Kulcsszó keresés /


Őszi koktéltrendek 2025-ben – ízek, színek, irányok

  • 2025. október 01.

Ahogy a levelek aranyba és mélyvörösbe fordulnak, a koktélkultúra is új színt kap. A könnyed nyári italok helyét átveszik a füstös whiskyk, a fűszeres citrusvariációk és az őszi gyümölcsökből készült frissítők. 2025 őszén a bárvilág nemcsak ízekben, hanem hangulatban is változik: erőteljesebb aromák, melegebb tónusok és kísérletező szellemiség jellemzi az itallapokat.

olvass tovább

Kukoricakrémleves pirított garnélával és chilivel

  • 2025. augusztus 30.

Egy elegáns vasárnapi fogás nemcsak a testet, hanem a lelket is kényezteti. A nyár végén, amikor a piacok még tele vannak friss alapanyagokkal, különösen jólesik egy olyan étel, amely egyszerre könnyed és mégis tartalmas. A kukoricakrémleves pont ilyen: aranyló színe a nyár napsütését idézi, krémes állaga pedig igazi komfortélményt ad.

olvass tovább

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Az elmúlt egy hetet a nemrégiben megjelent BMW M5-tel töltöttem. Mindenféle körülmények között: szakadó esőben, rekkenő hőségben, autópályán, városban, kis kanyargós utakon is volt szerencsém tesztelni ezt a fenevadat. Egy olyan gép ez, amely egyszerre tud kezes bárányként viselkedni, majd hirtelen farkasként ordítani fel, ha úgy tartja kedve.

olvass tovább

RetrOpatija: Éld át a 20. század aranykorát - Készülj az évszázad bulijára!

  • 2025. június 23.

Június 26. és 28. között Opatija a szórakozás fővárosává válik. Három napon át fantasztikus zene, tánc, kiváló gasztronómiai kínálat és felejthetetlen hangulat repít vissza minket a 20. század aranykorába. A vad húszas évektől az elegáns ötveneseken, a lázadó hatvanasokon és a diszkóban tobzódó hetveneseken át egészen a lendületes nyolcvanas évekig – a RetrOpatija nosztalgikus időutazást és az év buliját kínálja!

olvass tovább

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

  • 2025. május 05.

Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is – derül ki az EY legfrissebb, több mint 20 000 résztvevővel készített nemzetközi felméréséből. A kutatás szerint egyre kevésbé számít az elismert mákanév, mindennél fontosabbá vált az árazás.

olvass tovább

Miért eszünk húsvétkor kalácsot, sonkát és tormát?

  • 2025. április 19.

Sonka, kalács, torma, tojás – ezek a húsvéti reggeli elmaradhatatlan hozzávalói. Van, ahol a kalácsot Jézus töviskoronájára emlékezve koszorú alakúra fonják, a torma a zsidó hagyományokhoz kapcsolódik, míg a tojás a termékenység és az újjászületés jelképe. Ahogy az ünnepi díszítés elemei, a bárány, a barkaág és a nyúl is fontos szimbólum.

olvass tovább

Az emberi méltóságról

Hibáktól mentesen, szeplőtelenül tekintünk a világba. Meggyőződéssel élünk abban a hitben, hogy nem ártunk senkinek és jóságunk felkent tudatosságával tekintünk másokra. Azokra is, akik lecsúsztak, függőségbe ereszkedtek, a fekete bárányokra, azokra, akik mellett elmegyünk minden pillantás nélkül az utcán. Legyen szó az idős emberről, vagy egy hajléktalanról, egyszerűen tőlünk idegen, jelentéktelenné szürkült elemek a mi pörgős, 21. századi „csak élj a mának” attitűdnek.

olvass tovább

A takarítás 2025-ben már nem női feladat, hanem közös felelősség

  • 2025. március 06.

Vajon ma is női feladat a takarítás? Valóban ez lenne a társadalom elvárása? A tisztítástechnológia szakértője, a Kärcher nőnap alkalmából kutatást készített, hogy utánajárjon: 2025-ben kinek a feladata a házimunkák elvégzése, ki mit szeret csinálni a ház körül. Az derült ki, hogy bár a legtöbben közös felelősségnek tartják, hogy tisztaság legyen otthon, de a nők hajlamosabbak saját feladatukként tekinteni a takarításra. Sőt, a kutatás egyik legérdekesebb eleme az, hogy a nők sokkal nagyobb arányban érzik úgy, hogy a társadalmi nyomás miatt nehezedik rájuk több házimunka – a férfiak ezen a téren kisebb arányban helyeznek terhet a nőkre.

olvass tovább