Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kell valami vadság – Hyundai i20N

Kell valami vadság – Hyundai i20N

  • 2022. január 19.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Tavasszal járt nálunk a harmadik generációs i20 1,2 literes 84 lóerős motorral. A cikkben említettem, hogy létezik egy N verzió, amely egy másik liga. Akkor még csak így gondoltam, most már tudom.


Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

A Hyundai almárkájának is nevezhetjük az N divíziót, amely pályájának kezdete 2017-re nyúlik vissza az i30N megjelenésével. Leegyszerűsítve, hogy mit is jelent az N a Hyundainál, azt mondanám, hogy ugyanazt, mint a BMW esetében az M. A legsportosabb, legnagyobb teljesítményű modellek jelölése.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

Az i20N fejlesztésénél számos szempontot tarthattak szem előtt a mérnökök. Legyen brutális teljesítmény, jó kezelhetőség, durván jó megjelenés, megfelelő hanggal és az ár is maradjon pénztárcabarát. Az utóbbi évek márkafejlődése után nem meglepő, hogy sikerült minden elvárás mellé pipát tenni. A Hyundai i20N így valószínűleg a legjobbra sikerült autó lett a kategóriában. Olyan vezetési élményt kínál, mintha egy WRC autóban ülnénk. Nem mondom, hogy nincsen nála jobb, hiszen versenytársa a nemrégiben nálunk járt Yaris GR is, de nem szabad elmenni amellett, hogy körülbelül 40%-kal olcsóbb a Hyundai a japán versenytárshoz képest. Hiszen 8 millió forintos listaárához alig párszáz ezer forintnyi extra tartozék rendelhető összesen, mivel majdnem minden benne van az alapváltozat árában. 

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

Külső jegyeiben drasztikus különbségek fedezhetőek fel a sima i20-hoz képest. A rajtzászlós hűtőrács egy remek geg, de ezenkívül 18” -os kerekekkel, rally autós légterelővel, kétszínű fényezéssel és a küszöblécen végighaladó piros csíkokkal (a Dragon Red fényezés esetén az alsó csíkok szürkék), valamint háromszögletű ködfényszóróval a hátsó lökhárító közepén tették sportossá és dögössé. Gyakorlatilag senkiben nem merül fel még a gondolat szikrája sem, hogy nem egy sportkocsit lát.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

Ha pedig beindítjuk az 1,6 literes turbó benzinest, amely 204 lóerő, valamint 275Nm nyomaték leadására képes, akkor a kipufogóból érkező hangok is meggyőző érvek lesznek a látvány által nyújtott élményekkel együtt. A i20N egy igazi vagány sportkocsi, amely úgy készült, hogy a hétköznapjainkban is legyen mindig egy kis adrenalin. Univerzális megoldás, amitől boldog lehet a család, hiszen kompromisszum menetes a sima i20-hoz képest. Így van benne mindenféle vezetést támogató rendszer, mint sávtartó adaptív tempomat, holtérfigyelő stb., miközben pár gombnyomásra teljesen át lehet alakítani a menetdinamikát.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

A sportos vezetési élményre tervezett, több helyen megerősített váz is szükséges ahhoz, hogy az alap i20-hoz képest jelentősen nagyobb erőket elviselje. Az i20N kizárólag manuális váltóval és hagyományos kézifék karral kapható. Mondanom sem kell, hogy ezek nélkül nem is lenne igazi rally élmény. Rendkívül precíz a váló és a hozzá kapcsolódó kuplung feszes és kemény. A fékrendszer is módosított, így a lényegesen nagyobb, 40mm-rel szélesebb féktárcsákat kapott az N kivitel.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

A kormányon számos extra gomb kapott helyet. A jobb és baloldali kék fülek segítségével válthatunk az egyes üzemmódok között. A kezdő szintet a bal karra kezelhetjük. Itt van az Eco, Normál és Sport mód előválasztója. A jobb oldali fül segítségével az N mód választható ki. Ekkor nemcsak a kipufogó hangja lesz brutális, de a műszerfal grafikáján is tűzgyűrű jelenik meg. Leírva kicsit bazárinak hangzik, de egyáltalán nem az, ha személyesen éljük át az normál autó sportkocsivá alakulásával.  

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

A fordulatszám-igazítás a motor fordulatszámát a hajtótengely forgási sebességéhez igazítja ebben az üzemmódban, így váltáskor automatikusan felpörög a motor, hogy szinten tartsa a fordulatot. A funkció a kormánykeréken elhelyezett nyomógomb segítségével aktiválható külön is, így a vezető a választott üzemmódtól függően sportosabban vagy finomabban kapcsolhat vissza.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

Az i20N igazi lételeme a kanyargós utak bevétele. Elektronikája figyeli is az ilyen lehetőségeket, így, ha szeretnénk, a képességek önállóan aktiválódnak és lehet is csapatni. Ezt a képességet támogatja a részben önzáró, mechanikus differenciálmű, amely maximális tapadást biztosít és a megerősített futóműelemek.

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

Az i20N tehát egy vad hot hatch, amely minden szempontból hozza azt a vezetési élményt, amit az ilyen típusú autóktól a 80-as évektől kezdve megszokhattunk. Támogatja mindezt egy vezetőbarát elektronika, így nem kell versenyigazolvány ahhoz, hogy kezelni tudjuk. Az i20N-ben egészen biztos vagyok, hogy az egy percre jutó vezetési élmények száma a legkomolyabb autók szintjén van, miközben az ára ezek töredéke.  

Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Hyundai i20N teszt, 2021 i20N, hyundai i20, i20n, i20n hyundai, i20n teszt,

  • 2021 Hyundai i20N teszt 2021 i20N hyundai i20 i20n i20n hyundai i20n teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kell valami vadság – Hyundai i20N - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kell valami vadság – Hyundai i20N
    • Autó & Motor
    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy? - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    • Stylelife
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    • Keresd a nőt!
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    • Keresd a nőt!
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret
    A boldogság a hálával kezdődik
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

    Kapcsolódó cikkek

    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI

    Kontrasztok - Hyundai i20 Comfort 1.2MPI

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    A boldogság a hálával kezdődik

    A boldogság a hálával kezdődik

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia