Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka
A korábban Petite Anita Janik néven ismert márka teljes rebrandinget hajt végre a CH – azaz a korábbi HFDA mentorprogramjának hatására. A brand kibővítette célcsoportját, megnyitotta első önálló exkluzív showroomját, és immár PETHIK néven, fenntartható fókusszal, új irányba lép tovább.
Új névvel a petite fókusztól a kortárs design felé
Az új név, a PETHIK, a korábbi Petite Anita Janik sajátos rövidítéseként született. A cél egy rövidebb, nemzetközibb, erőteljes karakterű és egyedi elnevezés megalkotása volt: olyan, amely megőrzi a fiatal márka kezdeti alapértékeit és személyes gyökereit, miközben tükrözi a víziót. A márka immár a kortárs divatra nyitott, designérzékeny, szélesebb női közönséget szólítja meg: a petite méretű nők mellett a normál méretű nők számára is készülnek most már prémium, kreációk a manufaktúrában.
„Egyre többen fordultak hozzám olyan nők, akik standard méretű konfekciót viselnek, és azt kérték, hogy készítsek, vagy igazítsak rájuk egy-egy darabot a kínálatunkból. Ezt örömmel tettem, így egy idő után már nem állta meg a régi név a helyét. Emellett ma már kiemelt hangsúlyt fektetünk a többeket megszólító, viselhető kortárs designra és az új kollekciókban az ilyen megoldásokkal való kísérletezésre” – mondja Janik Anita tervező.
Képek: Fülöp Dániel
A rebranding részeként a márka egységesített vizuális identitást kíván kialakítani. Éppen ezért új, a külpiacra lépéshez is megfelelő pethik.com nemzetközi végződésű webshop létrehozásán dolgozik. Továbbá tapasztalt fashion fotósokkal kívánja készíteni az új kollekciók vizuális anyagait, a professzionális online jelenlét érdekében.
Az új név természetesen új logót is eredményezett, amely 2025. november 18-án, egy exkluzív influencer brunch keretében debütált a Pethik Showroomban. A logó PP monogramja a korábbi logó kezdőbetűjéből lett továbbörökítve, és egy modern, letisztult márkanév-felirattal lett kiegészítve.
Új fenntartható showroom – elérhető luxus a belvárosban
A rebranding során 2025 nyarán megnyílt a megújult PETHIK első önálló designer showroomja Budapest belvárosában, a bazilika közelében, a Bajcsy-Zsilinszky út 29. szám alatt. A tér urbánus eklektika stílusú, két nagyobb egységből áll, ahol a letisztult „contemporary design” és az elérhető luxus élménye találkozik. A látogatók személyre szabott élményen keresztül fedezhetik fel a márka univerzumát és kínált darabjait. A térben tudatosan kaptak helyet antik, mid-century és modern elemek, amelyek egyaránt tükrözik a „heritage × modern” márkaértékeket és a fenntartható szemléletet.
„A régi tárgyak is lehetnek a modern mindennapok részei, gyakran tartósabb és időtállóbb esztétikai és használati minőségben. Ugyanerre törekszünk a ruhatervezés során is. Az exkluzív térrel azt is szeretnénk elérni, hogy minél többek számára válhasson a prémium világ a hétköznapok részévé. Fontos volt számunkra, hogy itt minden az, aminek látszik: a bútorok, tárgyak, anyagok, formák eredetiek, korabeliek és minőségiek legyenek – nem ‘olyan mint a…’, hanem valóban az, aminek látszik (réz, diófa, laparany, design, stb.)” – meséli Dajkó György, a márka társalapítója, a Pethik Showroom enteriőrtervezője és kivitelezője.
Teljes rebranding a HFDA mentorprogram hatására
A hazai kreatívipari szereplőket támogató Creative Hungary Nonprofit Zrt., korábbi nevén Magyar Divat és Dizájn Ügynökség (HFDA), 2024-ben tartott gyártói mentorprogramja jelentős szemléletváltást és egy komplett rebrandingstratégia körvonalazását indította el a PETHIK-nél. A program után megjelent, a szervezet oldalán olvasható interjúban is beszélt erről Dajkó György. Az akkor kirajzolódó tervek mostanra kézzelfoghatóan megvalósulni látszanak. A megújulást követő első, PETHIK SS26 kollekció előzetesét -szintén az ügynökség égisze alatt- a BCEFW Champagne Fashion Day szeptember 5-ei side eventjén mutatták be a Bajcsy-Zsilinszky úti Pethik Showroomban.
„Ez volt az első exkluzív divatesemény az új térben, és az első szezon kollekció-előzetese a megújult márka életében. Meglepő módon több külföldi vendég is ellátogatott a BCEFW divathét nyilvános program naptárának is köszönhetően hozzánk. A végleges, teljes kollekció 2026 elejétől lesz látható és elérhető” – tette hozzá Dajkó György.
Misszió: fenntartható inkluzív divat valós női igényekre tervezve
Az inkluzív PETHIK célja egy befogadóbb, időtálló és tudatos divatkultúra építése, ahol a kortárs dizájn, a sokszínű női testarányokra épülő tervezés és a fenntarthatóság alkotják az alapokat. A márka made-to-order előrendeléses rendszerben dolgozik, a limitáltan elérhető darabok mellett. Így elkerüli a túltermelést, miközben időtlen, letisztult stílussal, tartós anyagokkal és időtálló megoldásokkal biztosítja a hosszú élettartamot. Mindezt úgy, hogy a normál méretű nők mellett az alacsonyabb nőkre is figyelmet fordít.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez