Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Valami más – Can-Am Ryker 900

Valami más – Can-Am Ryker 900

  • 2021. június 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A nálunk töltött egy hete alatt azt próbáltuk meghatározni, hogy mi is ez a jármű. Ugyan a magyarországi jogszabályok szerint nagy A kategóriás jogosítvánnyal vezethető, de ezen a szemponton kívül felsorolható számtalan érv, cáfolat, hogy miért nem motor a Can-Am Ryker. Kicsit motor, kicsit quad, kicsit gokart vagy éppen hó nélküli hórobogó, vagy víz nélküli jetski. Egy új kategória. Aztán az utolsó nap délutánján a szomszéd 1,5 éves kisfiú rámutatott, hogy a jogszabályalkotók miért az A jogosítványt követelik meg. Hangos felkiáltással mutatott felém, ahogy éppen felülni készültem rá: Motoj!


Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A Can-Am Rayker egy élmény és talán ez a legfontosabb az összes többi szempont között. A formája, a vezetése nagyon kevés más járműhöz hasonlítható. Olyan, mintha egy sci-fi vagy szuperhős filmből másolták volna ki. Nem tudtam eldönteni, hogy Dred bíró járművét vagy Batman motorját ülöm-e meg. Annyi biztos, hogy eldőlni nem lehet vele, viszont kanyarodni is nagyobb kihívás.
Az vettem észre, hogy az emberek többsége szinte be sem tudja fogadni a látványát. Nem tudják hová tenni, csodálják, érdeklődnek, egyszóval kíváncsi tekintetek követik lépten - nyomon.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Ha rosszindulatú akarok lenni, akkor mondhatnám, hogy egyesíti a motor és az autó rossz tulajdonságait, miszerint nincsen teteje, bukósisakban kell vezetni, de közben a dugóban be kell állni szépen a sorba, hiszen a szélessége folytán a két sor közötti lavírozás lehetetlen vele. De a valóság és a gyakorlat más. Az autósorok jobbra és balra széttárulnak előtte. Na persze nem azért, mert Mózessé változik, aki vezeti, hanem azért, mert mindenki meg szeretné csodálni elölről és hátulról, aminek a következménye, hogy szépen elenged maga mellett mindenki.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Elindulni sem pofon egyszerű a Rykerrel. A bal lábunknál lévő rögzítőféket kell először kioldani, persze miután a biztonsági kulcsot a helyére pattintottuk. Ezt követően lehet indítani a járművet úgy, hogy közben a gázkart húzzuk és a féket lenyomva tartjuk. Elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de meg lehet szokni.
Ugyanúgy furcsa, ha motorhoz hasonlítjuk, hogy kizárólag a jobb lábunknál lévő pedál szolgál fékezésre. Nincsen sem a jobb, sem a bal oldalon a kormányon egyetlen kar sem. Automata váltós a jármű, így egyetlen dolgunk, hogy húzzuk a gázkart és nyomjuk a féket, ha szükséges.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A 900cm3 -es motor 82 lóerős teljesítményre képes. A rendszer 160 km/h sebességnél szabályoz le. Eddig a pontig viszont rendkívül dinamikus gyorsulásra képes. Mivel szélvédelem nem sok van rajta, nekem a legnagyobb élvezetet 80 és 120-125 közötti tempóban adta.  
Kétfajta vezetési mód közül választhatunk – ECO, Sport. Utóbbi esetében kapjuk a legnagyobb élvezeti faktort és bizonyos határok mellett akár driftelni is hagyja az elektronika a járművet.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A kardános meghajtás a hátsó kereket mozgatja, a két első kerék pedig a kormányzásért felelős. Ez hasonló, mint egy motorkerékpár esetében, de a két első kerék lényegesen nagyobb stabilitást ad a járműnek és a teljes vezetési karakterisztika megváltozik.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Fantasztikusan gyorsul, remek vele a haladás, elsősorban megfelelő útburkolat esetén. A kátyúkat szinte lehetetlen kikerülni vele, hiszen valamelyik kerék biztosan bele fog találni. Alacsony építése miatt terepre nem ajánlott vele menni.
A kormány érzékenysége nagyban függ a sebességtől. 100-110-es tempó környékén egészen apró mozdulatoknál is érezhetően jól reagál. Ezt meg kell szokni, de pár nap gyakorlat után nem okoz problémát a kezelése. Ugyanez igaz a kanyarodásra. Érdemes a térdekkel jobban betámasztani, hogy a vezető stabilabban az ülésben maradjon. A kerekek miatt ugyan nem fog eldőlni szinte soha, de nekem eleinte olyan érzésem volt, hogy lecsúszhatok róla.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A narancssárga háttérfénnyel megvilágított 4,5” -es LCD kijelző nagyon jól leolvasható bármilyen fényben. Megfelelő és elégséges információt nyújt a Rykerről.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

 
Összehasonlításképpen a Polaris Slingshot-ot említeném, mint kategóriatárs, ahol a koncepció hasonló, annyi különbséggel, hogy ott az utasok egymás mellett ülhetnek. Ilyen a négykerekű KTM X-Bow is. Mindegyik jármű az élmények új dimenzióját nyitja meg. Talán a Rayker van ezek közül a legközelebb a motorozáshoz és további előnye, hogy árban is sokkal inkább elérhető. A legmagasabban felszerelt változat sem kerül többe 4,5 millió forintnál. Azt, hogy az sok vagy kevés, azt nehéz megmondani, talán inkább az előbbi, hiszen az említett két direkt konkurens több mint kétszer-háromszor többe kerül, illetve a 900cm3 kategória motorjai sem olcsóbbak.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

De ki kell hangsúlyozni, hogy a Rayker a klasszikus értelemben nem motorkerékpár. Bár jelenleg ezt a vezetési tudást kell igazolni, de én egy külön osztályt adnék neki. Valahol az autó és a motor közé tenném, ahol sokkal több autóvezetési tapasztalat szükséges, mint motorkerékpáros. A váltás, fékezés és nem utolsó sorban a méretek alapján jobban igazodik az autóhoz. Az élmény viszont ezen összevetés alapján a motorozáshoz van közelebb, de ahhoz képest is más. Azt is mondhatom, hogy valami új és nagyszerű élmény, ami eddig nem volt.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

  • can-am can-am ryker can-am ryker teszt trike bike trike motorbike

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Bajnokok a bowlingban - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Bajnokok a bowlingban
    • Autó & Motor
    Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Valami más – Can-Am Ryker 900
    • Autó & Motor
    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    Kapcsolódó cikkek

    Bajnokok a bowlingban

    Bajnokok a bowlingban

    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia