Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók

Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók

  • 2011. szeptember 20.
  • Komment

A reklámfilmzenék gyakran válnak slágerekké. Az alkotások általában a képi világ megerősítésért születnek, ám gyakran önálló életet kezdenek. Hiába kapjuk szemünkön keresztül a legtöbb impulzust, a folyton fülünkbe csengő dallamok lassan „átveszik a hatalmat”, közös kulturális „örökséget” alkotva. Ezen örökség gyarapításában vehetnek részt vállalkozó kedvű, akár teljesen amatőr fiatalok is a Rezene reklámzene-írói pályázatán.


Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók -  -  - pályázat, reklám, reklámzene, rezene, Telekom, zene,

Mint ahogy a képi ízlésvilágunk és a zenei hangzás is gyökeresen átalakult, a reklámok és a hozzájuk kapcsolódó zenék nagyot változtak az elmúlt évtizedekben. Ahogy a gazdasági átalakulással párhuzamosan nőtt a hazai és nemzetközi televíziós reklámkampányok száma, úgy erősödött a zene szerepe is: nincs olyan televíziónéző, aki ne tudna felidézni egy szívéhez közel álló, reklámhoz kötődő dallamot. „Vegyünk egy ősi példát: a Skála kópét, egy generáció dúdolta és idézi fel máig, a zene tette naggyá a figurát és nem fordítva. - érzékelteti a folyamatot Dr. Nagy Bálint reklámszakértő. Ugyanígy a James Brown által előadott, és a Renault Clio autómárka kampányában „Gerappa”-ként másodvirágzását élő dal vagy inkább dalrészlet is egy csapásra vált kultslágerré.  A koncepció egyik alappillérét egy zenei csatornával való együttműködés jelentette. A dal máig emlékezetes, a márkát azonban sokan elfelejtették, így a zene gyakorlatilag „önálló életre kelt”.


Az elmúlt két évtizedben számos előadó reklámzenéből slágerré vált művének köszönhette hírnevét. „A reklámok alkalmazzák a zenét és esetenként megismertetnek egy már létező számot vagy előadót egyszerűen azáltal, hogy sokszor ismétlik, s így az adott zene az alapesetnél jóval nagyobb médianyilvánosságot kap”- mondja Dr. Nagy Bálint. A zene szerepe az image-filmek esetén a legszembetűnőbb. Amikor egy márka nem „eladni”, hanem „üzenni” akar saját magáról, akkor a zene „hangos logóvá válik”, egybeforr a márkaértékekkel. Ilyenek az egyes országok image-filmjeit aláfestő zenei alkotások, vagy a máig híres Freddy Mercury és Montserrat Cabbellé kettős barcelonai Olimpiát népszerűsítő duettje.


A Heineken italmárka ikonikussá vált zenéjét – a Closer to the edge című számot - az a 30 Seconds to Mars szerezte, aki mára a legfelkapottabb nyári fesztiválok vendége, tízezreknek játssza reklámzeneként ismertté vált számát:.


A T-Mobile karácsonyi reklámjának dallamai is napok alatt meghódították a közönséget, telefonok százai csengtek Csondor Kata csilingelő hangján jóval az ünnepek után is. Aki pedig – legyen amatőr vagy profi szerző – kedvet kapott ilyen jellegű zenék komponálására, annak most a Telekom – újabb slágergyanús alkotásokra várva – szabadkezet ad a kreatív és tehetséges, hogy megmutathassa, frissíthető a hazai reklámzenei paletta. Az ifjú titánok pályaművei olyan zsűritagok előtt „vizsgáznak” majd, mint Zorán, Zságer Balázs, Herendi Gábor, a Vad Fruttik és a Compact Disco formációk. A mentorok iránymutatását követve bárki indulhat a pályázaton, a www.rezene.hu oldalon található információk segítségével.

  • pályázat reklám reklámzene rezene Telekom zene

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az „örökzöld” Bond - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Az „örökzöld” Bond
    • Stylenews
    Instant művészeti élmény várja az Alkoss szabadon kiállítás látogatóit a Westendben - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Instant művészeti élmény várja az Alkoss szabadon kiállítás látogatóit a Westendben
    • Stylenews
    Újra országos pályázat indul! Idén is nyitott a lehetőség a közösségi falfelületek megújítására
    Összefognak a közösségek: rekordszámú jelentkező a Let’s Colour pályázatán
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Az „örökzöld” Bond

    Az „örökzöld” Bond

    Instant művészeti élmény várja az Alkoss szabadon kiállítás látogatóit a Westendben

    Instant művészeti élmény várja az Alkoss szabadon kiállítás látogatóit a Westendben

    Újra országos pályázat indul! Idén is nyitott a lehetőség a közösségi falfelületek megújítására

    Újra országos pályázat indul! Idén is nyitott a lehetőség a közösségi falfelületek megújítására

    Összefognak a közösségek: rekordszámú jelentkező a Let’s Colour pályázatán

    Összefognak a közösségek: rekordszámú jelentkező a Let’s Colour pályázatán

    Színekkel a közösségekért: országos pályázat indul a falfelületek megújítására

    Színekkel a közösségekért: országos pályázat indul a falfelületek megújítására

    Top10: Dua Lipa legjobb slágerei, hogy jól induljon a vasárnap reggel

    Top10: Dua Lipa legjobb slágerei, hogy jól induljon a vasárnap reggel

    További cikkek

    Együttélni vagy házasodni, ez itt a kérdés!

    Együttélni vagy házasodni, ez itt a kérdés!

    Csíra kavalkád

    Csíra kavalkád

    Ribéryvel is szexelt, hogy szexi fehérneműket tervezhessen

    Ribéryvel is szexelt, hogy szexi fehérneműket tervezhessen

    Gyógyulj sörrel!

    Gyógyulj sörrel!

    Bonyolódnak a kapcsolatok

    Bonyolódnak a kapcsolatok

    Elmélkedjünk!

    Elmélkedjünk!

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia