Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic...

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

  • 2022. április 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Minden igényt kielégítő divat-svájcibicska a ráncfelvarráson átesett Stonic. Nem mondhatjuk, hogy a Stonic a legsikeresebb KIA modell, de a méltatlanul mellőzött kisautó mindent bedob annak érdekében, hogy felfigyeljenek rá. Vajon az agyonextrázott és minden kényelmi, biztonsági szempontoknak maradéktalanul megfelelő kisautó sikeres lesz-e az fogós kérdés, ugyanis az árcédula visszafoghatja a nagyra nőtt lelkesedést.


Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

A negyedik generációs Rio alapjaira készült, egész pontosan alapjaiból megemelt Stonic modellfrissítése a 2017-es megjelenést követően most érkezett el. Műszaki alapjaiban, tengelytávjában és belső kialakításában a két modell megegyezik egymással, de a szükséges trendiséget a Stonic hordozza jobban, hiszen ez a Riohoz képest a magasabb kivitel. Mondhatjuk rá, hogy crossover.

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

Természetesen nehezen képzelhető el, hogy bármiféle terepre fog vele menni bárki is. A 4-5 cm ehhez várhatóan nem lenne elég, illetve nincs is benne semmiféle olyan plusz technika, amely ezt jobban elősegítené, mint bármelyik szedánban. Vélelmezem, hogy a legtöbb vásárló nem is tudja megmondani, hogy mi a pontos oka, hogy ilyet szeretne. Egyszerűen csak divatos.  
Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

A GT Line felszereltség járt nálunk, amely kizárólag a kínálat legerősebb erőforrásával, a 120 lóerős mild-hybrid motorral érhető el. Az elődjéhez képest sportosabbnak mondanám a módosított első lökhárítót. Három kis légbeömlő és a hűtőrácsban elhelyezett króm díszítés sokkal vagányabb. A ködfényszóró is lejjebb a kamu légbeömlő alá került egy ezüst keretbe.
Hátulra is kapott némi sportos kamut a GT Line felszereltség. Dupla krómozott ál kipufogóvég és ezüst színű diffuzor imitáció adja a sportos hangulatot. Egyáltalán nem mondom, hogy nem néznek ki jól ezek a kiegészítők, de én boldogan tudnék élni akkor is, ha csak annyit kapok, amennyi valóban meg is van. Ez pedig nem más, mint egy háromhengeres turbómotor által leadott teljesítmény.

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

Egyébként ez egyáltalán nem rossz, hiszen a mild-hybrid rendszerrel kiegészített ezer köbcentis 120 lóerős, 200Nm nyomatékkal rendelkező motor tiszteségesen viszi az 1313 kilós karosszériát. Látható, hogy elfogadható műszaki tartalom és válasz született a környezetvédelmi előírások miatti méretcsökkentésre. Több hasonló méretű motorral rendelkező autót teszteltünk, a KIA motorja talán a legjobb közöttük. Jó a hangja, dinamikus a viselkedése és a fogyasztása is elfogadható. A teszthét alatt 6,7 literes átlaggal közlekedtünk. Autópályán 6, városban 7,2 literes átlagot produkált a kocsi.
Háromféle vezetési üzemmód közül válaszhatunk – ECO, Normal és Sport. Ezek, az elnevezésük szerinti módon változtatják a motor karakterisztikáját. Az üzemmódok közötti váltásnál ezen kívül az analóg műszerfal mutatói között elhelyezett digitális kijelző színei is megváltoznak, hogy a hangulat is teljes legyen.

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

A belső tér egyébként rendkívül kényelmes és tágas. Azt nem lehet mondani, hogy kiváló, luxus minőségű anyagokat használtak fel, hiszen gyakorlatilg minden műanyag. De azok struktúrája mutatós, illetve az összeszerelési minőség is nagyszerű. Ennek eredményeképpen egy kellemes belső teret alkottak a tervezők. A kormány és a váltókar egyébként bőrborítást kapott, illetve középső kartámasz is bekerült az utastérbe.
A térkínálat meglepően nagy, azt mondanám, hogy egy kategóriával nagyobb az érzés benne, pedig az autó hossza „csupán” 4140 mm és a tengelytáv is 2580 mm. Az alaphelyzetben 352 literes, lehajtott ülésekkel 1155 literes csomagtér sem rossz.

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

A KIA Stonic középkonzolját egy 8” -es érintőképernyős infotainement foglalja el. Ennek kezelése, hasonlóan a többi márkatárséhoz, jól kezelhető, átlátható. A stabil és gyors rendszer már tudja a vezeték nélküli telefon tükrözést is. A digitális átállás mérsékelten jelentkezik a KIA-ban (szerencsére), így a kezelő alatt és az oldalán hagyományos csavargatók vannak, amelyek segítségével tudjuk állítani a rádió hangerejét, illetve a klímát is ezekkel szabályozhatjuk. Az viszont meglepő, hogy kétzónás klíma még a csúcsfelszereltségnek sem a része.

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

Összességében tehát a Stonic egy remek autó. Mutatós, tágas és jól vezethető. Nem gondolom, hogy az átlagosnál bármelyik képessége sokkal jobb lenne, de egyik szempont szerint sem rosszabb, sőt. A motorja kifejezetten jónak mondható, a futóműve talán kicsit keményebb annál, mint amire nekem igényem lenne. Mindezek összesége tehát predesztinálná a sikerre, de van egy szempont, amelyet fent említettem, amely ebben megakadályozhatja. Ez pedig az ára.
Nincsen könnyű helyzetben a márka, hiszen a Rio és a nála eggyel nagyobb Ceed közé kell tenni egyértelműen a Stonic-ot, viszont ez a különbség nominálisan nem túlságosan nagy. A végeredmény az, hogy a tesztelt, bőségesen extrázott Stonic a 9 milliós vételárat is meghaladja. Ennyi pénzért pedig komoly Ceedeket, sőt XCeedet is kapunk, ha nem is a csúcsváltozatot. Ez pedig azt jelenti, hogy relatív kevés ember fog GT Line Stonic mellett dönteni, ha az ár/érték arányt vizsgálja. A divat fog dönteni vagy pedig a kedvezőbb ár és ezáltal a Rio, az ki fog derülni. Ha az utóbbi, akkor a Stonic ugyanarra a sorsra fog jutni, mint szülőhazájában, ahol kivették a kínálatból. Persze az is előfordulhat, hogy mind a kettő meg tud maradni békésen, egymás mellett. Legyen így!

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor - MOBILITY - kia stonic, Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt, Stonic GT Line, stonic teszt,

  • kia stonic Kia Stonic 120 Hybrid GT Line teszt Stonic GT Line stonic teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line
    • Autó & Motor
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    Kapcsolódó cikkek

    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia