Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Valami más – Can-Am Ryker 900

Valami más – Can-Am Ryker 900

  • 2021. június 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A nálunk töltött egy hete alatt azt próbáltuk meghatározni, hogy mi is ez a jármű. Ugyan a magyarországi jogszabályok szerint nagy A kategóriás jogosítvánnyal vezethető, de ezen a szemponton kívül felsorolható számtalan érv, cáfolat, hogy miért nem motor a Can-Am Ryker. Kicsit motor, kicsit quad, kicsit gokart vagy éppen hó nélküli hórobogó, vagy víz nélküli jetski. Egy új kategória. Aztán az utolsó nap délutánján a szomszéd 1,5 éves kisfiú rámutatott, hogy a jogszabályalkotók miért az A jogosítványt követelik meg. Hangos felkiáltással mutatott felém, ahogy éppen felülni készültem rá: Motoj!


Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A Can-Am Rayker egy élmény és talán ez a legfontosabb az összes többi szempont között. A formája, a vezetése nagyon kevés más járműhöz hasonlítható. Olyan, mintha egy sci-fi vagy szuperhős filmből másolták volna ki. Nem tudtam eldönteni, hogy Dred bíró járművét vagy Batman motorját ülöm-e meg. Annyi biztos, hogy eldőlni nem lehet vele, viszont kanyarodni is nagyobb kihívás.
Az vettem észre, hogy az emberek többsége szinte be sem tudja fogadni a látványát. Nem tudják hová tenni, csodálják, érdeklődnek, egyszóval kíváncsi tekintetek követik lépten - nyomon.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Ha rosszindulatú akarok lenni, akkor mondhatnám, hogy egyesíti a motor és az autó rossz tulajdonságait, miszerint nincsen teteje, bukósisakban kell vezetni, de közben a dugóban be kell állni szépen a sorba, hiszen a szélessége folytán a két sor közötti lavírozás lehetetlen vele. De a valóság és a gyakorlat más. Az autósorok jobbra és balra széttárulnak előtte. Na persze nem azért, mert Mózessé változik, aki vezeti, hanem azért, mert mindenki meg szeretné csodálni elölről és hátulról, aminek a következménye, hogy szépen elenged maga mellett mindenki.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Elindulni sem pofon egyszerű a Rykerrel. A bal lábunknál lévő rögzítőféket kell először kioldani, persze miután a biztonsági kulcsot a helyére pattintottuk. Ezt követően lehet indítani a járművet úgy, hogy közben a gázkart húzzuk és a féket lenyomva tartjuk. Elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de meg lehet szokni.
Ugyanúgy furcsa, ha motorhoz hasonlítjuk, hogy kizárólag a jobb lábunknál lévő pedál szolgál fékezésre. Nincsen sem a jobb, sem a bal oldalon a kormányon egyetlen kar sem. Automata váltós a jármű, így egyetlen dolgunk, hogy húzzuk a gázkart és nyomjuk a féket, ha szükséges.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A 900cm3 -es motor 82 lóerős teljesítményre képes. A rendszer 160 km/h sebességnél szabályoz le. Eddig a pontig viszont rendkívül dinamikus gyorsulásra képes. Mivel szélvédelem nem sok van rajta, nekem a legnagyobb élvezetet 80 és 120-125 közötti tempóban adta.  
Kétfajta vezetési mód közül választhatunk – ECO, Sport. Utóbbi esetében kapjuk a legnagyobb élvezeti faktort és bizonyos határok mellett akár driftelni is hagyja az elektronika a járművet.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A kardános meghajtás a hátsó kereket mozgatja, a két első kerék pedig a kormányzásért felelős. Ez hasonló, mint egy motorkerékpár esetében, de a két első kerék lényegesen nagyobb stabilitást ad a járműnek és a teljes vezetési karakterisztika megváltozik.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

Fantasztikusan gyorsul, remek vele a haladás, elsősorban megfelelő útburkolat esetén. A kátyúkat szinte lehetetlen kikerülni vele, hiszen valamelyik kerék biztosan bele fog találni. Alacsony építése miatt terepre nem ajánlott vele menni.
A kormány érzékenysége nagyban függ a sebességtől. 100-110-es tempó környékén egészen apró mozdulatoknál is érezhetően jól reagál. Ezt meg kell szokni, de pár nap gyakorlat után nem okoz problémát a kezelése. Ugyanez igaz a kanyarodásra. Érdemes a térdekkel jobban betámasztani, hogy a vezető stabilabban az ülésben maradjon. A kerekek miatt ugyan nem fog eldőlni szinte soha, de nekem eleinte olyan érzésem volt, hogy lecsúszhatok róla.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

A narancssárga háttérfénnyel megvilágított 4,5” -es LCD kijelző nagyon jól leolvasható bármilyen fényben. Megfelelő és elégséges információt nyújt a Rykerről.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

 
Összehasonlításképpen a Polaris Slingshot-ot említeném, mint kategóriatárs, ahol a koncepció hasonló, annyi különbséggel, hogy ott az utasok egymás mellett ülhetnek. Ilyen a négykerekű KTM X-Bow is. Mindegyik jármű az élmények új dimenzióját nyitja meg. Talán a Rayker van ezek közül a legközelebb a motorozáshoz és további előnye, hogy árban is sokkal inkább elérhető. A legmagasabban felszerelt változat sem kerül többe 4,5 millió forintnál. Azt, hogy az sok vagy kevés, azt nehéz megmondani, talán inkább az előbbi, hiszen az említett két direkt konkurens több mint kétszer-háromszor többe kerül, illetve a 900cm3 kategória motorjai sem olcsóbbak.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

De ki kell hangsúlyozni, hogy a Rayker a klasszikus értelemben nem motorkerékpár. Bár jelenleg ezt a vezetési tudást kell igazolni, de én egy külön osztályt adnék neki. Valahol az autó és a motor közé tenném, ahol sokkal több autóvezetési tapasztalat szükséges, mint motorkerékpáros. A váltás, fékezés és nem utolsó sorban a méretek alapján jobban igazodik az autóhoz. Az élmény viszont ezen összevetés alapján a motorozáshoz van közelebb, de ahhoz képest is más. Azt is mondhatom, hogy valami új és nagyszerű élmény, ami eddig nem volt.

Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor - MOBILITY - can-am, can-am ryker, can-am ryker teszt, trike bike, trike motorbike,

  • can-am can-am ryker can-am ryker teszt trike bike trike motorbike

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Bajnokok a bowlingban - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Bajnokok a bowlingban
    • Autó & Motor
    Valami más – Can-Am Ryker 900 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Valami más – Can-Am Ryker 900
    • Autó & Motor
    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    Bajnokok a bowlingban

    Bajnokok a bowlingban

    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

    Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia