Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sportmotor az útra – Yamaha R7

Sportmotor az útra – Yamaha R7

  • 2022. október 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Be kell valljam, hogy nem vagyok pályamotoros, így az R7-et nem a versenypályán, hanem a közutakon teszteltem. Egészen biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül és a super sport motorok vásárlóinak a többsége soha, vagy csak nagyon ritkán jut el valamelyik ringre, éppen ezért nagyon fontos szempont, hogy miként viselkedik ilyen terepen egy versenymotor.


Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A Yamaha R7 megalkotásakor fontos szempont lehetett, hogy olyan hybrid készüljön, amelyik alacsony sebességtartományban is megfelelően kezes. Jól irányítható és egyfajta kezdő motoros élményt is képes legyen adni a kategórián belül. Éppen ezért nem mondanám, hogy az R6 utódjáról beszélünk, hanem sokkal inkább egy olyan versenymotorról, amelyik a pályamotor és az utcai motorok közötti rést kívánja betölteni. Az elképzelés szerintem tökéletes, mert megfigyelhető egyfajta lefelé irányuló értékesítési trend a versenymotorok esetében és az ilyesfajta kapocs, amelyet az R7 kínál, kiváló lehetőség arra, hogy piacot teremtsen azok számára, akik nem tudnak egyértelműen döntést hozni, hogy utcai vagy versenymotor irányban induljanak el.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A 689cm3-es blokk 73,4 lóerős (54kW) és rendkívül nyomatékosnak mondható, hiszen 67Nm nyomaték leadására képes 6500-as fordulaton. Egyébként létezik egy teljesítménycsökkentett, 47,6 lóerős (35kW-os) változat azok számára, akik A2 jogosítvánnyal rendelkeznek.
Egyszóval egy rendkívül kezes, keskeny kialakítású motort kapunk a 3,5 millió forintért, amely teljesen alkalmas lesz arra, hogy hétköznapi, azaz napi használatba vegyük a gépet. Nemcsak az R széria legkeskenyebb motorjáról beszélünk az R7-es esetében (705mm), hanem úgy általában egy kényelmes, kompakt méretű motorkerékpárról. Valamivel több, mint 2 méteres a motor (2070mm) és a tengelytávja sem több 1,4 méternél (1395mm). A 835mm-es ülésmagasság nagyon kényelmes üléspozíciót eredményez, bár tapasztalatból azt mondom, hogy 185 cm-nél magasabbak számára egészen össze kell húzni magunkat ahhoz, hogy a lábtartóig húzzuk a lábunkat, ez pedig akár kényelmetlen is lehet, ha nem vagyunk kellőképpen hajlékonyak.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A kézpozíciót egyértelműen meghatározza a 13 literes tank formája, ahol a kormányig a kezek számára kialakított szűkítés van. Ne féljünk ettől, egyáltalán nincsen bezártság érzése a kezünknek itt, kényelmes ez a fajta kialakítás.
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Az R7 formája, maga a design, teljesen adja az R sorozatnál megszokott jegyeket. Nem kell hozzá mélyebb motoros ismeret, hogy lássuk, hogy egy Yamaha versenymotort látunk. A hangsúlyos, szigorú tekintetű fejidomon dupla lámpa található, ahol a helyzetjelzők egy LED-es fényszórót vesznek közre. Hangsúlyos a légbeömlő és az áramvonalas szélvédő.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A vegyítés, mármint az, hogy pályára és utcára is készül egy motor, jellemzően a felfüggesztésnél dől el. Mennyire lesz merev a rugózás és a futómű. Egyértelmű ugyanis, hogy a versenypályán nem kell úthibákkal vagy éppen fekvőrendőrökkel számolni, így ott egy lényegesen keményebb rugózást és stabilitást kíván meg az adott körülmény. Az R7 esetében természetesen ugyanúgy érezni, hogy sokkal keményebb a rugóút, futómű, mint egy átlagos utcai motor esetében, de azt kell mondjam, hogy meglepően kellemesen vette fel az imént említett hibákat. Talán azt is el tudom képzelni, hogy pályán adott esetben elégedetlen lennék ezzel a beállítással.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Ugyanez igaz a fékrendszerre is. Alacsonyabb sebességű motorozásnál, átlagos vagy akár sportos használatnál tökéletesen jó szolgálatot tesz a gyári fékrendszer. Versenypályán és kiélezett helyzetben viszont túl „puha” lehet ez a beállítás. Ez utóbbit viszont ki kell hangsúlyoznom, hogy csak vélelmezem, hiszen ilyen körülményekben nem volt lehetőségem a tesztelésre. Fontos még megemlíteni, hogy ABS rendszerrel is fel volt szerelve a motor.
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A motorkerékpár lelkét jelentő erőforrással rendkívül jó barátságba kerültem. A hozzá kapcsolt tényleg tökéletes váltóval együtt egy élmény volt vele a motorozás. Nagyon gyorsan és jól viszi a nyomatékot az aszfaltra. Direkt, nagyon kezes a teljes vezérlés, gyors és pontos visszajelzést ad a vezető számára minden fordulatszám tartományban. A nyomatékleadás szinte teljesen egyenletes, ahogyan a pirosig (10000-res fordulatszámig) haladunk felfelé. A váltó segítségével pedig remekül tudjuk ezeket a tartományokat kihasználni fel és lefelé váltás esetén is. Sajnos nem volt gyorsváltó benne, de ennek ellenére nagyon élvezetes volt a motorozás az R7-tel.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A motor kezelése rendkívül egyszerű és az egyszerűség igaz a kezelőszervekre is. Semmiféle hókuszpókusz nincsen a motoron. A műszerfal jó áttekinthető, de az alapfunkciókon kívül nem tud mást a központi kvarc kijelző. A kormányon sincs semmiféle extra gomb, amelyik minden motoron megtalálható az alapfunkciókon kívül. Index, reflektor, indító gomb.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Összeségében az R7 egy nagyon jó kis gép. Szép formavilága van, jó minőségű a teljes kivitelezése. Nagyon tetszett a motor külseje, maga a 700-as motor és a vezethetősége. Az ülés is kényelmes volt, bár az utas számára azért inkább egy büntetés a hosszútávú utazás rajta, szóval inkább egyszemélyes motornak ajánlom.  Kifejezetten könnyen kezelhető motor és a 188 kilója ellenére könnyűnek is hat vezetés közben és úgy általában is. A digitális kütyük hiánya ellenére ajánlani tudom és nagy kíváncsisággal várom, hogy miként találja meg a helyét a piacon.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

  • 2022 yamaha r7 teszt r7 yamaha yamaha r7 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sportmotor az útra – Yamaha R7
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret
    A boldogság a hálával kezdődik
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    A boldogság a hálával kezdődik

    A boldogság a hálával kezdődik

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia