Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

  • 2023. augusztus 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Suzuki legnagyobb túra-endúrója a V-Strom 1050DE vendégeskedett nálunk. A méltán népszerű V-Strom sorozat 20. évfordulóját ünnepli, így a tervezők mindent beleadtak, hogy ezt kellőképpen ütős módon tegyék emlékezetessé. A helyzetük nem könnyű, hiszen ez a kategória az egyik legtöbb versenytársat és a legkomolyabb technikai képességeket felvonultató osztály.


Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Mi sem lehet nehezebb, mint a túra-endúrók között nagyot villantani. Ez pedig leginkább az 1000cm3 fölötti méretosztályra igaz. A régi „nagy nevek” mellett, már olyan márkák is ringbe szálltak itt a vásárlók kegyéért, mint a Harley Davidson, akiknek a Pan America elnevezésű 1250 cm3 motorját nemrégiben mi is teszteltük. Érdemes még kiemelni a BMW R1250GS-t és annak is az Adventure változatát, hiszen ez jóval népszerűbb, mint a sima GS. Hogy miért, azt kicsit később részletezem.
Annyi viszont biztos, hogy az imént említett két motor 200 köbcentivel nagyobb blokkot kínál, ebből következően nagyobb teljesítményt és nyomatékot, természetesen jóval borsosabb áron.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

De előbbi, mármint a nagy köbcenti, manapság egyre inkább jellemző ezeknél a motoroknál. Lassan már az 1250-es méretet is túllépi a legtöbb gyártó és inkább az 1300-as mérettartományt veszik célkeresztbe. Ezzel persze növekvő teljesítményt és a vele járó nagyobb össztömeget is el kell viselniük a vásárlóknak. Nem beszélve az egyre vastagabb ceruzával rajzolt árcédulának, amely valahogyan természetes velejárója az előzőeknek. Ezzel szemben a Suzuki különutas startégiát folytat. A V-Strom kisebb és pénztárca barátabb is. Hogy ez jó stratégia-e azt persze az idő meg fogja mutatni. Annyi viszont bizonyos, hogy a jól motorozhatóságot a terepre is szánt kategória esetében erősen befolyásolja a motor súlya. Ebből a szempontból pedig a Suzukinak előnye van. A V-Strom 1050DE 252 kilogrammot nyom. 

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

De hogy miért is emeltem ki a BMW GS Adventure-t? Azt látni a vásárlói preferenciák esetében, hogy egy bizonyos összeghatár esetében, vagy éppen a csúcsmotoroknál, a mindent bele életérzés teljesül. Meggyőződésem, hogy a példaképpen kiemelt német motor esetében a vásárlók többségénél az a preferencia, hogy a legnagyobbat és ebből következően a vélelmezett legjobbat választják. Pedig a helyzet a motorok esetében nem ennyire egyszerű, hiszen a funkció sokkal fontosabb, mint az árcédula. Ez a V-Strom esetében azért érdekes, mert a nemrégen nálunk járt 800DE személyében az egyik legjobban, legkönnyebben motorozható túra-endúrót ismerhettük meg. A teszt itt olvasható. Mondhatjuk azt is, hogy az 1050DE ennek a motornak a nagytestvére. Persze technikai szempontból is mások, hiszen egy soros kéthengeres blokk van a 800DE-ben, míg az 1050DE-ben a széria nevét adó 90 fokos V alakban elhelyezett, szintén kéthengeres motor található. Ez utóbbi természetesen hatással van a motor súlyelosztására, dinamikájára is. Én azt mondanám, hogy könnyebb, simább érzés a kistestvér vezetése, míg az 1037 cm3-es blokk a maga 106 lóerejével és 101Nm nyomatékával már egy másik ligába tartozik. Az persze másik kérdés, hogy hány vásárló fogja ezt a többletet valóban kihasználni? Aki viszont megteszi, az érezheti, hogy a középső fordulatszámtartományban sem fogy el az ereje, roppant dinamikus, jól motorozható gép az 1050DE.
Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Természetesen minden szempontból nagyobb és jobban felszerelt, mint a kistestvér. Rendkívül kényelmes az üléspozíció, szinte teljesen 90 fokos szögben tudjuk tartani a lábunkat térd- és combhajlatnál is. A lábtartó ilyen szempontból ideális helyen van elhelyezve. Illetve, ha kiállunk a nyeregből, akkor is nagyon jó szögben, távolságra tudunk elhelyezkedni. Persze ennek az ideális pozíciónak a másik oldala, hogy amikor leállunk a motorral, akkor a lábtartó pont ott van, ahová a lábunkat támasztanánk, így számomra ez nem volt kényelmes. Meg kellett szokni, hogy kicsit hátrébb támasztok le, ami az elején egészen furcsa volt.
Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Az 1050DE műszerfala egészen remek. Nincsen túlbonyolítva, de tökéletesen informatív. A színes LCD kijelző jól átlátható, a megjelenő információkat könnyen lehet váltani a bal kormányon elhelyezett kezelő segítségével, amely egyben a tempomat beállítására is szolgál. Utóbbit a jobb kormányon lévő gomb segítségével élesíthetjük.
A motor szélvédelmével is elégedett voltam. 180cm-es magasságomhoz ideális volt az alapbeállítás. Sajnos a plexi csak csavarhúzó segítségével állítható, tehát akinek az alapbeállítás nem megfelelő, nem tudja könnyedén módosítani.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

A V-Strom ereje az egyszerű felépítésében van. Bár rengeteg módon konfigurálható a motor, illetve rendelkezik számos kényelmi funkcióval, mint a lejtmenetvezérlő, visszagurulás gátló, mozgáskövető fékrendszer, ABS, de ezek a technikák nem igényelnek a sofőrtől semmiféle manuális beavatkozást. A kipörgésgátló rendszer is előre programozott beállításokkal könnyedén, egyetlen gomb benyomásával módosítható vagy éppen teljesen kikapcsolható. Ezek pedig mind-mind azt jelentik, hogy csak a motorozás élményére kell koncentrálni, nem pedig bonyolult menü rendszerekben való lépegetésre.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Szintén az élményt fokozza a gyorsváltó, amely a V-Strom élmény része. Talán a legjobb gyorsváltó, amit valaha teszteltem, található a 800 és 1050DE-ben. Gyakorlatilag az elinduláson kívül szinte soha nem kell a kuplungot használni. Tökéletesen, észrevétlenül működik a gyorsváltó minden sebességfokozatban le és fel is.

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

Összeségében a 6,2 millió forintos ár a V-Strom 1050-ért versenyképes ár a versenytársakhoz képest. Ezzel az árral egyébként a Suzuki paletta második legdrágább motorja a Hayabusa után. Az persze fontos kérdés, hogy kinek lesz szüksége rá technikai és nem presztízs szempontból? Kérdezem ezt csak azért, mert a 800DE annyira jól sikerült. Másfelől persze jó értelemben vett egyszerűsége miatt sok-sok millióval olcsóbb, mint egy KTM, Honda, HD vagy a német versenytárs. Nehéz terepen pedig, amilyen most a magyarországi piac, ez is számítani fog. 

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor - MOBILITY - suzuki v-strom 1050de teszt, v-strom, v-strom 1050de, v-strom 1050de teszt, vstrom,

  • suzuki v-strom 1050de teszt v-strom v-strom 1050de v-strom 1050de teszt vstrom

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE
    • Autó & Motor
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    Kapcsolódó cikkek

    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

    Felfelé kerekítve – V-Strom 1050XT ABS

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia