Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line

Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line

  • 2020. január 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A kis oroszlánkirály, hasonlóan, mint az 508-as, immáron nem kapott nagyobb számot, mint elődje, maradt a 208-as szám, de a számon kívül megváltozott minden. Most lehet túlzásnak hangzik, pedig tényleg nem az, a kis Peugeot új dimenzióba lépett.


Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,
Az új 208-as Peugeot-val sikerült egy olyan autót alkotni, amely egyszerre építkezik hagyományos vonalakból és bemutat számos olyan formajegyet, amely a Peugeot 200-as széria legszebb elemeiből áll és használja a legeslegmodernebb technológiát, amely 2019-ben elérhető.  Eddig csak presztízs márkák esetében volt látható (Mercedes, BMW) az az irányelv, hogy minden részletében, kidolgozásában és felszereltségében ugyanazt adják a legkisebb autójukhoz, mint a nagyobbakhoz. A Peugeot esetében ez annyiban különbözik, hogy a fent említett márkákhoz képest a 208-as egy mérettel kisebb. Így a 208-as talán az egyik első, aki ugyanebben a felfogásban alkotta meg az új modelljét a kis autó kategóriában (B szegmens).

A mostani tesztünk szintén egyedi, és nagyon kevés hasonló lehetőség adódott eddig autós tesztek számára. Ugyanis nem egy, hanem egyszerre két különböző 208-ast tudtunk kipróbálni.

Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

Az Activ, tehát a belépő Like szintnél egyel magasabb felszereltségű, 75Le-s motoros változatot Elixir vörös színben és egy GT Line, tehát a legmagasabb felszereltségű változatot a 130Le-s, azaz a legerősebb kapható, szintén benzines változatot, Vertigo kék színben.
Ez a különleges helyzet tehát lehetőséget teremtett nem csak egy új modell megismerésére, hanem annak összehasonlítására is, hogy egy szinte teljesen full extrás változatot hasonlítsunk össze, egy a belépő szintnél nem sokkal, drágább változattal. A „tesztalanyaink” nem az alapszínt kapták, ami a Faro sárga fényezés, amit azért kell kiemelni, mert érdemes megnézni vásárlás előtt ezt a színt is. Egyrészt azért, mert nem kell érte 200e Ft többletet fizetni, másrész azért, mert ez is egy metál szín és szintén nagyon jól áll a kocsinak.
Ha pedig a külsőnél tartunk, érdemes kicsit jobban szemügyre venni a formajegyeket és különbségeket a két autón. Általánosságban kijelenthető, hogy a Peugeot nemcsak, hogy olyan autókat kezdett gyártani, amelyeket meglátva belénk nyilall az érzés, hogy szeretnénk ilyet, ami csak egy dolog, de olyan autót sikerült megformálni, ami kifejezetten szexi. Azt hiszem, hasonló volt a helyezet annak idején a szuper sikeres 206 esetében. A 90-es évek végén ennek formája mindenki szívét elrabolta. Akkoriban talán elég volt ennyi, a mai világban ennél viszont biztosan többre van szükség, hiszen ebben a méretkategóriában óriási a verseny. Ford Fiesta, VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio, hogy csak párat említsek, mind-mind ott vannak, és nagyon magasra teszik a mércét. A Peugeot tehát nemcsak formai, hanem műszaki tartalommal és számos újítással is készült, hogy kivegye a részét a vásárlók kegyeiért folytatott versenyben.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

Visszatérve azért a formára pár fontos vonást muszáj kiemelni, kezdve az első lámpatestekkel, amely abszolút briliáns és remek, feltűnő külsőt ad a kocsinak. A helyzetjelzők közül a jobb és balszélső csík mélyen a többi alá nyúlik, ezzel szimbolizálva a kis oroszlán, „Simba” fogait. A magasabb felszereltség esetén természetesen a fényforrások LED-esek, míg az alaptípusban halogén fényszórókat kapunk. A hűtőmaszk is némiképpen más az Activ és a GTi felszereltség esetében, de ez talán annyira nem feltűnő, mint a fényük ereje és színe.
Oldalról a kerékjárat fölötti sárvédő fényezése a leginkább látható különbség illetve az, hogy az alacsonyabb felszereltség esetén nem alufelnit, hanem acél kerekeket kapunk. Ez egyébként kevéssé vehető észre, mert olyan szépen takarja el a gyári dísztárcsa a kereket és olyan jól sikerült a design, hogy nem lehet elsőre ráismerni, hogy nem könnyűfém kerekek vannak a kocsin. Egyébként a piros autónk esetében 16”-os a kerék, míg a kék 17”-es papucsokat kapott.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

Oldalsó nézet esetén ki kell emelni az arányos, modern formát, ami igazán megkapó. Visszaadja a Peugeot múltját. Nem retró, de nekem a hátsó kerék fölötti elem (C oszlop) zömök, robosztus íve a korábbi 205-re emlékeztet. Nem beszélve a hátsó ajtó üvege mögött található bevágásról, ahol a Gt line felirat található a magasan felszerelt modellünknél. Ez egy tiszta jelzés, tisztelgés a korábbi 205 előd előtt. A hátsó traktus formája szintén arányos, a mostani 508 modellel azonos fekete csík köti össze a két hátsó lámpát. A GT line verzióban ez szintén LED-es és sokkal karakteresebben adja vissza a „karmok” vonalát.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

A hátsó spoiler jól mutat, egyáltalán nem túlzó, dögössé teszi a kocsit.
Természetesen az erősebb típushoz dupla kipufogó jár és fényes fekete a környezete. Nekem tetszik, hogy nem akartak többet mutatni, mint a valóság és nem került „kamu” dupla-dupla kipufogó mindkét oldalra, mint sok más autó esetében.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

Ahogy a külső jegyekben megtalálható a szériasorozat múltja, egy modern köntösbe csomagolva, addig a belső tér kialakítása esetében semmi nincsen, ami régi lenne. Formavilágában, anyaghasználatában nem összehasonlítható a versenytársakkal. Az alaptípusban természetesen manuális váltót kapunk, ami szerintem hozza az elvárható átlagot. Nem a legprecízebb váltó, amivel valaha találkoztam, de nem szeretnék, és nem tudok róla igazán rosszat se elmondani. A GT line esetében viszont egy automata váltót kaptunk, ami röviden jellemezve zseniális. 8 sebességes automata egy 130Le-s kiskocsiban! Elképesztő komfortot ad, észrevehetetlenül kapcsolva a fokozatok között.

Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

A középkonzol felső részén, a mai modern autókban szokásos tartozéknak tekinthető színes kijelzőt találunk. A felszereltség függvényében a mérete különböző és tudásában sem volt 100% egyforma, de az komoly pozitívum, hogy a telefon kitükrözési funkciója mindegyikben benne van. (egyedül a belépő Life szint nem tudja ezt az opciót). A kezelése a központi kijelzőnek hasonló, mint a PSA (Peugeot-Citroen) modellek esetében. Nem a legkönnyebben használható, de viszonylag gyorsan elsajátítható a használata. A kijelző és a váltó között található egy gombsor a középkonzolon. Egészen pontosan két sor gombról van szó a GT line esetében, és egyről az Activ esetében. A külső, fizikális gombok megegyeznek, a hátsó sorban lévő érintő gombok, pedig csak a magas felszereltség esetében vannak. Praktikusnak nem mondhatóak, mert kicsit túlzsúfolt az egymás melletti sok gomb, főleg a dupla sor esetében, viszont határozottan mutatós és kivitelében nagyon minőségi. Nekem valahogy Minis érzésem volt tőle.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

A Peugeot kormánya és műszerfal kialakítása egyedi, más autógyártókéhoz nem hasonlítható. Egyrészt a kormány feltűnően kisebb, mint a megszokott, másrészt nemcsak alul a lábunknál, de a felső részen is le van csapva egyenesre. Ez azért jó, mert a műszerfalra, ami pedig kicsikét feljebb van elhelyezve a szokásosnál, egyáltalán nem takar bele. Gyakorlatilag nincsen szükség head-up displayre, hiszen lefelé pillantás nélkül látjuk a teljes műszerfalat. A műszerfal lényegesen különbözik az alsó és a jobban felszerelt kivitelek között. Amíg az Life és Active esetében hagyományos mutatókkal rendelkezik a kiskocsi, addig a magas felszereltség esetében úgynevezett 3D cockpit jár. Ezt nagyon nehéz szavakkal leírni, hogy mit is takar és egy-egy fénykép sem adja vissza jól az élményt. Úgy kell elképzelni, hogy egymás mögött, több síkban jelennek meg az információk, navigáció a teljesen digitális képernyőn. Én egy csapásra beleszerettem. Bár nincsen sok gyakorlati funkciója, de látvány szempontjából olyan, mint a jövőbe utazás, melyet másik kocsiban egyelőre nem látni.
Az új 208-as belső térérzete, különösen az első ülésen utazók számára legalább egy kategóriával magasabb szintű. A hátsó üléssor lábtér kínálata inkább kicsi, mint nagy.  A csomagtartó űrtartalma közepesnek mondható, 265l. Viszont szögletesek a határoló vonalai, így tényleg jól pakolható.
A GT Line bőr-szövet ülései rendkívül kényelmesek és nagyon jó az oldaltartásuk is, egy szinttel legalább jobbak, mint az alapverzió normál szövet ülései.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

A 75Le-s motor nagy száguldozásra és gyorsulásra nem alkalmas, de átlagos városi közlekedésre meglátásom szerint igen. A 130Le-s változat, amely szintén 3 hengeres motor egy turbóval kiegészítve viszont határozottan jól megy. 8,7 mp alatt éri el a 100-as tempót, ami már kifejezetten nem rossz. Cserébe persze többet is fogyaszt. Vegyes használat mellett, ahol túlsúlyban volt az autópálya 7,8 l-es átlagot csináltam. A kisebb teljesítményű változattal, sokkal jobban meg tudtuk közelíteni a gyárilag megadott 5,5l-es értéket, 6,3l-t mértünk.
Negatívumként talán azt tudom megemlíteni a Peugeot vezetésénél, amit előbb pozitívumként aposztrofáltam. A robosztus külső vonalak miatt – B és C oszlop – a kilátás belülről nem a legtökéletesebb. Elsősorban a jobbra hátratekintésnél volt kicsit több a letakart rész, mint amit megszoktam. Ezt kompenzálta viszont a magas felszereltségben található holttér figyelő.
Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

A motorokkal, illetve a meghajtással kapcsolatban fontos kiemelni a Peugeot üzleti elképzelését, ami számomra nagyon szimpatikus. A 208 ugyanis elérhető a tesztelt benzines (van még egy 100LE-s változat is), dízel (1.5l szintén 100Le) és elektromos meghajtással is, viszont felszereltség tekintetében teljesen azonos az árlista. Ez azt jelenti, hogy semmiféle kompromisszumot nem kell kötnünk, ha például elektromos meghajtással szeretnénk rendelni a mi kis Simbánkat. Ugyanazokat az opciókat, kiegészítőket megkaphatjuk, mint a hagyományos meghajtás esetén (természetesen a hátsó krómozott kipufogót kivéve).

A tesztelt modellek közül melyik volt a szimpatikus? Erre a válasz, hogy természetesen a full extrás változat. De a kérdés ennél sokkal nehezebb, ha valaki az ár/érték arányt kérdezi. A piros Active ugyanis formájában hozza azt, amitől bele lehet szeretni az új 208-asba. Számos extra funkció, mint a rengeteg vezetést támogató extra, vagy a félbőrülés, távolodásra automatikusan bezáródó ajtók, nagyobb kijelző, esztétikai extrák, 3d cockpit, stb. nélkül pedig lehet élni, ha éppen nincsen közel kétszer annyi pénzünk és nem tudjuk beikszelni az opciós lista minden egyes sorát. Én persze kívánom mindenkinek, hogy megtehesse, mert a formán kívül egy valóban remek élmény volt a két új Peugeot 208 és alig várom, hogy az elektromos változatról is beszámolhassak.

Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor - MOBILITY - 208 teszt, peugeot 208, peugeot teszt, új peugeot 208, új peugeot 208 teszt,

  • 208 teszt peugeot 208 peugeot teszt új peugeot 208 új peugeot 208 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI
    • Autó & Motor
    Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Simba visszatér – Peugeot 208 Active és GT line
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Kapcsolódó cikkek

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia