt. Ülés fűtés, szellőztetés, USB kimenet, sőt még egy 220V-os konnektor is dukál, ahonnan mindenféle elektromos eszköz működtethető. A nagy belméret ellenére a csomagtér sem kicsi, hiszen 466 literes teret használhatunk alaphelyzetben, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1300 literes, ez a tér még kiegészül a gépháztető alatt kialakított 25 literes rekesszel is.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

A Kona anyaghasználatára sem lehet panaszunk, általánosságban jó minőségű anyagokkal van borítva minden. A térérzeten kívül az utazási komfort is remek. Ezen a pontján gondolom a Konáról, hogy például a kínai versenytársak előtt jár. A futóműve lényegesen jobb minőségű, tökéletesen nyeli el az úthibákat, stabil a kanyarokban. 

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

A motorikus képességei szempontjából kiemelendő, hogy egy erősebb és egy gyengébb motorral kapható. Előbbi 157, utóbbi, amely a tesztautónkat is mozgatta, 217 lóerős. A gyorsulása 0-ról 100-ra 8,8 másodperc a gyengébb motorú változatnál, 7,8 másodperc az erősebb esetében. Az erősebb motorhoz nagyobb, 65,4kWh-s, a gyengébbhez 48,4kWh-s akkumulátor kapcsolódik. A teszthét alatt átlagosan 18kW-os fogyasztást produkált a Kona, amely azt jelenti, hogy 360 km-es hatótávval számolhattunk volna. Nyilvánvalóan a fogyasztás sok mindentől függ nagy mértékben. A városi használat esetében 12-13kW-tal számoljunk, ami azt jelenti, hogy ennél a tempónál hozható a WLTP szabvány szerinti érték. Enyhe telünk volt, de lényegesen többet fogyaszt ez az elektromos autó is, amennyiben nagy a hideg.
Tölteni 7,2 kW-tal tölthetjük otthoni AC töltéssel, utcán pedig az egyenáramú gyorstöltésnél 100kW -ot képes felvenni. Ezzel a sebességgel papíron 40 perc alatt képes 10-ről 80-ig töltődni.

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

Kifejezetten pozitív élményekkel adtuk vissza a Kona EV-t (ha a pittyogás nem lett volna, azt is írhattam volna, hogy tökéletes). Árát tekintve a Kona EV 13,8 M Ft-ról indul és a nagymotoros, nagyaksis változat mindenféle extrával 18,3 M Ft-ig tolja fölfelé az árcédulát. Ez utóbbi már nem versenyképes a mostani „sláger” márkának az ATTO 3 modelljével, de biztos vagyok benne, hogy a márka iránti magasabb bizalmi szint miatt sokan választják a Kona EV-t is. Kényelem, futómű és megjelenés miatt kifejezetten jó választásnak tartom.       

Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor - MOBILITY - Hyundai Kona EV, Hyundai Kona EV teszt, kona electric, KOna elktromos, Kona EV,

  • Hyundai Kona EV Hyundai Kona EV teszt kona electric KOna elktromos Kona EV

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hűtőrács nélkül – Hyundai Kona EV
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia