Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Rendezvények - Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Rendezvények
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

  • 2025. május 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Akármit is hoz a divat, és az ebből következően az eredeti Minik formavilágában megjelenő „Maxik”, a forgalom, a profit és így a fennmaradás zálogát jelentik. A Mini viszont egy háromajtós álom, amely talán akkor teljesedik ki igazán, ha a tetejét is leválasztjuk róla. A legbrittebb német autó legújabb és talán legfeltűnőbb darabját, a Mini Cabriót teszteltük az elmúlt napokban. Habár a késő tavasz mostanában inkább kora őszbe hajlik, azért akadt néhány eső- és didergésmentes nap, amikor teljes fényében, azaz lehúzott tetővel próbálhattuk ki ezt a csodás járgányt.


Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

Kevés szereplő maradt a kabriópiacon – és ennek nem az autógyártók az okai, hanem sajnos mi magunk. A vásárlók többsége lehetőség szerint nagyra nőtt, multifunkciós közlekedőedényre (SUV) vágyik, ami persze érthető: a minden-egyben koncepció sokkal gazdaságosabb, mint részfeladatokra külön járműveket fenntartani. Az pedig, hogy valaki nem pusztán A-ból B-be jutásra vesz autót, hanem az utazás öröméért, már egyre ritkább kiváltság. Így lett az eredmény az, hogy alig kapható négyüléses kabrió, és ha kompakt vagy kisebb méretet keresünk, akkor ez a szegmens szinte „minire” zsugorodik. A tömegmárkák szinte kivétel nélkül kivonultak ebből a kategóriából, így ha hosszasan keresgélünk, akkor sem találunk igazi kihívót a VW T-Roc Cabrioleten és talán a Fiat 500C-n kívül – utóbbi pedig még csak nem is teljes értékű kabrió. A BMW és a többi prémiumgyártó már csak felső-középkategóriás vagy annál nagyobb modelleket kínál négy üléses tetőnélküliként. Az árcédula meg... az már másik kávéház.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

Attól persze, hogy valaminek szinte egyáltalán nincsen versenytársa, még nem borítékolható a siker. Sőt, akár azt is gondolhatnánk, hogy azzal van baj, aki egyedül megy szembe az autópályán. De szerencsére ez a mondás most nem állja meg a helyét. A Mini ugyanis nemcsak hiánypótló darab, nemcsak az egyetlen alternatíva – hanem egy döbbenetesen jól sikerült élményautó. És ennél a mondatnál a legfontosabb szó: maradt.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

A Mini egy evolúciós márka. Minden egyes új modellben ott bujkál az a bizonyos klasszikus Mini-érzés. Őszintén szólva, voltak aggályaim a modellcsalád jövője kapcsán – a legutóbb próbált Mini Countryman például a maga nemében jól sikerült utódmodell, de a Mini-gének már olyan hígításon estek át benne, hogy az a bizonyos „Mini-öröm” érzés alig-alig sejlik fel. De szerencsére a Cabrio visszahozta ezt a hangulatot. Ugyanaz a gyermeki boldogság önti el az embert a kormánya mögött, mint a korábbi, előző generációs Minik esetében.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

Mindemellett kívül-belül továbbfejlődött. A Union Jack, vagyis a brit zászló már szinte mindenhová felkerült: modern LED-es formában a hátsó lámpákra, sőt még a vászontetőre is jutott belőle. Imádtam ezeket a részleteket, csakúgy, mint a teljesen megújult első lámpatesteket, amelyek még távozáskor, érkezéskor is rád kacsintanak. A tesztautó színe ugyan nem a kínálat legrikítóbb darabja – inkább konzervatív –, de a 18 colos felnik és azok különleges mintázata kellemesen ellensúlyozza a Copper szürke fényezést.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

A jól megszokott nyolcszögletű hűtőrács is ott virít az orrán, amelyre a tesztelt példányon egy szép vörös „S” betű is odakerült a jobb szélre – jelezve, hogy nem az alap 1,5 literes verzióról van szó, hanem az eggyel izmosabb, 204 lóerős, 300 Nm nyomatékkal bíró, 2 literes erőforrás duruzsol benne.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

Úgy gondolom, több szempontból is ez a legideálisabb választás. A kisebb motorral ugyan már 11,7 millió forintos indulóárral elérhető, de a szűk 2 milliós felárért, tehát 13,5 millióért egy hengerrel többet és egy lényegesen jobb, 6,9 másodperces gyorsulást kapunk. Elvitathatatlan, hogy a motorizáltsági csúcsot jelentő John Cooper Works a legmenőbb – mind külső ismertetőjegyeiben, mind a további 27 lóerő miatt, amelyet ugyanebből a blokkól facsartak ki –, de én személy szerint úgy vélem: egy vászontetős modellnél ez már fölösleges túlzás.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

A belső tér kifejezetten izgalmas. Mindenekelőtt a középen trónoló, hagyományos formájú, mégis modern megjelenésű 9,5 colos OLED kijelző miatt. Az izgalmat nem a mérete, nem is a szép felbontása és jól kezelhető szoftvere váltja ki, hanem az, hogy teljesen kör alakú. Ez az elem konkrétan szemcsapda, és talán el is tereli a figyelmet arról, hogy néhány környező rész – például a közvetlen alatta lévő kezelőkonzol – viszonylag gyenge műanyagból készült. Nem tragikus, de a Mini presztízséhez és az elődmodellek bőkezű krómozásához képest kicsit visszalépés.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

Másfelől viszont nagyon cuki, ahogy slusszkulcs-szerűen kell elfordítani a műanyag kart, amivel a motort életre kelthetjük. Szintén ezen a konzolon találjuk a másik kart, amivel a vezetési üzemmódok (Experiences) között válogathatunk. Ezek nemcsak a motor karakterisztikáját, hanem a teljes hangulatot módosítják. Kiemelném közülük a Go-Kart módot, amely erőteljesebb motorhangot és dinamizmust ad a normál üzemmódhoz képest.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

A műszerfal és az ajtók egyébként kifejezetten hangulatosak: szürke, szép textúrájú kárpit borítja őket. A hangulatvilágítás a kerek kijelző oldalából szép mintázatot fest ezekre a felületekre, amint lemegy a nap. A BMW-ktől megszokott duci kormány, kényelmes ülések és remek futómű garantálják a kiváló vezetési élményt. A tetőt 30 km/h-s sebességig húzhatjuk le. Különösen tetszett, hogy két ütemben nyitható: először csak napfénytetőnyi résnyire, majd ha tovább nyomjuk a gombot, teljesen eltűnik a csomagtartóban. Ez utóbbi egyébként alaphelyzetben 215, lehúzott tetővel 160 literes.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,

A tesztautó a legmagasabb felszereltségi szintet képviselte, benne olyan extrákkal, mint a masszázsfunkciós vezetőülés. A Harman Kardon hifi pedig szépen szólt. Hogy mindez megér-e 16,5 millió forintot? Sokan most furcsállni fogják, de szerintem igen. Egyrészt az alaptípushoz képest jókora adag extra került ebbe a járgányba – nyilván lehet élni néhány kiegészítő nélkül is, amivel pár milliót lefaraghatunk a listaárból. Másfelől, ha a kevés számú konkurens árához viszonyítjuk, akkor is arányosnak mondható.Az viszont egészen biztos: a Mini Cabrio nem való mindenkinek. Meg kell hozzá érni, és a megfelelő élethelyzet is kell hozzá. De ha ez mind összeáll… akkor fantasztikus élmények várnak.
Ha tehetném, nekem is kéne egy ilyen Mini.

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor - MOBILITY - 2025 mini cabrio s teszt, 2025 mini cabrio teszt, mini cabrio, Mini cooper Cabrio S teszt,


  • 2025 mini cabrio s teszt 2025 mini cabrio teszt mini cabrio Mini cooper Cabrio S teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia