Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser
Manapság sokszor érezzük úgy, hogy a régi, jó dolgokból már nem maradt semmi, és minden a digitális, érintőképernyős, steril elektrifikált jövő felé sodródik. Nos, a Toyota Land Cruiser új generációja (J250) pont az az üdítő kivétel, ami a legszebb értelemben vett oldschool élményt hozza vissza! Itt nem arról van szó, hogy valami hiányozna! A régi iskola minden előnye megmaradt, sőt, sikerült a modern világ legjobb vívmányait is beintegrálni a dicsőségesen analóg megoldások mellé.
Formatervezés: Kerekített Kocka
A formaterv egyszerűen zseniálisan sikerült. A tervezők bátran merítettek a Land Cruiser régebbi, ikonikus modelljeiből és egy igazi, dögös retró formát alkottak a kerekített kockás vonalakból. A masszív kiállás, a szögletes lámpák, a függőleges orr – minden porcikájából sugárzik a célravezető erő és a kalandvágy. Messziről látszik: ez nem egy „puha” SUV, hanem egy igazi, komoly terepjáró. Ami még szerintem zseniális, hogy a jól megszokott embléma helyett a TOYOTA felirat került a hűtőrácsra ezzel is hangsúlyozva a retro vonulatot.
Dedikált Gombok Kánaánja
A Land Cruiser belső tere már önmagában is felüdülés, de ami a funkciókat illeti, az maga a Kánaán. Szinte minden fontos beállításra dedikált, fizikai gomb áll rendelkezésre. Lássuk be, ez hatalmas előny! Nem kell a menü mélységeiben kutatni, ha terepen gyorsan kell kapcsolni a differenciálzárat, vagy éppen beállítani a klímát. A klasszikus, megfogható kezelőszervek tapinthatósága egyben a kontroll és a megbízhatóság érzetét is adja.
Erő és Tömeg: A Meglepő Páros
Elsőre talán meglepő lehet, de a 2,8 literes turbódízel motor mindössze 204 lóerőt (150 kW) teljesít. A mai számokhoz képest ez abszolút nem hangzik soknak, különösen, ha figyelembe vesszük a Land Cruiser közel 2500 kg-os saját tömegét. A meglepetés azonban a gyakorlatban jön: a motor megdöbbentően jól mozgatja a hatalmas karosszériát! A bőséges nyomaték és a finoman kapcsoló 8 fokozatú automata váltó tökéletes összhangja biztosítja, hogy se autópályán, se terepen ne érezzük a teljesítmény hiányát.
Terepképességek: A Legenda él
A Land Cruiser a megbízható és elpusztíthatatlan terepjáró szinonimája – ez az örökség pedig nem csak megmaradt, hanem tovább is fejlődött. A robusztus, alvázas konstrukció (GA-F platform) és a továbbfejlesztett tereptechnológiák (pl. Multi-Terrain Select, szétkapcsolható első stabilizátor bizonyos felszereltségi szinteken) garantálják, hogy a legendás képességek a legvadabb körülmények között is megállják a helyüket. Ez a gép tényleg elvisz a világ végére, és vissza is hoz.
Komfort és Tér: Majdnem Luxus
Bár egy vérbeli terepjáróról van szó, a belső kényelem már-már a luxusautók szintjét súrolja. A fűthető és hűthető ülések elöl és hátul igazi kényeztetést nyújtanak. A hatalmas, nyitható panorámatető pedig szó szerint feldobja a hangulatot, és rengeteg fényt enged a tágas utastérbe. A hétüléses kialakítás is jól sikerült, a harmadik sorban is elfogadhatóan el lehet férni rövidebb utakon, ami hatalmas plussz a nagycsaládosoknak vagy a kalandokra induló baráti társaságoknak.
Két apróbb hiba
Ha nagyon keressük a kákán a csomót, akkor is csak két gyengébb pontot tudunk felhozni, ami a hagyományos, masszív terepjáró-felépítésből és a négyhengeres dízel erőforrásból ered. Az egyenetlen, tönkrement aszfaltutakon érezhető a hátsó merevtengely rugózatlan tömegének kellemetlenebb, karosszériát rázó mozgása. Ez a jelenség főleg rossz minőségű éles ütéseket generáló aszfalt úton zavaró, de a Land Cruiser igazi terepén (ahol a merevhíd előnyei érvényesülnek) ez eltörpül.
A másik a négyhengeres erőforrás rezonanciája, ami kicsit jobban érezhető a beltérben, mint amit mondjuk, egy hathengerestől kaphatnánk. Talán ezeken lehetett volna még egy kicsit dolgozni a közúti komfort érdekében.
Összességében óriási öröm látni, hogy a Toyota a mai, "digitális" világban is képes volt egy olyan terepjárót alkotni, ami nemcsak megőrizte, de a modern technológiával ötvözve felül is tudta múlni az előd modellt. A Land Cruiser 250 dizájnjában és tudásában is tiszteleg a dicső múlt legendás változatai előtt, miközben készen áll a jövő kihívásaira. Egy igazi ikon, ami ismét a toppon van.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez