Univerzális – BMW C400GT
Ideális városi motorra vagy éppen autópályára vágysz? A BMW C400GT ezekre ad egyszerre megoldást. Ehhez kapcsolódik egy tök jó műszaki tartalom és egy nagyon divatos formavilág is.
olvass továbbJó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.
Ideális városi motorra vagy éppen autópályára vágysz? A BMW C400GT ezekre ad egyszerre megoldást. Ehhez kapcsolódik egy tök jó műszaki tartalom és egy nagyon divatos formavilág is.
olvass továbbJól ismert dolog, hogy a középső gyermeknek a legnehezebb a dolga a családban. Bár a CX-30 időben a legkisebb után érkezett, így a sorrend időben nem egyértelmű, de ettől függetlenül egyáltalán nincsen könnyű dolga. A saját helyzete, léte szükségességének bizonyítása nem egyszerű feladat. Hála a sorsnak, a neve, mármint a CX-30, sem illik a sorba, így ettől azonnal más identitása lett, mint a kisebb és a nagyobb testvér elnevezése.
olvass továbbLenyom, leszorít, bemutat. Letol, lesajnál, semmibe vesz. Miért kapom mindezt, hiszen ugyanaz vagyok, aki tegnap még a Maseratival ment a belső sávban 140-nel. Most is ezzel a tempóval haladok és ugyanúgy előzöm a lassabbat, aki 100-zal vánszorog az M7 bevezető szakaszán. De miért?
olvass továbbAzonnal leesik az állad, ahogy meglátod. Nem túlzás kimondani, hogy az új Skoda Octavia olyan minőségi kategóriát lépett, ami megkérdőjelezi, hogy hová is van pozícionálva ez a kocsi a konszernen belül. Ha ez lesz a „belépő” szint a konszern márkái közül, akkor mit fognak tudni a többiek?
olvass továbbA kompakt szegmens egyik legmeghatározóbb modelljéről, a világ legismertebb autójáról azt hihettük nem lehet újabb bőrt lehúzni. Amikor megtudtam, hogy Corolla Trek teszt fog következni, kicsit ásítottam és bevallom flegmán meghúztam a vállam. Nem azért, mert bajom van vele, mert igazán jó autó a Corolla, de azt hittem csak ennyi lesz a cikk tartalma. És micsoda meglepetés….
olvass továbbNagyon kevés alkalommal fordul elő, hogy visszamegyünk az importőrhöz, és a „légyszi-légyszi adjátok még oda nekünk ezt a kocsit” mondatot kimondjuk. Szám szerint eddig egyszer fordult elő, méghozzá a Suzuki Jimny esetében. Nem fényűző és nem is attól lopja be magát a szívedbe, hogy tele van extrával. Egyszerűen csak visszahoz valamit, amely a mai autógyártásból már kiveszett.
olvass továbbAz autógyártás és a döntések egyik legfontosabb meghatározója a hangulat és az érzés. Mit szeretnénk magunkból megmutatni, számtalan esetben fontosabb minden másnál. Hogy mit kapunk abban az adott csomagolásban az gyakran másodlagos, pedig árban, képességekben óriási különbséget rejt minden autó. A Grandland X Ultimate felszereltségét teszteltük, amely kiváló példája az előző gondolatoknak.
olvass továbbKülönleges élményt nyújt, semmi korábbihoz nem hasonlítható. Úgy suhan, mint az árnyék, gyorsan, némán hagyja ott a többi motort. A Zero DS egy új dimenzió a motorozásban.
olvass továbbÖsszesen 62 különböző nemzetközi díjat nyert el a 2018-ban bemutatott elektromos Jaguar. Talán a 3 legfontosabb közöttük a 2019 Év autója, 2019 Legzöldebb autója és 2019 Legjobb dizájnnal rendelkező autója. Ennyi díj után komoly elvárásaink lesznek. Vajon képes mindennek megfelelni a prémium kategóriás villanyautó?
olvass továbbHa nem szeretne valaki elveszni a tömegben és ha többet jelent számára az autó egy tárgynál, akkor megérkezett. Ez a Maserati. Ennél stílusosabb járművet nem tudok elképzelni. Persze lehet találni ezernyi részletet, amely ezt bizonyítja és amire megpróbálok majd kitérni, de nem mindenki fogja tudni megérteni ezt az érzést. A Maserati Hungary-nak köszönhetően, mi bepillantást nyerhettünk ebbe a világba.
olvass továbbMondhatná bárki, hogy 300 köbcenti az egy robogóba való méret és nem alkalmas rendes motoros élményhez. Hát aki ezt mondja, az nem ült még az MT-03-on.
olvass továbbMeg szoktunk ijedni, ha egy tradicionális márkát felvásárol egy ázsiai cég. De ahogyan a Volvonál, amelyet szintén a Ford birtokolt korábban, úgy a Jaguarnál sem történt semmi negatív változás, miután a Tata Motors tulajdonába került, sőt! A márka arculata megmaradt, miközben alkalmazkodott a jelenkor formai követelményeihez és láthatóan van pénz a fejlesztésre is.
olvass továbbRégen volt, 2017-et írunk. Az Opel történetében legalább két komoly fordulat történt ebben az évben. Talán a legfontosabb, hogy a GM eladta az Opelt a PSA csoportnak, azaz ismertebb nevén a Peugeot-nak. A másik, szintén említésre méltó esemény, hogy megjelent az Insignia második generációja, egyszersmind a márka utolsó olyan modellje, amelyet még nem a Peugeot csoport formai irányzata határozott meg.
olvass továbbA Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.
olvass továbbA Volkswagen autóit rendszeresen azzal bélyegzik meg, hogy unalmasak. Sokszor hallhatjuk, hogy tucat autókat gyártanak. Nem vagyok az ügyvédje a cégcsoportnak (sajnos), de hosszasan tudnám sorolni az ellenpéldákat. Felsorolás helyett viszont legyen szó inkább a valóságról: itt a T-Roc tető nélkül!
olvass továbbElképzelhető, hogy azért, mert sokat foglalkozom vele, de mára teljesen megszoktam a Ssangyong formavilágát. Ezzel nem vagyok egyedül, hiszen egyre népesebb az a tábor, aki ezt a márkát választja. Nem teszi ezt rosszul, hiszen nincsen racionális indok, hogy miért ne tegye. Jó az ára és gazdagon felszerelt. De a Tivoli mára ennél több.
olvass továbbSikerült megint egy óriási presztízzsel és hagyományokkal rendelkező motor új kiadását górcső végre kapnunk. Ez pedig nem volt más, mint a hatalmas, több mint 400 ezer km2 kiterjedésű, saharai területről, a Ténéré -ről elnevezett Yamaha motor kipróbálása.
olvass továbbA Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.
olvass továbbTalán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.
olvass továbbMegújult a Sssangyong Rexton G4, a márka zászlóshajója, így kapva-kaptam az alkalmon, hogy újra beleülhessek. Sokan meglepődhetnek ezen, hogy miért örültem ennek ennyire, hogy egy kevéssé ismert márkát újra tesztelhetek. Remélem a cikket követően mindenkiben eloszlanak a kérdőjelek.
olvass tovább