Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60...

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

  • 2022. december 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.


Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

Méretét tekintve teljesen beleillik a mostani elektromos középkategóriás autópiac kínálatába, hiszen 4210mm hosszával, 1780mm szélességével és 1500mm magasságával teljesen összemérhető például a VW ID.3-mal vagy éppen a vele teljesen azonos Cupra Bornnal. A tengelytáv, ahogyan az elektromosra fejlesztett modellektől megszokhattuk, rendkívül nagy az autó hosszához képest, hiszen 2685mm. Mégis a Megane rendkívül feltűnőre sikerült karosszéria. Félve mondom, hogy nekem tetszik, amióta ugyanezt mondtam a BMW iX-re is, amit aztán annyian kritizáltak, hogy kétségbe estem a saját ízlésemmel kapcsolatban. Az viszont biztos, hogy a 20” -os kerekek bődületesen nagyok és feltűnővé teszik az autót. Talán pont ezért, vagy az erősen csapott hátsó rész miatt, az arányok is másnak tűnnek ezen az autón, mint a német versenytársén. De azt is el tudom képzelni, hogy a kétszínű fényezés miatt csapják be az ember szemét az arányok. Akárhogyan is van, egy rendkívül mutatós külsőt készítettek a francia tervezők.
Az autó orra már-már fellengzősnek mondható az arany színű betétek és a holdról is jól látható középre elhelyezett új Renault logó miatt. A LED-es fényszórók pompázatosan néznek ki, külön fényjátékot adnak az autó kinyitásakor. Robosztus, természetesen teljesen burkolt a frontrész, valós légterelőkkel a lökhárító két oldalsó részén, amelyek a fékeket hivatottak hűteni.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

Oldalról, az említett elemeken kívül, kiemelendő az ajtó síkjába süllyedő első kilincsek és a rejtett hátsóajtó kilincsek. Mind a kettő jól néz ki és funkciójuk is van a légellenállás leküzdésében.
A hátsó részen a vékony LED-es fényszórók mutatósak, vékony világító csíkkal a mai divatnak megfelelően össze vannak kötve. A csomagteret pedig egy apró pici gomb segítségével nyithatjuk, amely a Renault logó és a Megane felirat alatt található. Hátulra is jutott az F1-es, aranyszínű lökhárító betétekből, amelyet érdekes módon nem éreztem csicsának, inkább emeli az autó megjelenését. Bevállalós kiegészítő, de nem ment a stílusával rossz irányba.
A csapott tetővonal hátránya már kívülről is észrevehető hátulról, hiszen a hátsó szélvédő innen is észrevehetően kis méretű.
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A belső tér roppant jó minőségű és jó hangulatú. Ez a pont, ami többek között már a Zoé esetében is elvarázsolt, ugyanis más márkák valami furcsa oknál fogva azt képzelik, hogy az elektromos autóvásárlók nem igénylik a minőséget. A Renault volt az első a Zoéval, aki ezt a szerintem téves prekoncepciót félretette és hasonló minőségű belteret alkotott, mint a hagyományos autók esetében. Lehet ezt nem kellene kiemelni ennyire, ha nem lenne felháborító módon gagyi minőség és anyaghasználat néhány esetben, még magasabb szintre pozícionált márkák esetében is. A Megane E-tech esetében erről szerencsére szó sincsen. Kényelmes, rendkívül széles spektrumban állítható ülések, minőségi kialakítással és puha anyagokkal találkozhatunk mindenhol. Egyedül a lábunk övvonala alatt találunk keményebb műanyagokat. A kormány is jó fogású, rengeteg a pakoló hely és kiváló a komfortszint. A kormány mögött egy 12” -os digitális műszerfalat láthatunk, amelynél számos grafika között választhatunk a megjelenítésben. A központi infotainement kijelző egy állított 12,3” -es TFT képernyő. A rajta futó szoftver nemcsak szép megjelenítésű, de még könnyen is kezelhető. Alapban a google maps-et használja a rendszer, de lehetőségünk van a telefon kitükrözésre is. Én ez utóbbit jobban preferálom. Jól működött ez a lehetőség is a teszthét alatt, nem tapasztaltam lefagyást, lassulást.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A beltér méretét növeli, hogy a váltókapcsoló felkerült a kormány mellé, mint egy jobboldali bajuszkapcsoló. Az ötlet jó, hiszen így óriási teret nyert vele a gyártó. A megvalósítás sajnos nem lett tökéletes, mert így a kormány mögött jobb oldalon összesen 3+1 kapcsoló/fül található. Az imént említett váltón kívül, itt van az ablaktörlő kapcsolója, a rádió vezérlője, továbbá a rekuperációt vezérlő egyik fül. Kicsit nagy így a kavarodási lehetőség, olyannyira, hogy még pár nap használat után is előfordult, hogy néha letöröltem az ablakot, ahelyett, hogy R-be tegyem a váltót. Nyilván ez hosszútávon megszokható, de például a Mercedes egyszerűbb, élhetőbb módon, de legalábbis egy karral kevesebbel képes megoldani ugyanezeket a funkciókat.
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A visszapillantó tükör szintén digitális, ugyanis az alap tükör funkció átkapcsolható digitális képernyőre. Ez utóbbi hasznos funkció, mert ahogyan korábban említettem, a hátrafelé kilátás nem egyszerű sem az ablak, sem a viszonylag széles C oszlop miatt. 
Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A hátsó helykínálat is kiváló a Megane elektromos változatában, csakúgy, mint a csomagtér, amely alaphelyzetben 440 liter, lehajtott ülésekkel pedig 1332 literig bővíthető. Jó megoldás, hogy a csomagtérnek két szintje van, az alsóba elférnek a töltőkábelek, így az nem zavaró a napi használat során.    

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,
    

 A legmagasabb felszereltségű Megane tesztautó az erősebb motorral és nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkező változat volt. Mondhatnám, hogy a csúcsmodell a választékból. Ennek teljesítménye 218 lóerő, amely 7,4 másodperc alatt képes az autót 100-ra gyorsítani. Elektromosok között ez nem számít gyorsnak, de a hagyományosokhoz képest mindenképpen igen. Egyébiránt ez a képessége is pariban van a Volkswagen csoport elektromos modelljének erősebbik változatával. A villanymotort egy 60kW teljesítményű akkupack táplálja. WLTP szerint 450 kilométer a hatótávolság, amelyet laborkörülmények mellett elképzelhetőnek tartok, de átlagos és vegyes használat mellett nem. Az autó városban 14-15kW-ot fogyasztott nálunk, autópályán 130-as tempó esetében 25-26kW-ot, 110-nél 21-et. Vegyes használat mellett 19-20 közötti átlagot hozott, így azt mondanám, hogy 300 kilométert mindig várhatunk tőle. Tisztán városi használat esetén 400 km fölé is juthatunk. És persze nyáron akár meg lehet 450 km is, ha folyamatosan vigyázunk és odafigyelünk.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A Renault képes a 130kW-os villámtöltésre is, amivel kicsit több, mint egy óra alatt teljesen feltölthető. Ami viszont igazán szerethető és a hétköznapi átlagos töltést segíti, hogy invertere lehetővé teszi, hogy a hagyományos 22kW-os töltőpontoknál is maximálisan fel tudja venni a töltést. Így itt is 3 óra alatt feltölthető. Természetesen otthon is próbálkozhatunk, wallbox segítségével 17 óránál is több idő kell, sima 220V-tal pedig 30 órát is meghaladó idő. Persze utóbbi kettő esetében nem az az életszerű, hogy 0%-ról kezdjük a töltést. A napi 100-200 kilométer használat pedig ezekről a pontokról is visszatölthető.

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

A Renault Megane E-tech egyáltalán nem okozott csalódást. Minimális kompromisszumot kell kötni az esetében, cserébe kiváló kényelmet, jó megjelenést biztosít. Kijelenthetem, hogy folytatja a Zoé által letett minőségi sztenderdet. A csúcsváltozat jelenleg 20 millióba kerül, az árlista a 40kW-os akkumulátorral ellátott, 130 lóerős változat esetében 16,5-ről indul. Nem kevés, de a mai árak mellett ez is versenyképes ajánlatnak mondható. Tehát sokat kellett várni a kompakt méretű elektromos Renault-ra, de úgy gondolom, hogy megérte.    

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor - MOBILITY - megane e tech, megane e tech EV60 Optimum charge teszt, renault megane e-tech teszt, renault megane elektromos,

  • megane e tech megane e tech EV60 Optimum charge teszt renault megane e-tech teszt renault megane elektromos

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    Mi történik a héten? 2025.09.08-14.
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond
    Öt varázslatos hazai könyvtár, amely teljesen magával ragad

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen

    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Mi történik a héten?    2025.09.08-14.

    Mi történik a héten? 2025.09.08-14.

    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia