Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.11.10-16.

Mi történik a héten? 2025.11.10-16.

Stylelife
Autó & Motor - Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Autó & Motor
 - Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Stylenews
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic

  • 2022. április 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota Supra egyértelműen egy legenda. Számomra is az, hiszen úgy nőttem fel, hogy a második és harmadik generáció bűvöletében éltünk a barátaimmal, és legenda a mostani generációnak is, hála az konzol/videójátékoknak. A formaterv és az egész megjelenés pedig méltó ehhez a hagyományhoz, amelyet a japán autóépítő mesterek a Toyotánál megalkottak.


Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

Mindenki rettentően várta, hogy legyen végre újra Supra, hiszen a méltán legendás negyedik generáció utód nélkül távozott és két évtizednek kellett eltelnie, hogy ez a dolog megváltozzon. A Toyota Supra valóban olyan autó volt, amely beleírta magát az autógyártás történetébe. Persze biztos a Toyota modellek közül a Corolla is, amely minden darabszámrekordot megdöntött, de a márkánál a sportosságért és egyáltalán azért, hogy a japán autók iránti szenvedély kialakult, azért a Supra a felelős. Járt is már nálunk az erősebb hathengeres változat, még az újságunk alapításának első évében. A 2019-es teszt itt olvasható.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

A mostani vendég a Supra sorozat gyengébb erőforrásával, a szintén BMW-től származó négyhengeres motorral van építve. A kétliteres turbóhoz nyolcfokozatú automata kapcsolódik és ezzel az összeállítással 258 lóerőt teljesít az autó 400Nm nyomaték leadása mellett. A kismotoros változat egy másodperccel teljesíti gyengébben a 100-as sprintet, mint a hathengeres 340 lóerős nagytestvére, egészen pontosan 5,2 másodperc alatt. Azt is mondhatnám, hogy ez a képesség is elegendő, ha nem a csupa nagybetűs Supraról lenne szó. Az autóról, amely a maga korában az egyik legkomolyabb sportautó volt, egy magasabb kategória, mint a hétköznapi sportos modellek.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

Szóval egyáltalán nem akarom lebecsmérelni a Suprat ezzel a motorral. Sőt, azt kell mondjam, hogy a fülig ér a szám érzés teljesen jön, ahogy beletaposok a gázpedálba és a kormány mögötti fülecskékkel pakolom a sebességet. A hangja gyönyörű, az üléspozíció és a hátsó kerekek tolása pedig csodálatos.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

A problémám „csak” annyi, hogy azt szoktam meg, hogy a Supra hathenger. Azért van mindez, mert ha visszatekintünk a márka történetében, akkor tudvalevő, hogy a Celica – amely egyébként ugyancsak menő – modellekből fejlődött ki a Supra, azok csúcsváltozata volt a második generáció idején. Mindig hathenger, a technika csúcsa, illetve a klasszikus időkben bukólámpa. Aztán a negyedik, tehát az utolsó klasszikus modell esetében már a bukólámpa eltűnt, de a hathenger akkor is maradt.
A két évvel ezelőtti teszt óta mondjuk azt, hogy elfogadtam, hogy szinte egy BMW-ben ülök. Nem tudom leírni, hogy egy BMW kormánya mögött, mert az egész autóban talán egyetlen csúnyaság van, az pedig a kormány (a BMW sokkal szebbeket gyárt, és egyébként a Toyota is tud szebbet, pl. GR Yaris esetében). De egyébként talán ez a legkevésbé fontos. Ennél azért sokkal fontosabb, hogy a Supra egy átépített Z4 és miután beleteszik a négyhengerest ez már nem is szakmai titok.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

Tényleg elnézést azoktól, akiket az előzőek bántanak, de én szeretem a Suprat, annak hagyományát és tisztelem a legendát, amit az autó joggal kiérdemelt. Sőt a BMW-ket is szeretem nagyon, de másért. És egyelőre – de majd megszokom nyilván ezt is – nem egy szinten kezeli a fejem a Supra és a Z4 adta presztízst. Bár a német márka egyértelműen luxusautókat gyárt, míg a Toyota tömegmárka, de az autósportban más a mérce. Ott nekem egy pici polccal a Supra feljebb van. Ahová ez tartozik, az a Celica szint. Ahol viszont és ha ide pozícionálom, akkor a tesztelt autó elképesztően jó.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

Egyébiránt a külső formai jegyek magukért beszélnek. Elképesztő dögös, feltűnő és vagány. Megkockáztatom, hogy épített autók nem szoktak ennyi vagányságfaktort tartalmazni, mint a Supra. A hatalmas első lámpák, a lökhárító tuningolt ívei és légterelői, csak a kezdet. Hiszen oldalról a kiszélesített hátsó kerékjáratok és a roadsterekre jellemző hatalmas motorháztető csak a folytatása annak, amit a hátsó részénél az autónak beteljesítettek. Annyira menő, hogy talán nincs is tovább. Szemcsapda, amely után mindenki visszafordul és vágyakozva gondol arra, hogy ilyet ő is szeretne.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

A belső tér szerintem lehetne pazarabb. Az ülések tökéletesek és kényelmesek. Szép és jó minőségű a bőrözés. A középkonzol műanyagja viszont recsegős, a használt kapcsolók és gombok kelthetnének minőségibb érzetet. A középkonzol tetején lévő 8,8” -es színes LCD szép, kezelése könnyű és logikus, mint ahogyan a BMW-ben (mert hogy ez koppra ugyanaz). A műszerfal félig digitális, félig analóg felépítése kifejezetten jól néz ki, nagyon mutatós és egyedi a felépítése. Jól szól benne a zene és a négyhengeres motor szépen muzsikál.
A futómű pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Kemény ugyan, így az úthibákat nem a legnagyobb boldogsággal éli meg az ember az autóban, de ez egy elfogadható körülmény azért cserébe, hogy mennyire jól fekszik az úton és mennyire stabil a kanyarokban magasabb sebességnél is.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

A GR Supra Dynamic a mai autós árak mellett egy elérhető árú sportautó. 18,5 millió forintos ára nem túlzó ezért a tudásért és teljesítményért. Az pedig egy külön bónuszpont, hogy a Toyota érdemesnek tartotta, hogy a Supra nevet viselje. Végül is a motorháztető alatt lévő erőforráson és néhány extrán kívül meg is egyezik a nagyobbal, ráadásul 5 millióval kevesebbe is kerül, amely valljuk be, nagyon nem kevés.

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor - MOBILITY - supra, supra teszt, toyota GR supra dynamic teszt, toyota supra, toyota supra dynamic,

  • supra supra teszt toyota GR supra dynamic teszt toyota supra toyota supra dynamic

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic
    • Autó & Motor
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra
    • Autó & Motor
    2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz
    Tényleg feltámad a Toyota Supra
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.
    • Stylelife
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat
    • Stylelife
    29 egészséges alternatíva a koffein helyett - Stylelife, divat, életmód, stílus
    29 egészséges alternatíva a koffein helyett
    • Stylelife
    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod
    Kinek akarok megfelelni?
    Sült csokoládékrémes tart
    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít
    Ott van az otthon, ahol vár valaki
    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat
    A vágy veszélyes és alattomos

    Kapcsolódó cikkek

    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra

    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra

    2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

    2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

    Tényleg feltámad a Toyota Supra

    Tényleg feltámad a Toyota Supra

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Kinek akarok megfelelni?

    Kinek akarok megfelelni?

    Sült csokoládékrémes tart

    Sült csokoládékrémes tart

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia