Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

  • 2024. április 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az Általános Forgalmi Adó is visszaigényelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is előszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csomagokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.


Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

A pickup kategória azért is érdekes, mert az alvázas felépítés teljesen kihalóban van. Egy-egy esetben még találkozunk ilyen megoldással, de mára ez már tömegében csak itt jelenik meg.
A funkcionalitás és hagyományok miatt más a jó és a rossz, az alkalmas és a kevésbé praktikus fogalma a pickup-ok között. Vannak, voltak és bizonyára lesznek márkák a jövőben is, amelyek megpróbálnak ebből a hatalmas szegmensből egy darabot lecsípni maguknak, de könnyen beletörhet a bicskájuk. Ne felejtsük el, hogy nem Európa, hanem az amerikai kontinens, Ázsia a fő piaca a pickupoknak. Gondoljunk csak a Mercedes-Benz példájára, aki, mint prémium gyártó próbálkozott a kategóriában és a Nissan Navara alapjaira hozta ki a saját osztályát. Pár évvel később pedig megszüntette a forgalmazást.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

A Volkswagen más utat jár be, hiszen 2010-ben egy teljesen új, egyedi modellel jelent meg az első szériás Amarok. Összesen 850 ezer darab fogyott belőle, amely nem számít rossznak. A konszern a Forddal kötött stratégiai együttműködést számos modell gyártásával kapcsolatosan. A VW Caddy alapjaira készül a Ford Tourneo, míg az új Amarok számára a Ford Ranger adja az alapokat.
Véleményem szerint ez egy kiváló döntés, hiszen mind a két gyártó azt a modellt adta bele a közösbe, amiben a legjobb.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

A Ranger alapokat kívülről alig venni észre, annyira át lett dolgozva az Amarok, amely természetesen ugyanabban a gyárban, gyártósoron készül. Tehát a méretei azonosak, 5362mm hosszú, 1917mm széles és 1884mm magas. A tengelytávolság 3240mm. A tesztautón az alapnál egyel nagyobb, 21”-es alukerekek voltak, amelyek tovább erősítik azt a gondolatomat, hogy nem kifejezetten a terepezésre szánták ezt a modellt, függetlenül a kiváló képességeitől.
Teljesen mások a fényszórók, a gépháztető íve, kiterjedése és a hátsó lámpatestek is. Természetesen oldalról kevésbé tér el a Rangertől az Amarok, de a tervezők tényleg kitettek magukért és egy prémiumabb megjelenést sikerült készíteni az egyébként kiváló alapokra. Sokszor járt nálunk Ranger, aki a műszaki szempontból alaposabb tesztre kíváncsi, az itt olvashat róla.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

Az Amarok tehát a magasabb minőséget, megjelenést igyekszik bemutatni a Ranger egyszerűbb megjelenésével szemben. Ez az elképzelés jól megmutatkozik az utasfülkében is. Természetesen azt a gondolatot el kell, hogy engedjük, hogy az Amarok személyautókra hajazó vezetési komforttal vár. De a prémium minőség egyértelműen jelen van. Remek a beltér kialakítása. A hatalmas 12”-es álló formátumú infotainement a legszembetűnőbb rész, amely alatt fizikális gombok is találhatóak. A VW természetesen nem bírta ki, hogy ne digitalizálja a belteret ahol lehet, így a Rangerhez képest egy fizikális gombsort száműztek középről, amely helyére érintőgombok kerültek. Szerintem kár volt a klíma kezelést így átalakítani, de mondjuk azt, hogy a németektől ez a lépés nem volt meglepetés. Szerencsére a kormányon maradtak a rendes gombok és a rádió hangerejét sem azzal a borzasztó tapi felülettel kell vezérelni.
Rengeteg a tárolórekesz, telefontartó, csatlakozó az utastérben, sőt utastéri konnektort is találunk.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

A plató kiváló méretekkel rendelkezik, 1208mm széles, így még keresztben is elfér a kerékjáratok között egy normál méretű EUR raklap. Ha és amennyiben azt kívánnám, hogy annyi ezrest kapjak, ahány EUR raklap felkerül az Aventura felszereltségű Amarokokra, akkor nem válnék szerintem túlságosan gazdaggá, de mindenképpen örömteli, hogy a lehetőség adott. Ennél talán fontosabb és roppant praktikus, hogy extraként rendelhető a modellhez egy elektromos mozgatású platótakaró roló. Ez egy szép és hasznos megoldás, egyedül az ára elgondolkodtató, ugyanis közel 1,3 millió forintot kér a VW ezért a kiegészítőért.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

Ha már az áraknál tartunk az Amarok bruttó 19 millió forinttól vihető haza, 2 literes 170 lóerős dízelmotorral és 6 sebességes manuális váltóval. A kínálat másik felén található a most nálunk járt kocsi, amely tényleg minden luxussal ki volt tömve, mint az Ambiante világítás a beltérben, Harman Kardon hangrendszer, LED-Mátrix fényszórók, parkolóradar, a most elérhető összes biztonsági rendszer, egyedi bukókeret stb. Ennek ára 25,4 millióról indul, amelyet a tesztautóban lévő egyéb extrák közel 28 millióig húztak fel. (nettó 22 millió)

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

Ezen felül, és talán ez a legizgalmasabb része a modellnek, egy V6-os háromezres 241 lóerős és 600Nm nyomaték leadására képes dízelmotor adja ebben a változatban a meghajtást. Természetesen a 2,3 tonnás önsúly miatt nem válik versenyautóvá, de igazán kellemes a menetdinamika. Az autó komfortja természetesen pickupos. Elől MacPherson felfüggesztést kapott, amelyhez egy laprugós tengely kapcsolódik. A merev híd kiváló a terepen, kevésbé ad személyautós érzést ad a városban. Magas a gázlómélység (80cm) és a terepszög is fejlődött. A 10 sebességes automataváltó mellett kapott helyet az összkerékhajtás kapcsolója.
Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

Azt hiszem a felárat mindenképpen megéri a V6-os motor, hiszen nemcsak erős, hanem a hangja is remek. Egyedül a benzinkútnál érezhetjük a hátrányát. Nehéz pontosan megadni, hogy mennyit is fogyaszt, hiszen ez attól függ, hogy mire fogjuk használni. Amennyiben a munkahelyünkre járunk vele a városban, elővárosban és a gyereket szállítjuk vele iskolába, akkor 12-13 liter körül lehet a vegyes átlagot számolni. Terepen simán lehet dupla, függően attól, hogy milyen is az a terep és mennyire vagyunk „elvetemültek”.

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

Annyi viszont biztos, hogy az Amarok kiváló autó és a VW úgy folytatta a márkaimázs építését vele, hogy nem sérül azzal, hogy nem saját, egyedi modellt fejlesztett. A célcsoport egyértelműen az a réteg, akik nem elsősorban munkagépet, hanem sokkal inkább egy multifunkcionális járművet keresnek, komoly megjelenéssel és magasabb presztízs szinttel.      

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt, amarok 2023, amarok 2024, amarok teszt, amarok v6 teszt, VW Amarok teszt,

  • 2023 Volkswagen Amarok 3.0 V6 Aventura teszt amarok 2023 amarok 2024 amarok teszt amarok v6 teszt VW Amarok teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A közöny a nő halálcsókja - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A közöny a nő halálcsókja
    • Keresd a nőt!
    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól - Stylenews, divat, életmód, stílus
    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól
    • Stylenews
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje
    • Keresd a nőt!
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell
    Annyi szarsággal foglalkozunk...
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?
    Berény Róbert főműve 38 millió forintért, Tihanyi Lajos legkiemelkedőbb absztraktja 12 millió forintért kelt el a Virág Judit Galéria aukcióján  

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A közöny a nő halálcsókja

    A közöny a nő halálcsókja

    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól

    'Olyan emberbe szeress bele, aki élvezi, amikor őrült vagy.' - Idézetek Leonardo DiCapriotól

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Annyi szarsággal foglalkozunk...

    Annyi szarsággal foglalkozunk...

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van

    Hogyan engedheted el a kontrollt és fogadhatod el azt, ami van

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia