Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Rendezvények - Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Rendezvények
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive

  • 2024. április 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.


Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

Ha az első négy generáció formavilágát nézzük, akkor bár a tendencia javuló, de nehézséggel küzdenék, ha ki kellene mondani, hogy szép autókról van szó. Talán ki is jelenthetjük, hogy a Prius nem volt szép korábban. A maga „csúnyasága” ellenére mégis igazán népszerű modell volt, amely a hybrid rendszerű közlekedés ikonjává vált.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

Volt tehát az előző generációkban valamifajta furcsa ellentmondás, ami miatt talán az én fejemben a Toyota márka egy komoly negatív előjelet kapott. Mégpedig azt, hogy aki szereti az autókat, a szépségük, iparművészeti alkotás mivoltuk miatt, amely valahol az önkifejezés szimbóluma is egyben, az nem választja ezt a márkát, hiszen azt sugallja, hogy ami jó az nem lehet szép is egyben. Meggyőződésem tehát, hogy ez lehetett azon milliók fejében is, akik a szükséges rossz közül azért választotta kizárólag a Priust, mert legalább ennek környezeti terhelése a legkisebb. Mindegy tehát, hogy milyen a külső, mit sugall, mert a Prius vásárlókat egyes egyedül a funkció hajtotta a döntésben, hiszen nem lehet mindig, mindenhova kerékpárral eljutni.
Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

Ennek a korszaknak vet véget az ötödik generáció, amely egycsapásra szakít a régi örökséggel és határozottan mutatós formát kapott. Valljuk meg, nem csoda, hogy a Toyota meghozta ezt a döntést, hiszen a környezetbarát életérzés már annyira általános, sőt némiképpen elkopott haszonérv, hogy kizárólag csak ezzel nem lehet eladást produkálni. Aki kényszeres környezetvédő, már jó pár éve váltott és tisztán elektromos autót használ. Kihangsúlyozom, nem ez a cikk fog arról szólni, hogy ezzel a döntéssel mit ad és mit áldoz fel ennek a hitnek az oltárán az elektromos autó használó. A tények viszont makacs dolgok és azzal nem lehet vitatkozni, hogy egy full-hybrid vagy PHEV jelöléstől senki nem fog hasra esni, hogy micsoda környezetbarát technológia, mint ahogy tette ezt 20-25 évvel ezelőtt.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

Változtatni kellett tehát a koncepción és olyan értékeket kellett a Priusba, mint fogalomba illeszteni, amely nem volt meg korábban. Mégpedig a dögös, egyedi formát, amelytől egy nagy adag menőségi faktort kapott az autó. Minduntalan eszembe jut a Tesla minden ilyen vonatkozásban, mert ugyan meghajtásában más, hiszen teljesen elektromos autóról van szó, de formai elemei is egy különleges „tech” formát hordoznak. A Toyota ugyanezt csinálta a Priusszal. A kompakt kategóriás autót szépen megnyújtotta (4,6m), ettől a változástól a Corollánál mindössze 5 mm-rel alacsonyabb, 1430mm magas autó sokkal laposabbnak tűnik. A szokatlanul lapos szögben ívelő szélvédő erre rá is erősít. Kétségkívül ügyesen, szépen örökítették a Prius géneket egy modern, szép formába. Segített benne, hogy a Prius történelemben először mutatós feneket kapott az autó.  Sportautós tehát kívülről az új széria vonalvezetése.
A formai bravúr pár áldozatot követelt csupán. Az egyik a híresen jó légellenállási együttható, amely 0,24-ről 0,27-re romlott, illetve a másik a csomagtér mérete, amely 284 literre zsugorodott, amely a 457 literhez képest komoly visszaesés.
Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

De mindezzel nem lenne baj, ha technikai szempontból az ötödig generációs Prius valami maradandót tett volna le az asztalra. De sajnos ez kevéssé mondható el. Európában kizárólag PHEV, azaz konnektoros hybrid változatban kapható. Úgy is fogalmazhatnék, ha rosszindulatú akarnék lenni, hogy a Prius egy PHEV Corolla. Ez utóbbival kapcsolatban pedig egyáltalán nem újdonság, ha nem egységes modellről beszélünk, hiszen a 4 és az 5 ajtós változat jelentősen eltér egymástól. Persze a Prius formai szempontból egyáltalán nem összehasonlítható a Corollával, annál sokkal-sokkal szebb, menőbb, vagányabb, futurisztikusabb.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

A meghajtásról egy 163 lóerős, 190Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor és egy kétliteres 151 lóerős 188Nm nyomatékú benzinmotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye 223 lóerő. A villanymotorhoz szükséges energiát egy 13,6kWh-s akkumulátor tárolja. Ennek töltését kell külső áramforrással megoldani. Sajnálatosan a töltési lehetőségekre kevés hangsúlyt fektettek. Kizárólag váltóáramról tölthető és onnan sem túl gyorsan, maximum 3,7kW-tal. Ez egészen elszomorító adat, mert a versenytársak, de még házon belül a Toyota is tud jobbat.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

A belső térről és a vezetési élménnyel kapcsolatban csak a legfelső fokon tudok nyilatkozni a Priusszal kapcsolatban. Nagyon egyedi a teljes belső tér. Az üléspozíció és a komfortszint a Toyota sztenderdhez képest sokkal magasabb. Az anyagminőség és az utastér elrendezése is különleges, de olyan módon, hogy nem kellett hozzá külön tanfolyam, hogy megtaláljam a kezelőket. Minden ott van, ahol kell, kézre áll és kényelmes.
A gyorsulási élmény nem kimagasló, annak ellenére, hogy 223 ló húzza a kocsit, de egyáltalán nem rossz. Tisztán elektromosan körülbelül 40-45 kilométert tudtunk utazni, ez alapján nehezen képzelem el, hogy a gyári 70km-es táv laboratóriumon kívül elérhető, de semmi sem kizárt. Ha csak a benzinmotort használjuk, akkor 5,5 literes vegyes fogyasztással tudunk számolni.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

A Prius különleges autó, szerencsére megszűnt a korábbi szépérzék elleni faktor, amely csak a technikai megoldást kedvelők számára adta az érzést, hogy ezt a típust válasszák. Másfelöl kicsit tucat autó lett pont ugyanebből a szempontból. Az ára viszont biztosan megakadályozza, hogy tömegcikké váljon. A 18,5 milliós listaár és a tesztautó 22 milliós ára biztosan nem fogja ebbe a kategóriába sorolni.

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Toyota Prius PHEV teszt, prius 2023, prius 2024, prius 5, prius plug in, Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt, Toyota Prius teszt,

  • 2023 Toyota Prius PHEV teszt prius 2023 prius 2024 prius 5 prius plug in Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive teszt Toyota Prius teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia