Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

  • 2023. július 19.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Seat története a VW csoporttal 1982-ben kezdődött. Az elmúlt valamivel több, mint 40 év rengeteg izgalmas modellt, számos értékesítési és marketingstartégiát vonultatott fel. Voltak igazán jól sikerültek és voltak kevésbé. Úgy vélem, hogy a mélypontot a 2005 után kezdődő de’Silva által tervezett modellek jelentették. Ennek a korszaknak vége és újra olyan autók kerülnek ki a spanyol gyárból, amelyek megdobogtatják a szívet. De a márka magára találása nem ennyire egyszerű.


Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

Sok minden történt 2015-ig, amikor az eladható szellemiségű Seatok piacra kerültek. Talán a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az olló, amely a VW és a Skoda között volt és amelyikbe kiválóan illeszkedett a sportos Seat vonal, egészen összezárt. Azzal, hogy azonos padlólemezre egy harmadik márkát is megterveznek, már egyre kevésbé volt lehetséges, elsősorban azért, mert alig-alig lehetett árkülönbséget tenni közöttük. A Skoda presztízse drasztikusan növekedett, aki pedig valamivel jobbra vágyott, máris ott volt neki a valamivel kisebb méretű, de több önbizalmat adó VW márka. A Seat eladások pedig nem követték az elvárásokat, hiába terveztek egyre szebb és szebb formákat az azonos alapok köré.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

Úgy vélem, hogy a fentiek lehettek a kiváltó okai annak, hogy újragondolták a VW csoport marketing stratégái a lehetőségeket. Így emelkedett ki 2018 a Cupra almárka a Seatból és lett belőle önálló márka, ez pedig lehetőséget teremtett arra, hogy újrapozícionálják.
Kezdetben persze itt is egyszerű átlogózásról volt szó, minimális különbségekkel az alap Seat modellekhez képest. A legerősebb motorokat, a kivételes design elemeket, egyedi fényezést és hallatlanul szép felniket a Cupra kapta meg.
Az áttörést a Formentor jelentette, hiszen ez a modell nem egy szimpla újralogózott modell volt, hanem egy teljesen egyedi, csak a Cupra modellpalettáján megjelenő típus. Ez a kocsi hallatlan sikert hozott a márkának és az ismertségének.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

Nem feltételezem, hogy az eredeti cél a Seat kivezetése volt (bár ez is lehetséges), de az biztos, hogy a legfrissebb hírek szerint 2030 után nem terveznek új Seat modelleket. Ellentétben sorra jelennek meg a csodálatosabbnál csodálatosabb koncepciók, amelyek a Cupra márka jövőjét hivatottak bemutatni. Tehát a gyermek, amely a Seatból fejlődött ki, szép lassan megöli apját és higgyük el azt, hogy mint a görög mitológia hőse, majd királya, ezt nem szándékkal teszi.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

A hosszas bevezető azért született, mert a mindössze 150 lóerős változata az alap Leonnak nehezen nevezhető a mai világban kiemelkedőnek. Mondhatjuk rá, hogy nem rossz, de azt, hogy dübörgő paripa, azt kevésbé. És mielőtt félreértené bárki, hogy elégedetlen vagyok a mild-hybrid rendszerű 1,5 literes Leonnal, szeretném leszögezni, hogy téved. Sőt, hallatlan pozitív csalódást okozott számomra a Cupra Leon, amely ugyan nem sportautó, de ennek ellenére kellően sportos. Talán a futóműve már túlságosan is az, de ez a gén elengedhetetlen, akárhány lóerő is van az adott járműben.
Egyszóval a Cupra térnyerése, vagy mondjuk inkább első győzelme a Seat fölött ebben, ennél a típusnál és motornál koncentrálódik. Nem sport autó, de továbbra is sportos. Nem luxus, de minőségibb és egyedi stílusjegyekkel rendelkezik. Ezáltal lett szexibb, eladhatóbb és elsősorban ezektől a képességektől kerül más, magasabb árcédula rá, mint a „szimpla” spanyol apukára, a Seat Leonra.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

Bár a Seat Leon is szép vonalú, sportos autó, de valahogyan sikerült a Cupra változatot még inkább felpimpelni. Feltűnő, a különleges márka logó miatt egy, az autómárkákat kevésbé ismerő halandó számára felismerhetetlen járművet alkottak. Ez lehetett az oka annak, hogy a figyelem állandó középpontjában volt a nyolcas golf technikai alapjaira épülő kocsi. Nem túlságosan nagy, de pont elég széltében és hosszában is (4,4 méter hosszú és 1,8 méter a szélessége). A csomagtartóra is ezt mondanám, amely alaphelyzetben 380 literes.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

A belső tér letisztult, a mai divatot követve modern, talán túlságosan is az. Gombokat alig találunk, hiszen a 10” -es tablet méretű érintőképernyőről lehet mindet vezérelni. A digitalizációnak ez már az a foka, amelyhez én túl öreg és konzervatív vagyok. Nem akarom ezzel sokáig rabolni az időt. Meg lehet szokni, ki lehet igazodni a menü rendszerben, de értelmetlennek tartom, hogy minden hagyományos kezelőt, mint a klíma, rádió, navigáció stb. egyetlen képernyőre száműztek.
A kormány mögötti, szintén digitális kijelző jól átlátható, mutatós és megfelelően informatív, többféle módon személyre szabható.
Az ülések kifejezetten kényelmesek, talán a kategória legjobbjai. Két felnőtt hátulra is elfér kényelmesen. A lábtér és a fejtér elegendő itt is.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

Pakolási lehetőségből, USB-C kimenetből is elegendő van. A térérzet az által, hogy az automata váltó kapcsolója csak egy pici pöcök lett,még nagyobb, tágasabb. A hangulatfény is kiváló, hasonló módon körbefut, mint az alapot adó Seat esetében is. 

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

A meghajtásról a már korábban említett 150 lovas, 250Nm nyomatékkal rendelkező, 1,5 literes turbó benzines gondoskodik, amelyhez a 7 sebességes DSG remekül passzol. A fogyasztás 7,5-8 között alakult a teszthét alatt, függően attól, hogy mennyire használtuk ki a Sport üzemmód adta lehetőségeket. A gyorsulás egyébként nem rossz, sokkal jobb, főleg érzésre, mint amire a teljesítményadatból számítani lehet rá. Ennek oka lehet, hogy az autó tömege épphogy meghaladja az 1,3 tonnát, amely manapság nem számít túl soknak.

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

A tesztautó listaára 14 millió körül lehetett, de kevesebb extra tartozékkal már 12,7 milliótól elérhető a Cupra Leon, amelyből konfigurálás közben azonnal kapunk 1,5 millió kedvezményt. Ez nagyjából 1,3 millióval több, mint a szintén kedvezményes Seat változat belépő ára. Természetesen más a kerékméretük, kárpit, megjelenés stb., így az egyszerű ár összevetés a két modell között nem fair ilyen módon.
Annyi viszont bizonyos, hogy a Cupra Leon kiváló és szép autó, számomra sokkal inkább vágyott, mint az azonos VW Golf változat.   

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor - MOBILITY - cupra leon, Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt, leon cupra teszt, leon teszt,

  • cupra leon Cupra leon 1.5 eTSI DSG teszt leon cupra teszt leon teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG
    • Autó & Motor
    Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV
    • Autó & Motor
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára
    • Stylenews
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    • Stylelife
    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól
    Kihagyhatatlan őszi Martini recept
    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego
    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít
    Októberi Premierek a Disney+ on
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Kapcsolódó cikkek

    Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV

    Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV

    Az érzelmek hajtják – A CUPRA

    Az érzelmek hajtják – A CUPRA

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia