Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D...

Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine

  • 2020. február 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Biztos sokan fognak furcsán nézni rám, de azt hiszem az utóbbi idők egyik legkellemesebb meglepetése volt számomra a C5 Aircross. Az első látásra szokatlan formájú és színű autó nagyon is kedvemre való volt, és egy igazi élményt okozott az elmúlt pár napban.


Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,


A francia autókat lehet szeretni vagy éppen utálni. Lehetséges, hogy idehaza ez a két tábor még jobban elkülönül egymástól, és erre a két egymástól eltérő világlátásra dob rá még egy lapáttal a C5 SUV változata. Ha a szürke valamelyik árnyalatát keressük autóban, akkor ne Citroën kereskedésbe menjünk, mert nem csak a Mi tesztautónk színe, hanem a formája, megjelenése miatt sem tekinthető unalmasnak ez a jármű. Az előzőek miatt pedig egész biztosan egy megosztó autó az Aircross. Mint az korábbi mondatokból nyilvánvalóan kiderült, én ahhoz a táborhoz tartozom, aki odavan érte és pár perc vezetés után azt fontolgattam, hogy kérek még plusz pár hét tesztelési lehetőséget, mert előre tudtam, hogy nehéz lesz az

elválás.
Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,


Lehetséges, hogy ezzel az autóval járni hasonló, mint ha politizálnánk, mert a vele töltött időszak alatt mindenkit azon győzködtem, hogy ilyen autót vegyen, ha erre kerül a sor, minden más döntés hibás. Igen, végletes lettem egy picit, mert bár van néhány hibája ennek az autónak, de lényegében ezek mind megbocsájthatóak. Ha pedig a hibáknál vagyunk, gyorsan felsorolom, hogy mi az, amit változtatnék rajta, vagy ami kevésbé volt elfogadható. Egyrészt zavaró, hogy meglehetősen hosszan kell nyomni a Start/Stop gombot (cca. 2mp) mind induláskor, mind a motor leállításakor. Szerintem ez szükségtelenül hosszú idő, semmi értelme nincsen. A másik „hiba”, hogy viszonylag sok helyen van rendkívül kemény műanyag az utastérben. És ez nem is feltétlen hiba, de azért a minőség érzetet némiképpen csökkenti. A Citroën védelmében azért el kell mondani, hogy az anyagok nagyon színesen és változatosan vannak variálva, így ha nem kopogtatunk műszerfalat, ajtóborítást, akkor néhány ponton ezt észre sem vesszük. És ezzel az én hibalistám nagyjából véget is ért.

Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,

Nagyon sok jó autó van a piacon, és valóban nem könnyű a választás, de talán a legfontosabb az ár/érték arány. Nagyon könnyű kiváló „csodakocsikat” találni 15-20 millió forintért, vagy éppen többért. De ahogy lépegetünk lefelé a lehetőségeink adta anyagi létrán, egyre több és több kompromisszumot kell kötni. Jelen esetben sem kifejezetten egy olcsó autóról beszélünk, listaáron 9 millió fölötti ez a felszereltség (ez a legjobban felszerelt Shine változat), ha nem alkudozunk semmit. Persze lehet azt mondani, hogy az rengeteg pénz. És valóban az. De ha a méretet, komfortot és a kategóriát nézzük, akkor már egyáltalán nem tűnik soknak. Ha jól körbenézünk, akkor pedig ki fog derülni, hogy nincs is sok olcsóbb a piacon. Ha pedig lemondunk némi csicsa-micsa extráról, akkor 8 körül biztosan elhozhatjuk a C5 Aircrosst. És ez egy remek autó!

Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,


A külseje egyedi, nincsen hasonló egyterű szerű SUV. Mindenféle játékossággal, egyedi első és hátsó lámpákkal, remek formai elemekkel, amelyek áramvonalassá teszik ezt a cseppet sem kicsi és inkább négyzetes alapvonalú autót. Kifejezetten szeretni való, hogy az életre tervezték és számoltak olyanokkal, ami bármilyen hétköznapi is, de előfordul. Ilyen például a küszöböt eltakaró ajtó. Biztos mindenki járt már úgy, hogy az autóba beszállva a nadrágja/ruhája sáros, koszos lett a küszöb miatt. Itt ez nem fordulhat elő, hiszen az ajtó folyamatosan takarja ezt az elemet, így a küszöb mindig tiszta. Apróság, de roppant praktikus.  Az ajtó oldalát az Airbump védi. Apró koccanások, bevásárlókocsi és hasonlók nem tudják tönkretenni a fényezést. Hogy ne legyen annyira unalmas, van egy fehér betét ebben a műanyag elemben. Egyszerű és praktikus. Életszerű problémákra ad megoldást.
Ami viszont engem igazán megfogott, az a belső tér. Talán soha nem ültem még ilyen kényelmes fotelben, mint amilyen a Citroënben van. Az ülés pedig az egyik legfontosabb komforttényező. Lehet arról beszélni és elemzéseket készíteni, hogy melyik nyomógomb hol van elhelyezve egy autóban (itt jegyzem meg, hogy a C5-ben pont ott vannak, és annyi amennyi kell, hogy legyen). Ezek mennyire kényelmesek, avagy sem. De ez mit sem ér, ha az ülések, az ülés pozíció nem tökéletes hosszútávon. Ne adj Isten már rövidtávon sem. Hát a Citroën ezt valószínű ugyanígy gondolja és olyan fejedelmi üléseket pattintott az C5 Aircrossba, hogy kevés jobbat találni. Van masszázs funkció? Igen, az is rendelhető.


Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,


A másik dolog, ami a kényelmet szolgálja, a váltókar elhelyezése. A tesztautónk manuális váltóval felszerelt változat volt. A kart a könyöklő végére úgy rakták oda, hogy fel sem kell emelni a kezet, csak a kézfejünket kell ide-oda mozgatni. Zseniális. És a váltó is nagyon jól működött, megfelelő és precíz, jól kezelte a dízelmotor teljesítményét. Annyira élvezetes volt használni, hogy lehet nem is adnék plusz pénzt ebben az esetben egy automatáért. Az 1.5 dízel, amellyel az autó fel lett szerelve pont elegendő normál használatra. A 130 lóerő nem a legtöbb, viszont van benne 300Nm nyomaték is, amelyet elég hamar lead a motor, így nagyon kellemessé teszi a gyorsulási élményt. A fogyasztás pedig szuper volt, 6,8l vegyes használat mellett.
Természetesen a felszereltség része az összes vezetést támogató rendszer, mint a sávtartó, adaptív tempomat és társaik, tehát alkalmas az autó arra, hogy az ún. második szintű önvezetést produkálja. Magyarul, ha elengedjük a kormányt, akkor egy darabig a sávban tartja az autót és felveszi az előttünk lévő sebességét. Viszont a Citroën is ránk szól, mint minden más autó, pár másodperc után, hogy fogjuk meg a kormányt. De ameddig ő vezet, ügyesen teszi. Nem rángat, jól követi a sáv vonalát.

Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,


A központi kijelzőn – amely egy méretes darab – állítható gyakorlatilag minden a kocsiban. Ide tükrözhető ki a telefonunk is. Kezelése viszonylag egyszerű. Azonos rendszer van az összes PSA autóban, szóval, akinek volt ilyen már, az azonnal tudni fogja. Aki pedig nem használt hasonlót, gyorsan el fogja tudni sajátítani. Szimpatikus egyébként, hogy a legfontosabb kezelési funkciók, a kijelző alatti gombsorra is ki lettek helyezve. Így nem kell a menüben vándorolni.  
Rengeteg a pakolóhely az autóban, a könyöklő alatt például akkora a rekesz, hogy egy fél bevásárlást is be lehetne oda pakolni. A lábtér elől fejedelmi, és hátul is teljesen elfogadható. A csomagtér pedig nagy és rendkívül széles skálában variálható, bővíthető.
Egyszóval azt gondolom, hogy aki nem számolt ezzel az alternatívával, menjen el és próbálja ki a C5 SUV modelljét. Aki bármiféle sztereotípiával rendelkezik, az is pozitívan fog csalódni.

Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor - MOBILITY - aircross c5, c5 teszt, citroen, citroen c5, citroen c5 aircros,

  • aircross c5 c5 teszt citroen citroen c5 citroen c5 aircros

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine
    • Autó & Motor
    Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Semmiképp nem tucat autó – Citroën C5 Aircross 1.5D Shine
    • Autó & Motor
    Kedves kisbőrönd – Citroën C3
    Morcos, dögös, francia – Citroën DS3
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében
    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    Kapcsolódó cikkek

    Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

    Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

    Kedves kisbőrönd – Citroën C3

    Kedves kisbőrönd – Citroën C3

    Morcos, dögös, francia – Citroën DS3

    Morcos, dögös, francia – Citroën DS3

    Az új modellek várható érkezése 2010-ben II.negyedév

    Az új modellek várható érkezése 2010-ben II.negyedév

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia