Tévhitek a motorozásról
A motorozás ősrégi vágya a legtöbb férfinak. Gondoljunk csak vissza a hetvenes évek Harley Davidson őrületére. Az évtizedek során azonban számos mítosz keringett a motorozás kapcsán. Ebben a cikkben kiemeljük a két legkirívóbb mítoszt, amelyeket, ha elhiszel, komoly veszélynek teheted ki önmagad és a környezetedet.
A fék behúzása eséssel jár
Úgy tűnik, sokan azt hiszik, hogy a motor első fékjének behúzása éppen úgy esést eredményez, akárcsak egy kerékpár esetében. Azonban jelentős súlykülönbség van a kerékpár és a motor között. A motor elég nehéz ahhoz, hogy elviselje az első kerék fék erejét. Valójában inkább előnyös az első féket használni, miközben lineárisan haladunk vele.
A motorok a legjobban akkor kanyarodnak, ha egy kis gázadás alatt vannak, ezért a legjobb, ha előre látod a kanyarokat, és ennek megfelelően állítod be a sebességet.
Egy másik helyzet, amikor az első féket viszont nem ajánljuk, csúszós útfelületen van – a hátsó fék jobb választás, mert az első kerék csúszás közbeni blokkolása miatt elveszíted az uralmat a motor felett.
Te döntöd el, hogy viselsz-e sisakot vagy sem
Míg egyesek csak szándékosan megkerülik a törvényt, mások valójában azt hiszik, hogy a sisak viselése a motorokon személyes döntés. Ez azonban nem igaz. A motorokon kötelező a sisak viselése! Nem számít, milyen jó motorosnak hiszed magad– mindig ott van a kockázat, vagy egy esetlegesen elkerülhetetlen helyzet, ahol a saját védelmed érdekében fontos, hogy legyen rajtad sisak. Rengeteg olyan sztori van, ahol a sisak megvédte az agyat a súlyos sérülésektől. Ezeket jobb, ha mindig észben tartod.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez