Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0...

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance

  • 2021. május 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2020 végére elérkezett az idő, hogy a VW leporolja a vékony port a legnépszerűbb SUV-járól. A modellkínálat középső-felső szegmensében elhelyezkedő modellen elvégezték a kötelező gyakorlatokat, hogy frissen, üdén vágjon bele a digitalizáció korába. A dízelmotoros változatot teszteltük, amely utolsó mohikánként állja a sarat az alternatív hajtású modellekkel szemben.


Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Amikor autókat tesztelünk kifejezetten örömteli, ha valamelyik tulajdonsága az adott járműnek pozitív vagy negatív irányban eltér az átlagtól. Ez egyfajta kapaszkodó, amit ki lehet emelni, amit dicsérni lehet vagy éppen elmarasztalni. A legnagyobb autógyárak viszont, és itt a Toyotára és a VW csoportra gondolok elsősorban, már régen rájöttek arra, hogy a konformizmusra hatás a lehető legerősebb értékesítési fegyver. Az átlag autós ugyanis nem szeretne kitűnni sem formai jegyekben, sem egyéb megjelenésben. Azt szeretné, ha az autója elvinné őt egy adott pontból a másikba. Kényelmesen, megbízhatóan és biztonságosan. Ragaszkodik a technológiához, de nem extrém kiugrásokkal.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Ez utóbbi nem kritika, nem kifogás. Ez a tényszerű valóság. És ahogy a sok-sok éves autógyártási tapasztalat, eladási statisztika mutatja, ez a sikernek is a titka. Ilyen autó a VW Golf, vagy éppen a Toyota Corolla. Az SUV szegmensben pedig a VW Tiguan. Annyira szép, amennyire szépnek kell lennie, annyi formai extrémitás van rajta, hogy a legkonzervatívabb körökben sem mozdítja meg senki a szemöldökét, ha meglátja. Megkérdőjelezhetetlen módon megbízható, végzi a dolgát, tisztességgel és jól.
Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A fentiektől függetlenül akad néhány pontja a megújult Tiguannak, amit azt gondolom, hogy érdemes kiemelni. A ráncfelvarrott Tiguan új front- és hátsórészt kapott, amelybe természetesen a legmodernebb VW LED lámpák kerültek. A Mátrix-LED fényszórók nemcsak, hogy mutatósabbak és divatosabbak a sokkal szigorúbb, szűk tekintetük miatt, hanem lényegesen hatékonyabb megvilágítást is adnak az éjszakai közlekedés során. A lökhárítók is kissé megváltoztak. Az egyes felszereltségi szinteknek más-más a hátsó lökhárítónál való króm rajzolata. A Life, azaz a belépő szinten nincsen króm betét, a tesztelt Elegance felszereltségnél a kipufogó helyére egy-egy azt imitáló ív került, az R-Line szinten már kipufogóvég imitációt kapunk és végül az R modellek esetén meg is kapjuk a valódi kidörgőket.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

Természetesen a belső tér hangulata is függ a felszereltségi szinttől. Az Elegance szintre hozott tesztautónk belső terének hangulatát nagyban növelte a fantasztikus napfénytető és a világos tónusú autókárpit. Kifejezetten jó érzés volt a Tiguan volánja mögött ülni az előzőek, valamint a belső tér valóban precíz, jó minőségű anyagokkal berendezett ötvözete miatt. A műszerfal, középkonzol elrendezése, technológiája teljes mértékben megegyezik a Golf-Arteon-Passat által kínált térrel. Nagyon kevés a kezelőgomb, elsősorban az érintőgombok, csúszkák dominálnak. A Tiguan egyébként jó arányban adja ezeket a megoldásokat. Azért, ahol kell, ott tekerőgombok vannak, így például a hangerősség állításával nem kell úgy bajlódni, mint a Golf esetében. A klíma szabályozását végző érintőpanel egyébként jól kezelhető, funkcionális. Szintén felszereltség függő, hogy a kormányra milyen kezelőfelület kerül. Ez esetben jobban jár az, aki az R-Line helyett az Elegance szintet választja. Utóbbi esetében ugyanis nem az új trendnek megfelelő érintős felület van, hanem a VW-nél korábbról jól megszokott gombos variáció. Ez utóbbi kezelőfelülettel már találkozhattunk például az Arteon Shooting Brake-nél, és talán ez volt az egyetlen gyenge pontja annak az autónak.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A helykínálat a pár centiméter híján 4,5 méter hosszú és 1,84 méter széles Tiguanban kifejezetten jó. Az elöl és hátul utazók is kényelmesen helyet tudnak foglalni. A 615 literes csomagtér pedig bőségesen elegendő teret ad a pakolásra. A hátsó üléseket lehajtva pedig 1655 literesre bővíthető.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A dízelmotor manapság egy szitokszó a legtöbb helyzetben. Ettől függetlenül a hosszútávú, jellemzően autópályás, országúti közlekedésre nem találtak fel még jobb megoldást. Ezen a terepen a Tiguan tényleg remekül, 6,5- 7 liter között fogyaszt. A városi közlekedés során viszont inkább 9-10 liter közötti eredményt tudtunk elérni. A magas átlag nagyban köszönhető a négykerék meghajtásnak. Tapasztalatom szerint ez biztosan rá tud tenni 0,5-1 litert az átlagra. Cserébe viszont óriási biztonsági többletet kapunk. Az ilyen fajta autók olyan terepjárók, amelyek 99%-a soha nem megy terepre, de ennek ellenére számos ponton tud segíteni az összkerékhajtás. Legyen az sáros, havas út, vagy éppen vízátfolyás.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A tesztelt Tiguanban a legerősebb, 200 lóerős dízel dolgozott, amelyhez egy hétfokozatú DSG váltó kapcsolódott. Meglepő volt számomra, hogy nem éreztem az átütő teljesítményt, amire a lóerők számából és a 400Nm nyomatékból következtettem volna. Tény az is, hogy sport üzemmódba kapcsolva jelentős különbséget tapasztalunk. Érdekes dolog ez, mert 7,5 másodperc a gyári érték a 100-as gyorsulásra, amelyből az következik, hogy egyszerűen nem érezni a Tiguanban a sebességet, jó a zajszigetelés, így a dízel hangja sem hallatszik be. Az autó egyébként viszonylag súlyos egyéniség, hiszen 1870 kg.

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,

A Tiguan egy kifejezetten remekbe szabott autó, jó vele közlekedni. Mérete alkalmassá teszi városi és hosszútávú használatra. Tesztautónk természetesen inkább az utóbbiban jeleskedett. Egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy az egyik legnépszerűbb SUV, hiszen nincsen olyan pontja, ahol negatív élménye lenne a használójának.      

Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt, Volkswagen Tiguan 2020 teszt, VW tiguan, VW Tiguan Elegance teszt, VW tiguan teszt,
     

  • Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion teszt Volkswagen Tiguan 2020 teszt VW tiguan VW Tiguan Elegance teszt VW tiguan teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem az érzelmeket kavarja fel – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4 Motion Elegance
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél - Stylelife, divat, életmód, stílus
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia