Kulcsszó keresés /


Ahol újjászületnek az elektromos autók

  • 2024. február 21.

A Duna Autó Zrt. megnyitotta az ország első és egyetlen Renault-Dacia Battery Repair Workshop (BRW) műhelyét, amely egyedülálló lehetőséget kínál a villanyautósoknak, hogy elsősorban a garanciaidő alatt, de akár azt követően is, akkumulátoraikat a legmagasabb szakmai színvonalon, gyári támogatással javíthassák vagy felújíthassák. Ezzel az újítással az óbudai cégcsoport megerősíti elkötelezettségét az innovatív és fenntartható autóipari megoldások iránt, és egyértelműsíti a vállalat elsőrangú pozícióját az elektromos járművek területén.

olvass tovább

Hogyan lépjek túl az exemen? A szakítást egyszerűbb csoportban feldolgozni

  • 2024. február 06.

A szakítás és/vagy válás az egyik legmegrázóbb élmény, amellyel az ember élete során szembesül, hasonló gyászfolyamatot jelent, mint szeretteink elvesztése. A csoportos feldolgozás a szakirodalom szerint is nagyon sokat tud segíteni, Magyarországon nagyon kevés támogató csoport foglalkozik specifikusan a szakítás témájával. Két szakember ezért hozta létre az “Élet a szakítás után” 10 alkalmas támogató csoportfolyamatot, amely legközelebb február 13-án indul.

olvass tovább

Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

A Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.

olvass tovább

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure

A 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.

olvass tovább

Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

Második alkalom, hogy a Dacia Jogger nálunk vendégeskedett. A Renault csoport budget autója ezúttal olyan oldalát mutatta meg, amire ritkán lehet számítani. Sokszor felmerül a kérdés egy típus esetében, hogy kik a versenytársak. Ezúttal a Jogger új funkciójával gyakorlatilag versenytárs nélkül maradt, vagy ha nagyon tágítjuk a kört, akkor kétszer, háromszor drágábban találunk ellenfelet. A Jogger tehát nem csak felszereltségében, hanem képességeiben is extrémet mutat.

olvass tovább

A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

Úgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.

olvass tovább

Megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna

  • 2023. október 20.

Ünnepélyes keretek között nyitott meg az AutoWallis Csoporthoz tartozó Wallis Motor Duna BYD autószalon. A márkakereskedői csoport közel 30 éve a magyar autópiac egyik meghatározó szereplője, három budapesti márkakereskedésében olyan illusztris márkákat forgalmaz, mint a BMW és BMW motorkerékpárok, a MINI, a Maserati, a SsangYong és az ISUZU. Az, hogy a kínai BYD elektromosautó-gyártó az AutoWallis Csoport tagját, a Wallis Motor Dunát választotta az egyik első magyarországi szalonjának, tovább erősíti a márkakereskedői csoport piaci pozícióját, és komoly előrelépést jelent számára a fenntartható mobilitás terén.

olvass tovább

8 dolog, ami akkor történik, ha egyszerre vagy lusta és produktív

  • 2023. augusztus 27.

Az embereket általában két csoportra oszthatjuk: azokra, akik teljes apátiába süppedve, lustán engedik el az események kezét, és azokra, akiket valami egészen erős késztetés hajt, hogy mindent elérjenek, amit kitűztek maguk elé. Azonban ennek a két halmaznak van egy fura metszete, ahova az olyan emberek tartoznak, akik mind a két véglet oldalán megtalálhatóak.

olvass tovább

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

A Seat története a VW csoporttal 1982-ben kezdődött. Az elmúlt valamivel több, mint 40 év rengeteg izgalmas modellt, számos értékesítési és marketingstartégiát vonultatott fel. Voltak igazán jól sikerültek és voltak kevésbé. Úgy vélem, hogy a mélypontot a 2005 után kezdődő de’Silva által tervezett modellek jelentették. Ennek a korszaknak vége és újra olyan autók kerülnek ki a spanyol gyárból, amelyek megdobogtatják a szívet. De a márka magára találása nem ennyire egyszerű.

olvass tovább

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább