Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sportmotor az útra – Yamaha R7

Sportmotor az útra – Yamaha R7

  • 2022. október 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Be kell valljam, hogy nem vagyok pályamotoros, így az R7-et nem a versenypályán, hanem a közutakon teszteltem. Egészen biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül és a super sport motorok vásárlóinak a többsége soha, vagy csak nagyon ritkán jut el valamelyik ringre, éppen ezért nagyon fontos szempont, hogy miként viselkedik ilyen terepen egy versenymotor.


Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A Yamaha R7 megalkotásakor fontos szempont lehetett, hogy olyan hybrid készüljön, amelyik alacsony sebességtartományban is megfelelően kezes. Jól irányítható és egyfajta kezdő motoros élményt is képes legyen adni a kategórián belül. Éppen ezért nem mondanám, hogy az R6 utódjáról beszélünk, hanem sokkal inkább egy olyan versenymotorról, amelyik a pályamotor és az utcai motorok közötti rést kívánja betölteni. Az elképzelés szerintem tökéletes, mert megfigyelhető egyfajta lefelé irányuló értékesítési trend a versenymotorok esetében és az ilyesfajta kapocs, amelyet az R7 kínál, kiváló lehetőség arra, hogy piacot teremtsen azok számára, akik nem tudnak egyértelműen döntést hozni, hogy utcai vagy versenymotor irányban induljanak el.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A 689cm3-es blokk 73,4 lóerős (54kW) és rendkívül nyomatékosnak mondható, hiszen 67Nm nyomaték leadására képes 6500-as fordulaton. Egyébként létezik egy teljesítménycsökkentett, 47,6 lóerős (35kW-os) változat azok számára, akik A2 jogosítvánnyal rendelkeznek.
Egyszóval egy rendkívül kezes, keskeny kialakítású motort kapunk a 3,5 millió forintért, amely teljesen alkalmas lesz arra, hogy hétköznapi, azaz napi használatba vegyük a gépet. Nemcsak az R széria legkeskenyebb motorjáról beszélünk az R7-es esetében (705mm), hanem úgy általában egy kényelmes, kompakt méretű motorkerékpárról. Valamivel több, mint 2 méteres a motor (2070mm) és a tengelytávja sem több 1,4 méternél (1395mm). A 835mm-es ülésmagasság nagyon kényelmes üléspozíciót eredményez, bár tapasztalatból azt mondom, hogy 185 cm-nél magasabbak számára egészen össze kell húzni magunkat ahhoz, hogy a lábtartóig húzzuk a lábunkat, ez pedig akár kényelmetlen is lehet, ha nem vagyunk kellőképpen hajlékonyak.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A kézpozíciót egyértelműen meghatározza a 13 literes tank formája, ahol a kormányig a kezek számára kialakított szűkítés van. Ne féljünk ettől, egyáltalán nincsen bezártság érzése a kezünknek itt, kényelmes ez a fajta kialakítás.
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Az R7 formája, maga a design, teljesen adja az R sorozatnál megszokott jegyeket. Nem kell hozzá mélyebb motoros ismeret, hogy lássuk, hogy egy Yamaha versenymotort látunk. A hangsúlyos, szigorú tekintetű fejidomon dupla lámpa található, ahol a helyzetjelzők egy LED-es fényszórót vesznek közre. Hangsúlyos a légbeömlő és az áramvonalas szélvédő.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A vegyítés, mármint az, hogy pályára és utcára is készül egy motor, jellemzően a felfüggesztésnél dől el. Mennyire lesz merev a rugózás és a futómű. Egyértelmű ugyanis, hogy a versenypályán nem kell úthibákkal vagy éppen fekvőrendőrökkel számolni, így ott egy lényegesen keményebb rugózást és stabilitást kíván meg az adott körülmény. Az R7 esetében természetesen ugyanúgy érezni, hogy sokkal keményebb a rugóút, futómű, mint egy átlagos utcai motor esetében, de azt kell mondjam, hogy meglepően kellemesen vette fel az imént említett hibákat. Talán azt is el tudom képzelni, hogy pályán adott esetben elégedetlen lennék ezzel a beállítással.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Ugyanez igaz a fékrendszerre is. Alacsonyabb sebességű motorozásnál, átlagos vagy akár sportos használatnál tökéletesen jó szolgálatot tesz a gyári fékrendszer. Versenypályán és kiélezett helyzetben viszont túl „puha” lehet ez a beállítás. Ez utóbbit viszont ki kell hangsúlyoznom, hogy csak vélelmezem, hiszen ilyen körülményekben nem volt lehetőségem a tesztelésre. Fontos még megemlíteni, hogy ABS rendszerrel is fel volt szerelve a motor.
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A motorkerékpár lelkét jelentő erőforrással rendkívül jó barátságba kerültem. A hozzá kapcsolt tényleg tökéletes váltóval együtt egy élmény volt vele a motorozás. Nagyon gyorsan és jól viszi a nyomatékot az aszfaltra. Direkt, nagyon kezes a teljes vezérlés, gyors és pontos visszajelzést ad a vezető számára minden fordulatszám tartományban. A nyomatékleadás szinte teljesen egyenletes, ahogyan a pirosig (10000-res fordulatszámig) haladunk felfelé. A váltó segítségével pedig remekül tudjuk ezeket a tartományokat kihasználni fel és lefelé váltás esetén is. Sajnos nem volt gyorsváltó benne, de ennek ellenére nagyon élvezetes volt a motorozás az R7-tel.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

A motor kezelése rendkívül egyszerű és az egyszerűség igaz a kezelőszervekre is. Semmiféle hókuszpókusz nincsen a motoron. A műszerfal jó áttekinthető, de az alapfunkciókon kívül nem tud mást a központi kvarc kijelző. A kormányon sincs semmiféle extra gomb, amelyik minden motoron megtalálható az alapfunkciókon kívül. Index, reflektor, indító gomb.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,
Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

Összeségében az R7 egy nagyon jó kis gép. Szép formavilága van, jó minőségű a teljes kivitelezése. Nagyon tetszett a motor külseje, maga a 700-as motor és a vezethetősége. Az ülés is kényelmes volt, bár az utas számára azért inkább egy büntetés a hosszútávú utazás rajta, szóval inkább egyszemélyes motornak ajánlom.  Kifejezetten könnyen kezelhető motor és a 188 kilója ellenére könnyűnek is hat vezetés közben és úgy általában is. A digitális kütyük hiánya ellenére ajánlani tudom és nagy kíváncsisággal várom, hogy miként találja meg a helyét a piacon.

Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha r7 teszt, r7 yamaha, yamaha r7 teszt,

  • 2022 yamaha r7 teszt r7 yamaha yamaha r7 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportmotor az útra – Yamaha R7 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sportmotor az útra – Yamaha R7
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia