Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Mindent egymásért - Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Mindent egymásért
Stylelife - Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Stylelife
Mindent egymásért - Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Mindent egymásért
Stylelife - Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Stylelife
Én - 8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

Én
Autó & Motor - A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

Autó & Motor
Interjúk - 'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

Interjúk
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI

  • 2020. október 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A kompakt kategória választása sok esetben egy kompromisszum eredménye. A választási szempont az, hogy legyen az autó mindenre alkalmas. Divatosan mindenre is. Ezt az elképzelést leginkább persze anyagi szempontok motiválják. Szerencsére nem mindenkinél és nem minden esetben a pénz motivál egy döntést. Az Audi A3 ugyanis nem a kompromisszumokról szól.


Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

Ha rövid, egy mondatból álló tesztet szeretnék írni, akkor azt is írhatnám, hogy olvassák el az Audi A6 tesztjét és képzeljenek el minden méretet kicsiben. Ez az Audi A3!
Nem könnyű pálya az Audié, hiszen a mai világban eladni egy autót, amit nem SUV-nak hívnak, egyáltalán nem könnyű. Hiába hibátlan, a divat által vezérelt vásárlói igények, különösen ennél a célcsoportnál erősen meghatározzák a formavilágot. Korábban számos tehetős barátom felesége járt Audi A3-mal, ezek a lányok most 15centiméterrel magasabban, egy SUV-ben ülnek. Más célcsoportot kellett találni, a kicsit elfeledett és méltatlanul mellőzött A3-nak. Talán pontosan ezért lett az Audi a korábbinál is sportosabb, ezért került szinte minden egyes alkatrészre valamifajta jelzés, ami azt sugallja, hogy a vezetője vérében a vezetés egyet jelent a dinamizmussal.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

Az egy évvel ezelőtt megjelent A3 negyedik generációja tehát sok szempontból más, mint az elődjei. Azt szokhattuk ugyanis meg, hogy a kompakt vagy kisebb kategória nem kapja meg azt a színvonalat, amit az A4-től fölfelé megkaphatunk. Itt nem minőségi különbségekre, hanem technikai kérdésekre, felszereltségre és azok megjelenésére gondolok. Kisebb képernyő, leegyszerűsített kezelőszervek a magasabb méretkategóriával szemben. Hát ez a korszak véget ért a mostani szériával. Viszonylag sokat ültem mostanában egy új A6-os Audiban és a most tesztelt kompakt testvére, ahogy korábban is írtam, csupán a méretéből fakadó különbségeket mutatja. A mai tehetős nagyvárosi ember ugyanis lényegesen racionálisabban gondolkodik, mint 10-20 évvel ezelőtt. A zsúfolt utak, a szűk parkolóházak, a belvárosi tumultus, valamint az, hogy jellemzően egy, maximum két ember ül egy autóban ugyanis azt támogatja, hogy kisebb méretű autóval praktikusabb közlekedni. Nem ár kérdés tehát néhány honfitársunk számára, hogy melyik autót válassza. A most tesztelt Audi A3 a közel 15 millió forintos vételárával nem azokat a vevőket célozza meg, akik az akciós modellek között keresik a legideálisabb kompromisszumot.
A Volkswagen konszernen belül van nem is egy olyan márka, aki tömegek számára készíti a „jóáras” és kiváló autókat. Az Aud,i ahogy megszoktuk tőle, a prémium. Az A3 pedig a sportosított prémium lett.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

A hátsó diffúzor utánzat, a légbeömlő imitáció a hátsó lökhárítón szükségtelenek ugyan, de akárhogyan is elemezném az értelmet, jól néznek ki. Ugyanilyen érzéseim vannak az autó front részével kapcsolatban is. Tekintélyt sugárzó, rendkívül maszkulin és lényegesen többet mutat, mint amit a méretei alapján gondolnánk. Talán a hűtőmaszkot kicsit túltolták, de ez csak a hatást növeli és még nagyon messze van az új BMW-k aranytalan veséitől. Messziről egyre inkább az lehet az érzésünk, hogy létezik egy S, M, L és XL változatú Audi, amelyek csak centikben térnek el egymástól, tudásban egyre kevésbé. A hármas Audi pedig az S méret, amelyet hirtelen felindulásból simán nagyobbnak is nézhetjük.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

Ha kívülről kevésbé látjuk ezt a bizonyos nagyságot és hasonlóságot, a belső design és térkialakítás egészen biztos meggyőz mindenkit az előbbi állításomról. Egy mai luxusautó, ha adni akar magára minimum három kijelzővel kell, hogy rendelkezzen. A kompakt Audi is egészen pontosan ennyit kapott. Egyet a műszerfal helyére, egyet a középkonzol tetejére és egy kisebbet közvetlenül az előbbi alatt. Az A6-hoz képest, de mondhatnám az e-tront is, annyi a különbség, hogy a középkonzol alsó tájára elhelyezett klíma vezérlő itt valamivel kisebb és nincsen megdöntve.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

A kijelzők pengeélesek és kifogástalan a struktúra, ahogyan megjelenítik az információt. Valóban luxus érzésünk van ettől a digitális parádétól. A műszerfalat egyébként hangulatunknak megfelelően átkonfigurálhatjuk, a megjelenített adatokat különféle módon rendezhetjük. A szabadságfok nem száz százalék, de széles skálája van a konfigurációs opcióknak.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,


Azt szerettem a Golf méretű 5 ajtós modellben, hogy minden kiválóan és átgondoltan vett körbe. Nem kellett semmit keresgetni, ott volt, ahol lennie kell. Anyaghasználat, kidolgozási minőség ugyanúgy ötös, ahogy az ülés komfortja.
A tesztelt modell egy manuális váltóval felszerelt 1,5 TSI benzinmotort kapott. A motor 150 lóerős volt és határozottan jól vitte a karosszériát. Az autó fogyasztása a városban lényegesen eltért az autópályán hozott fogyasztáshoz képest. Míg a városi közlekedés során, ahol számos dugóban volt szerencsén araszolni, 9,5 literes fogyasztást produkált, addig autópálya tempónál lényegesen kevesebbet, 7,2 litert.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

Gondolom nem meglepetés, hogy felszereltség szempontjából szinte teljes volt a kínálat. Egészen pontosan két teleírt oldal volt az extralista, amely további sorokkal is növelhető lett volna, hiszen néha egy-egy sorban egy extracsomag volt feltüntetve, amely 2-3 tartozék együttes rendelésére vonatkozott. Tételesen nem sorolnám fel ezeket, de röviden minden benne volt, kivétel a bőrülés és az automata váltó. Ez utóbbin sokat filozofáltam, hogy vajon miért nem került bele, hiszen ennyi pénzért valószínleg több embernek lenne rá igénye, mint akinek nem. Függetlenül attól, hogy nagyon jó kis váltó volt. Pontos és precíz. Aztán arra jutottam, hogy a sportossághoz biztos ez is hozzátartozik. Hát akkor legyen. Én inkább kihagynám ezt a sportos érzésből 15 millióért.
Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

Hogy milyen volt az A3? Közel tökéletes. Ez utóbbinak pedig ára van, de ha ez nem szempont, akkor a Golf vs. A3, vagy akár szembe állíthatnám sok-sok presztízs márkával is, az A3 jó eséllyel győzne.

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor - MOBILITY - A3 teszt, Audi, Audi A3 2020 teszt, Audi A3 5 ajtós benzines teszt, Audi A3 S line 35 TFSI teszt, Audi A3 S line teszt, Audi teszt,

  • A3 teszt Audi Audi A3 2020 teszt Audi A3 5 ajtós benzines teszt Audi A3 S line 35 TFSI teszt Audi A3 S line teszt Audi teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI
    • Autó & Motor
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet
    • Autó & Motor
    Audi Q3 Sportback
    A jéghegy és a csúcsa - Audi Driving Experience
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Miért nem kell a nő szeretkezés után? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    • Keresd a nőt!
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!
    • Stylelife
    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak
    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között
    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése
    Kivel lehetek boldog?
    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni
    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni
    Hogyan emelheted a rezgésszintedet állatövi jegyed alapján? 2. rész

    Kapcsolódó cikkek

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    Audi Q3 Sportback

    Audi Q3 Sportback

    A jéghegy és a csúcsa - Audi Driving Experience

    A jéghegy és a csúcsa - Audi Driving Experience

    Mint a nagyok - Kipróbáltuk az Audi Q3-at

    Mint a nagyok - Kipróbáltuk az Audi Q3-at

    Kipróbáltuk a világ legjobb elektromos autóját, az Audi e-tront

    Kipróbáltuk a világ legjobb elektromos autóját, az Audi e-tront

    Amikor nem számít, hogy mi mennyire praktikus - Kipróbáltuk az Audi RS5-öt

    Amikor nem számít, hogy mi mennyire praktikus - Kipróbáltuk az Audi RS5-öt

    További cikkek

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    Legolvasottabb írások

    Szeret még?

    Szeret még?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Kivel lehetek boldog?

    Kivel lehetek boldog?

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia