Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

  • 2023. november 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.


Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A bevezetőben viszonylag sikerült az új modellt, az Australt elhelyeznem, de annak érdekében, hogy fokozzam a nevek listáját és persze a precizitás végett is, muszáj, hogy szót ejtsek a legközelebbi rokonáról, a Nissan Qashqairól. A Renault-Nissan együttműködés okán a két autó azonos padlólemezen fut, méghozzá az új CMF-CD kódnevű platformon. A közeli rokonság ellenére két teljesen más hangulatú, stílusú autót készítettek a tervezők. Annak ellenére, hogy a szokásos „bakancs” forma mind a két autó sziluettje, olyan erős márkajegyeket találunk rajtuk, hogy ha akarjuk se mondjuk meg a kapcsolatot.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Az Austral egyébként 2 centivel hosszabb, 451 centiméter, mint a Renault Kajar, amelynek a helyét veszi át. Minimálisan szélesebb és magasabb is (182,5, illetve 161,8cm), nagyjából fél centivel, de ez a különbség szinte észrevehetetlen.
A coupé formavilágú Arkanhoz képest viszont rövidebb 5 centivel és a tengelytávja is kisebb, 266,7 cm vs. 272 cm, illetve a csomagtere is kisebb alaphelyzetben 13 literrel, így kereken 500 liter. Lehajtott hátsó ülésekkel természetesen lényegesen nagyobb, mivel a tetősík egyenesen fut végig az autón, emiatt 1525 liter, szemben az Arkana 1296 literjével.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Meglepő lehet, hogy az ára magasabb, mint az Arkanának, hiszen a legtöbb márka a divatosabb, csapott kialakításért többletet szokott kérni. A Renault nem így döntött, amelynek oka az lehet, hogy az Austral kívül-belül már egy modernebb benyomást keltő autó. És ez nem csak a látszat, valóban erről is van szó.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A külső jegyei változatlanul hamisítatlan Renault hangulatot adnak. A fényszórók fordított vasalóformája talán azért ugrik be kevésbé, mint korábban, mert a keskeny LED-es lámpatestek felső íve már kevésbé domináns. Hívhatjuk tehát sokkal inkább már C formának ezt a kialakítást, amely jobban is hangzik és persze, ha így keressük, akkor számos hasonló formát találhatunk kívül és belül is az autóban. A frontrészen nem csak a lámpatestek, hanem a hűtőrács és a vadonatúj, letisztult Renault logó is feltűnhet. A markáns márkajegy olyan nagyra sikerült, hogy a motorháztetőbe is belenyúlik. A lökhárító alsó része és a teljes orr kialakítás sportos hangulatot ad az autónak.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Oldalról a kétszínű fényezéstől lesz különleges az autó, továbbá a C oszlopon visszaköszönő, C formájú ívre hajló krómozott betét, amely vagány módon a hátsó ajtóig húzódik.
Az autó hátsó traktusát a jellegzetes (most már hívjuk ezt is C formájú) lámpatestek és szintén az új logó tesz másokhoz képest egyedivé, illetve azt is mondhatnám, hogy Renault-ssá.   
Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Számomra talán nem is a külső, hanem sokkal inkább a belső fogott meg a kompakt városi terepjáróban. A márkánál megszokott minőségi belteret sikerült fokozni, illetve továbbfejleszteni. Az OpenR link elnevezésű multimédia rendszer ugyanis rendkívül impozáns módon jeleníti meg az információkat a vezető számára. A műszerfalon és a középkonzolon is egy-egy 12” -es kijelzőt találunk, más-más arányokkal. A műszerfalnál természetesen fekvő, a középkonzol esetében álló felépítésben. Nemcsak méretükben mutatósak ezek a közös felületre applikált digitális felületek, hanem grafikájukban és felbontásukban is. A kezelése, a logikai felépítése, gyorsasága és használhatósága szerintem az egyik legjobb a most elérhető rendszer közül, ha az összes márkát összehasonlítom. Természetesen a telefonunkat is ki tudjuk rá tükrözni, akár vezeték nélkül is.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Nem mondom, hogy minden pontjával tökéletesen elégedett voltam a beltérnek, hiszen az automata váltó fokozatválasztója harmadik karként került a kormány mögé a rádió kezelőjének és az ablaktörlő vezérlőjének karja mellé. Ez pedig már pontosan eggyel több, mint amelyet szerintem látványban és funkcióban is be tudunk fogadni, Bizonyára megszokható, de erre jobb megoldást kellett volna találni.
Szintén furcsa design megoldás a valójában funkció nélküli hatalmas karral ellátott rekesz takaró a könyöklő előtt. Ha óvatlanul akkor tologatjuk, amikor előtte a pohártartóban egy telefon, vagy palack van elhelyezve, akkor guillotinként hatalmas pusztítást képes véghez vinni. Egyébiránt jópofa a repülőgép gázkarjára hajazó kialakítás, amely mögött még egy indukciós telefontöltő is helyet kapott.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A kritikai megjegyzéseim ezzel véget is értek, mert a belső tér egyébként tényleg remek. Tágas utastér kényelmes ülésekkel, rengeteg tárolórekesszel, kiváló fej és lábtérrel. Ezt fokozza a minőségi anyagok használata. Kifejezetten jó érzés az Austral vezetése. Megfelelő a rugózási kényelem is, továbbá a kormány is megfelelően jó visszajelzést ad vezetés közben.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

A tesztelt autóban a már jól ismert 1,33 literes benzinmotor volt, amely egy mild-hybrid rendszerrel együtt hajtotta az első kerekeket. A meghajtáshoz egy 7 sebességes automata kapcsolódott, amelyek így együttesen 158 lóerőt és 270Nm nyomatékot adtak át az autónak. Nem éreztem egy sportautónak ettől az Australt, de a hétköznapi használathoz tökéletesen elegendőnek. Ha kell, természetesen meg tud indulni és 9,7 mp-es 100-as sprintet tud produkálni, de valahogyan ebben az autóban nem is éreztem, hogy nagyon nyomni kellene neki. Autópályán, városban és autóúton is tökéletesen halad. Ajánlani tudom ezt a motort, amely egyébként az otthoni családi autóéval azonos, így hosszútávú használatáról is csak pozitívan tudok nyilatkozni. Fogyasztása 7,5 liter volt vegyes használat mellett, amelyet én jónak ítélek meg.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

Ha az olcsó szót más márkák összehasonlításaként használjuk és nem a magyar pénztárcához képest (hiszen akkor mindent csak a drága szóval lehetne kifejezni és azt fokozni), akkor azt mondanám, hogy a kínált technológia, biztonsági felszereltség és kialakítás alapján egy alacsony árfekvésű ajánlattal adja a Renault ezt a modellt. Akciós áron most 10,7millióról indul az árlista és a tesztelt 160 lóerős változat, Techno felszereltséggel sem kerül többe, mint 12,6 millió forint. Ezért a pénzért egy jó funkcióval rendelkező, tágas családi autót kapunk, rendkívül modern belső térrel és kialakítással. A neveket ugyan kicsit nehéz mostanában követni Renault-nál, de legalább nem unjuk meg a változatlan típusneveket.

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - australia, renault austral, renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt, Renault austral teszt,

  • australia renault austral renault austral Tce 160 mild-hybrid teszt Renault austral teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia