Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Autó & Motor - Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Autó & Motor
 - Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Stylenews - Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Berobbantak a mászósportok és egyre többet költünk túrázásra is: hazai outdoor körkép a 35 éves Mountextől

Stylenews
Stylenews - Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Stylenews
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0...

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance

  • 2021. május 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2020 végére elérkezett az idő, hogy a VW leporolja a vékony port a legnépszerűbb SUV-járól. A modellkínálat középső-felső szegmensében elhelyezkedő modellen elvégezték a kötelező gyakorlatokat, hogy frissen, üdén vágjon bele a digitalizáció korába. A dízelmotoros változatot teszteltük, amely utolsó mohikánként állja a sarat az alternatív hajtású modellekkel szemben.


Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Amikor autókat tesztelünk kifejezetten örömteli, ha valamelyik tulajdonsága az adott járműnek pozitív vagy negatív irányban eltér az átlagtól. Ez egyfajta kapaszkodó, amit ki lehet emelni, amit dicsérni lehet vagy éppen elmarasztalni. A legnagyobb autógyárak viszont, és itt a Toyotára és a VW csoportra gondolok elsősorban, már régen rájöttek arra, hogy a konformizmusra hatás a lehető legerősebb értékesítési fegyver. Az átlag autós ugyanis nem szeretne kitűnni sem formai jegyekben, sem egyéb megjelenésben. Azt szeretné, ha az autója elvinné őt egy adott pontból a másikba. Kényelmesen, megbízhatóan és biztonságosan. Ragaszkodik a technológiához, de nem extrém kiugrásokkal.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Ez utóbbi nem kritika, nem kifogás. Ez a tényszerű valóság. És ahogy a sok-sok éves autógyártási tapasztalat, eladási statisztika mutatja, ez a sikernek is a titka. Ilyen autó a VW Golf, vagy éppen a Toyota Corolla. Az SUV szegmensben pedig a VW Tiguan. Annyira szép, amennyire szépnek kell lennie, annyi formai extrémitás van rajta, hogy a legkonzervatívabb körökben sem mozdítja meg senki a szemöldökét, ha meglátja. Megkérdőjelezhetetlen módon megbízható, végzi a dolgát, tisztességgel és jól.
Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A fentiektől függetlenül akad néhány pontja a megújult Tiguannak, amit azt gondolom, hogy érdemes kiemelni. A ráncfelvarrott Tiguan új front- és hátsórészt kapott, amelybe természetesen a legmodernebb VW LED lámpák kerültek. A Mátrix-LED fényszórók nemcsak, hogy mutatósabbak és divatosabbak a sokkal szigorúbb, szűk tekintetük miatt, hanem lényegesen hatékonyabb megvilágítást is adnak az éjszakai közlekedés során. A lökhárítók is kissé megváltoztak. Az egyes felszereltségi szinteknek más-más a hátsó lökhárítónál való króm rajzolata. A Life, azaz a belépő szinten nincsen króm betét, a tesztelt Elegance felszereltségnél a kipufogó helyére egy-egy azt imitáló ív került, az R-Line szinten már kipufogóvég imitációt kapunk és végül az R modellek esetén meg is kapjuk a valódi kidörgőket.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Természetesen a belső tér hangulata is függ a felszereltségi szinttől. Az Elegance szintre hozott tesztautónk belső terének hangulatát nagyban növelte a fantasztikus napfénytető és a világos tónusú autókárpit. Kifejezetten jó érzés volt a Tiguan volánja mögött ülni az előzőek, valamint a belső tér valóban precíz, jó minőségű anyagokkal berendezett ötvözete miatt. A műszerfal, középkonzol elrendezése, technológiája teljes mértékben megegyezik a Golf-Arteon-Passat által kínált térrel. Nagyon kevés a kezelőgomb, elsősorban az érintőgombok, csúszkák dominálnak. A Tiguan egyébként jó arányban adja ezeket a megoldásokat. Azért, ahol kell, ott tekerőgombok vannak, így például a hangerősség állításával nem kell úgy bajlódni, mint a Golf esetében. A klíma szabályozását végző érintőpanel egyébként jól kezelhető, funkcionális. Szintén felszereltség függő, hogy a kormányra milyen kezelőfelület kerül. Ez esetben jobban jár az, aki az R-Line helyett az Elegance szintet választja. Utóbbi esetében ugyanis nem az új trendnek megfelelő érintős felület van, hanem a VW-nél korábbról jól megszokott gombos variáció. Ez utóbbi kezelőfelülettel már találkozhattunk például az Arteon Shooting Brake-nél, és talán ez volt az egyetlen gyenge pontja annak az autónak.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A helykínálat a pár centiméter híján 4,5 méter hosszú és 1,84 méter széles Tiguanban kifejezetten jó. Az elöl és hátul utazók is kényelmesen helyet tudnak foglalni. A 615 literes csomagtér pedig bőségesen elegendő teret ad a pakolásra. A hátsó üléseket lehajtva pedig 1655 literesre bővíthető.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A dízelmotor manapság egy szitokszó a legtöbb helyzetben. Ettől függetlenül a hosszútávú, jellemzően autópályás, országúti közlekedésre nem találtak fel még jobb megoldást. Ezen a terepen a Tiguan tényleg remekül, 6,5- 7 liter között fogyaszt. A városi közlekedés során viszont inkább 9-10 liter közötti eredményt tudtunk elérni. A magas átlag nagyban köszönhető a négykerék meghajtásnak. Tapasztalatom szerint ez biztosan rá tud tenni 0,5-1 litert az átlagra. Cserébe viszont óriási biztonsági többletet kapunk. Az ilyen fajta autók olyan terepjárók, amelyek 99%-a soha nem megy terepre, de ennek ellenére számos ponton tud segíteni az összkerékhajtás. Legyen az sáros, havas út, vagy éppen vízátfolyás.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A tesztelt Tiguanban a legerősebb, 200 lóerős dízel dolgozott, amelyhez egy hétfokozatú DSG váltó kapcsolódott. Meglepő volt számomra, hogy nem éreztem az átütő teljesítményt, amire a lóerők számából és a 400Nm nyomatékból következtettem volna. Tény az is, hogy sport üzemmódba kapcsolva jelentős különbséget tapasztalunk. Érdekes dolog ez, mert 7,5 másodperc a gyári érték a 100-as gyorsulásra, amelyből az következik, hogy egyszerűen nem érezni a Tiguanban a sebességet, jó a zajszigetelés, így a dízel hangja sem hallatszik be. Az autó egyébként viszonylag súlyos egyéniség, hiszen 1870 kg.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A Tiguan egy kifejezetten remekbe szabott autó, jó vele közlekedni. Mérete alkalmassá teszi városi és hosszútávú használatra. Tesztautónk természetesen inkább az utóbbiban jeleskedett. Egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy az egyik legnépszerűbb SUV, hiszen nincsen olyan pontja, ahol negatív élménye lenne a használójának.      

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,
     

  • Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt Volkswagen Tiguan 2020 teszt VW tiguan VW Tiguan Elegance teszt VW tiguan teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy introvertált félelmei - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Egy introvertált félelmei
    • Stylelife
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat
    • Keresd a nőt!
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni
    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat
    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?
    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent
    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez
    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte
    Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy introvertált félelmei

    Egy introvertált félelmei

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Miért kezelik nehezen a férfiak az erős nőket?

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Stresszmentesen az ünnepek alatt : Tippek a nyugodt karácsonyi készülődéshez

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Hétvégén nyitnak a vidéki adventi vásárok: téli élmények várnak országszerte

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia