Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva
  • BODY & SPORT
    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek
  • ÉLETÉRZÉS
    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family
  • STYLE-BUSINESS
    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Autó & Motor
 - A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

Autó & Motor - Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Autó & Motor
 - Férfiszempont: A jó szex

Férfiszempont: A jó szex

Autó & Motor - Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Autó & Motor
 - Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Autó & Motor - Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Autó & Motor
 - Férfiszempont: Elmúlik

Férfiszempont: Elmúlik

Hight tech - A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

Hight tech
 - Így NE telefonálj

Így NE telefonálj

Autó & Motor - Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi

  • 2020. szeptember 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Talán sokakban merült fel már a kérdés, nem csak bennem, hogy vajon mi az, amiért szeretünk vezetni. Lehet kliséket mondani, hogy a haladás miatt, hogy leküzdhetünk általa távolságokat, elérhetünk sosem látott úticélokat. Ez mind-mind igaz, de maga a vezetés ennél sokkal többet jelent.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

El tudom képzelni, hogy pár generáció múlva ezt a kérdést nem is fogja érteni az akkori olvasó. Amilyen natúr, semleges és persze tökéletes érzést hoznak az egyre digitalizálódó autók, amilyen mértékben kisegítenek minket a vezetéstámogató rendszerek, előbb-vagy utóbb maga a vezetés tényleg csak arról fog szólni, hogy biztonsággal, gyorsan, kedvező költségek mellett eljussunk A pontból B pontba. Hála Istennek és a Mazdának, vannak még olyan járművek, amelyek visszahozzák számunkra azt a régen elfelejtett valódi érzést, hogy „vezetési élmény”.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

Az MX-5 nem úgy adja nekünk ezt az érzést, hogy tökéletes, minden szempontból makulátlan. Vannak hibái, például, hogy roppant picike, nincsen csomagtere, hogy a két olyan szempontot emeljem ki, amit első pillantásra észre lehet venni. Mégis olyan magával ragadó dolog a volánja mögé ülni, hogy kevés más autóban kapjuk meg ugyanezt.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

184 lóerő, fantasztikus hang, közvetlen, direkt kormányzás egy kifejezetten jó futóművel. Most hirtelen első három-négy tulajdonságként ezt emelném ki, de mindegyik gondolat, fogalom mögött ennél sokkalta több van.

 

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

A Mazda MX-5, az amerikai piacon Miata néven fut, 1990-ben jelent meg. 2014 óta a negyedik generációnál tartunk (2018-ban ráncfelvarráson esett át) és kimondhatjuk, hogy kategóriájának legnépszerűbb autója. A kétüléses roadster sikere töretlen, hiszen mindent megkapunk tőle, amit egy ilyen autótól elvárhatunk.
Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

A tesztelt modellben egy 2 literes 184 lóerős erőforrás működik, amely mindenféle túlzás nélkül mondható, hogy tökéletesen, fantasztikusan viszi az autót. Zajos? Igen, zajos. De ettől is csak fokozódik az élmény. A 6 sebességes manuális váltó precízen, jó elosztásban viszi át a teljesítményt az útra, amelynek a végeredménye az, hogy nem akarunk kiszállni a kocsiból. A lényeg, mintha motoroznánk, hogy hirtelen nem az úti cél, hanem az út lesz a fontos. Vágyni fogunk rá, hogy ez az út soha ne érjen véget. Mivel élmény autóról beszélünk, szerintem a fogyasztás kevésbé fontos adat, de egyébként ez is nagyon jó a kis roadsterben. A teszt időszaka alatt 7,1 literes fogyasztást mértünk vegyes használat mellett.
Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

Ahogy említettem a kormányzás és a futómű a tökéletes felé hajlik. A hátsókerék meghajtású autó tényleg kitol minket a világból. Az érzést pedig fokozza, hogy az üléspozíció rendkívül közel van a hátsó tengelyhez. Jó roadsterhez híven a motorház, illetve az első tengely komolyan előrenyúlik az utastérhez képest. A kormányszög pedig olyan széles, hogy a jobbra vagy balra kitekert végállapotban simán látjuk a teljes gumi futófelületét. Ez pedig azt eredményezi, hogy bitang kis szögben fordul meg a Mazda. A gyorsulásra, a nyomatékra pedig kellőképpen jó jelzés, hogy kettes vagy hármas fokozatban is meg-megugrik a kerék, finom, nem bántó módon adva tudtunkra, hogy a kipörgés gátlónak bizony dolgoznia kellett.
Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

Csomagtartó, hát az végül is van. Más tárolórekesz pedig alig-alig. A két első ülés között, a könyöklő mögött találunk még egy kis rekeszt, ahová a papírjaink, esetleg egy fél literes víz elfér. A tesztautóba kaptunk két kivehető pohártartót ugyan, de azt nem tudtam használni, mert akkor nem fért el a könyököm. De nem is lényeges, hogy több hely legyen. Ha a csomagtartót tekintjük bőröndnek, és plusz szatyorral, kofferrel nem foglaljuk el a helyet, akkor a 127 liter elég arra, hogy pár napra akár bele tudjunk pakolni. Nem éreztem hiányát, hogy nagyobbnak kellene lennie.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

A Takumi, azaz a keménytetős változatot teszteltük, amelynek különlegessége, hogy kemény tetejét összehajtva képes azt elektromosan a csomagtérbe helyezni pár másodperc alatt. Fantasztikus, tökéletes, gyönyörű. Nem jutnak dicsérő szavakon kívül mások az eszembe. Imádni lehet minden percét a vele töltött időnek.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

Sok autót vezetünk, számos szempontot mérlegelni lehet egy-egy teszt során. A Mazda MX-5 előnye leginkább az, hogy imádnivaló vezetni. Lefagyott számtalanszor az Apple CarPlay, a kihangosítója kritikán aluli, a menürendszer lassú és kicsit körülményes, de ezek olyan elenyésző apróságok, amelyek semmit, de semmit nem vesznek el abból, hogy az autó elképesztően cool.

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor - MOBILITY - mazda mx 5, mazda mx5 takumi teszt, mazda mx5 teszt, mazda roadster, mx5 takumi,

  • mazda mx 5 mazda mx5 takumi teszt mazda mx5 teszt mazda roadster mx5 takumi

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Férfiszempont: Vágyak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Vágyak
    • Keresd a nőt!
    Az elérhetetlen férfi nyomában - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elérhetetlen férfi nyomában
    • Keresd a nőt!
    Így csábít a nő harminc felett - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így csábít a nő harminc felett
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai
    A mentálisan erős emberek közös jellemzői
    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX
    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után

    További cikkek

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Legolvasottabb írások

    Férfiszempont: Vágyak

    Férfiszempont: Vágyak

    Az elérhetetlen férfi nyomában

    Az elérhetetlen férfi nyomában

    Így csábít a nő harminc felett

    Így csábít a nő harminc felett

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai

    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete

    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után

    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle

    MOBILITY

    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva

    BODY & SPORT

    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek

    ÉLETÉRZÉS

    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family

    STYLE-BUSINESS

    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Gentlemen
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
      • PartyStyle
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
      • High tech
      • Palackba zárva
    • BODY & SPORT
      • Fitten, frissen
      • Minden ami sport
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Cool-Túra
      • Mindent a szemnek
    • ÉLETÉRZÉS
      • Csipetnyi NŐ
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Érdekességek
      • Utazás
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Style Family
    • STYLE-BUSINESS
      • Ingatlanhírek
      • Sikertippek