Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

Stylelife
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - A bűbáj herceg és a királylányok

A bűbáj herceg és a királylányok

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
 - Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

  1. Autó & Motor
  2. Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az...

Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az új 911 Carrera modellek

  • 2015. október 27.
  • Komment
  1. Autó & Motor
  2. Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az...

A sportautók világában mindig fontos és egyben örömteli hír, amikor a kategória egyik meghatározó modellje továbbfejlődik. Ez különösen igaz, ha a sportautók ikonja újul meg. Frissült a Porsche 911, ezzel ismét hatalmasat lépett előre, a típus történetében eddig még soha nem látott változást hozva: turbómotort kapott a 911 Carrera.


A Porsche 911 már több mint fél évszázad óta a világ egyik legnépszerűbb sportautója – az új generáció pedig erre igyekszik rátenni még egy lapáttal. A Porsche mérnökeinek ezúttal is sikerült a lehetetlen: az olyan látszólag ellentétes fogalmakat, mint a gyorsaság, a hatékonyság, a kanyartempó, a kényelem, a teljes információs integráció és a kezelhetőség, még jobban kibékítették egymással. Mindebben rögtön három újítás volt a segítségükre: az új turbómotor, a hátsókerék-kormányzás, megújult központi rendszer.

A Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonság megjelenése nem hagy kétségeket. Az azonnal felismerhető, nem mellesleg magyar kéz által megálmodott formák, a 991-es generáció frissített verzióin is megmaradtak. Elölnézetből például a négy pontledes nappali menetfénnyel felszerelt új fényszórók jelentik a legnagyobb változást. Ehhez társulnak az átrajzolt kerekek, a módosított ajtókilincsek, az átformált hátsó világítótestek, valamint a farmotor új burkolata. Utóbbinál az eddigi, hosszanti rácsozás helyett mostantól függőleges elrendezésű szellőzőket kapunk, amivel a sportautó-ikon megjelenése letisztultabbá vált, miközben továbbra is tiszteleg a legendás elődök előtt.

Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az új 911 Carrera modellek - Autó & Motor -  - 911, 911 Carrera, porsche,

Belül a legnagyobb változást a Porsche Communication Management, röviden PCM névre hallgató központi rendszer legújabb kiadása hozza. Az alapjaiban megújult egység beszéddel, vagy a hétcolos multi-touch érintőképernyőn keresztül vezérelhető, amely képes észlelni a kézmozdulatainkat is. Sokat fejlődött az immár online navigáció, emellett pedig Apple CarPlay kompatibilis a rendszer, továbbá először rendelkezik Google Earth és Streerview integrációval. A Porsche saját alkalmazásaival a járművön kívül is képben lehetünk autónk állapotával, valamint bármikor megtudhatjuk, hogy hova parkoltuk le sportautónkat. Mivel okostelefonunk a frissített 911-ben fontosabb szerephez jut, ezért külön tartót alkottak számára a tervezők a könyöktámaszban, ahol nem csak tölthetjük készülékünket, de a rekesz speciális kialakításának köszönhetően mobiltelefonunk a térerővel is szorosabb barátságot tud kötni.

A biztonsági rendszerek szintén ügyesebbek lettek. A ráfutásra figyelmeztető rendszer széria, a feláras adaptív tempomat funkciói pedig még gazdagabbak, automataváltóval már képes például vitorlázni is az autó lassítása gyanánt. A holttérfigyelő jelenléte mellett az új, háromküllős sport kormánykeréken a 918 Spyder csúcsmodelléhez hasonló forgótárcsát is találunk az opcionális Sport Chrono csomag négy különböző vezetési üzemmódjának kiválasztásához. A sport kormánykeréken található üzemmód-választóval az eddigi Normal, Sport és Sport Plus mellett személyre szabható Individual módot is választhatjuk. Az alapból 375 mm átmérőjű kormány mellett opcionálisan elérhető egy 360 mm átmérőjű GT sport kormánykerék is.

A PDK duplakuplungos automatával szerelt modellek továbbá kapnak egy Sport reakció gombot, amely segít a hajtáslánc legnagyobb tudását kiaknázni a maximális gyorsulás érdekében 20 másodpercig, a fordulatszámmal együtt pulzusunkat is csúcsra járatva.

A frissítés legfontosabb hozománya azonban hátra van: az új motor. A háromliteres, hathengeres boxer erőforrást két turbó lélegezteti, a hatékonyságról pedig továbbra is közvetlen benzinbefecskendezés gondoskodik. Fontos változás, hogy mostantól ugyanaz az egység kerül a 911 Carrera és a Carrera S motorterébe is. A háromliteres biturbó benzines a Carrera motorházteteje alatt 370 lóerőt és 450 Nm nyomatékot tud felmutatni, miközben az izmosabb variáns a Carrera S-ben 420 lóerőt és 500 Nm nyomatékot szorít ki magából, 20-20 lóerővel illetve 60-60 Nm-rel többet felmutatva, mint a korábbi 3,4 illetve 3,8 literes szívó erőforrások.

A csúcstechnológiát képviselő turbómotoroknak leginkább a nyomatékleadásuk lenyűgöző: a maximális forgatónyomaték-értékek mindkét motornál már 1700-as (!) fordulatszámtól kezdve rendelkezésre állnak és elkísérik a mutatót egészen 5000-ig. És persze innen még bőven folytatódik az élmény: akár 7500/percig forgatható a hathengeres boxermotor, amelynek köszönhetően hűen megőrzi hangszínének különleges és jellegzetes árnyalatait.

A tekintélyes erő PDK váltóval és rajtautomatikával mindössze 4,2 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/h-s tempóra a hátsókerékhajtású 911 Carrerát, az S verziónak pedig mindehhez 3 tizeddel kevesebbre van szüksége – ez mindkét modellnél két tizedmásodperces fejlődést jelent. A gyorsulási utóbbi esetben egészen 308 km/h-ig folytatódhat, de a Carrera 295-ös értéke sem éppen alapmodellekre jellemző. Ráadásul nem csak gyorsabb, de átlagosan 12 százalékkal takarékosabb is lett az újdonság: a PDK váltós Carrera Coupé például a gyári adatok alapján beéri vegyes körülmények között 7,4 liter benzinnel 100 km-enként, az S pedig mindössze 0,3 literrel szomjasabb nála.

Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az új 911 Carrera modellek - Autó & Motor -  - 911, 911 Carrera, porsche,

A frissítés hozományaként az aktív PASM futómű rendszert megkapja szériában a 911 Carrera is. A szabad magasságot 10 mm-rel csökkentő, adaptív lengéscsillapítású megoldást a ráncfelvarrás alkalmából kissé átalakították mérnökök. Opcionálisan pedig mindkét modellhez elérhető a Turbóban és a GT3-ban debütált hátsókerék-kormányzás, amely kis tempónál 0,5 méterrel csökkenti a fordulókört, nagyobb sebességeknél pedig érdemlegesen fokozza a kanyartempót és semlegesebb viselkedést tesz lehetővé.

Ha már hátsó kerekek: mostantól ezek is nagyobbak lettek, a Carrera S-en például alapból a korábbi 295 helyett immár 305 mm széles abroncsokat találunk hátul, amelyek fél collal szélesebb felniken feszülnek. És felár ellenében a Carrera modellekhez is elérhető már a hidraulikus emelő rendszer, amely kis tempónál gombnyomásra 40 mm-rel megemeli az első tengelyt, segítve az áthajtást például egy magasabb fekvőrendőrön.

A frissített Porsche 911 Carrera sorozat már rendelhető, és az első példányok ősz végére érkeznek meg hazánkba. Miközben alapfelszereltsége gazdagabb lett, a 911 Carrera nem drágult érdemben, adóterhekkel együtt mintegy 32,4 millió forinttól elérhető. A Carrera S ennél közel 5 millió forinttal kerül többe, de ezért cserébe a nagyobb teljesítmény mellé bőségesebb felszereltség jár hozzá. A forgalmazás kezdetén elérhetőek a kabrió modellek is: a 911 Carrera Cabriolet bruttó 36,7, a Carrera S Cabriolet pedig 41,3 millió forinttól indul.

  • 911 911 Carrera porsche

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Kapcsolódó cikkek
TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange - Divat & Stílus, divat, életmód, stílus
TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange
  • Divat & Stílus
TAG Heuer X Porsche - Stylenews, divat, életmód, stílus
TAG Heuer X Porsche
  • Stylenews
Négyet dobban - megérkezett az új Porsche 718 Boxster és Boxster S
Csak magunkat felülmúlva lehetünk igazi győztesek. Az új 911 Carrera modellek
Heti Top 10A hét legjobb írásai
Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Szeretlek, csak nem úgy
  • Keresd a nőt!
Önbecsülés kattintásra - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Önbecsülés kattintásra
  • Keresd a nőt!
Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel - Stylelife, divat, életmód, stílus
Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
  • Stylelife
4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?
Azok a tipikus vidéki dolgok
Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
A Nő csábít, a Férfi hódít
Mi történik a héten? 2025.09.15-21.
A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek

    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange

    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange

    TAG Heuer X Porsche

    TAG Heuer X Porsche

    Négyet dobban - megérkezett az új Porsche 718 Boxster és Boxster S

    Négyet dobban - megérkezett az új Porsche 718 Boxster és Boxster S

    Luxustúra Prágától Bécsig

    Luxustúra Prágától Bécsig

    50 éves a pótolhatatlan 911-es

    50 éves a pótolhatatlan 911-es

    Az új Porsche 911 Carrera: tradíció és modernitás

    Az új Porsche 911 Carrera: tradíció és modernitás

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Önbecsülés kattintásra

    Önbecsülés kattintásra

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia