MOBILITY / Autó & Motor


Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

A harmadik generációs, vadonatúj X1 járt nálunk. Az SUV, amelynél semmi nem lett túltolva. Ez igaz a sokak által kritizált méretes hűtőrácsokra, méretre, formavilágra vagy akár a digitalizációra a beltérben. Élhető, kellemes hangulatú városi terepjáró és meglepő módon még az ára sem sokkoló egy átlagos SUV árához képest.

olvass tovább

Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

Az új Niro esetében, ha az árlistán lévő sorokat nézzük, akkor a legtöbb modell zöld rendszámmal kerül forgalomba, hiszen elektromos, plug-in hybrid és öntöltő hybrid kivitelben elérhető a típus. Ebből a felsorolásból az első kettő jogosult a környezetbarát rendszám használatára. A mostani tesztünk alanya ugyan ezt a kivételes besorolást nem kaphatja meg, de cserébe lényegesen olcsóbb és számos szempont miatt a legracionálisabb választás.

olvass tovább

Elegendő, hogy szép? – VW ID.5 GTX

Az autódesign, a szoftver rendszer és az ár/érték arány furcsa útvesztőjébe keveredtem a teszt során. Egy gyönyörű és feltűnő autó, amelyet ismeretlenül is jó ismerősként köszöntöttem a teszthét elején. Nehéz volt eldönteni, hogy melyik a legfontosabb szempont a fentiek közül. A búcsú mégsem volt könnyes, pedig egy remek autó, de nem adta meg azt a valamit, amit az autózásban általában szeretek. Érdekes tapasztalat volt és tudom a jövő valahol ebbe az irányba vezet.

olvass tovább

Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

Az első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnek személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.

olvass tovább

A zöldrendszámos változat – Kia Sportage PHEV GT-Line

Harmadik alkalommal is nálunk járt a Kia Sportage, ezúttal a legdrágább és technikai szempontból a legmodernebb változatban. Ez a verzió az úgynevezett plug-in hybrid változat, más szóval konnektoros hibrid. A rövid összefoglalót már az elején muszáj leírnom, reszkessetek egyéb márkák, mert a Kia Sportage ajánlatánál nehéz most jobbat találni.

olvass tovább

Vagy így, vagy úgy – Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid GLX

Immáron teljes hibrid meghajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb autótípusa. Ránézésre kevés, beltartalomban jelentős a különbség a korábban már nálunk járt lágy hibrides meghajtáshoz képest. Vajon megéri az árát és érdemes ezt választani? Többek között erre kerestem a választ a mostani tesztünkben.

olvass tovább

A legtöbb, amit adhatsz: ajándékozz biztonságot!

  • 2022. december 11.

A legtöbb és legszebb dolog, amit a szeretteinknek adhatunk, a biztonság. A hasznosat viszont ebben az időben is összeköthetjük a kellemessel, így talán még izgalmasabbá tudjuk tenni, ha ezzel együtt élményt is ajándékozunk. Az már csak hab a törtán, ha ennek köszönhetően minőségi időt tölthetünk együtt barátainkkal és családtagjainkkal.

olvass tovább

Nagyobb helyre fel és ne unatkozz! – Peugeot 308 SW 1.2 Allure

A kombikkal kapcsolatban, főleg gyerekkoromban, kialakult egy negatív kép a fejemben. Ezek voltak akkoriban azok a bizonyos csúnya kocsik, amelyekre rábiggyesztettek egy alaktalan kockaformát hátulra. Sokan rajongtak érte körülöttem, de nagyon sokára esett le, hogy miért. Ez az ok a praktikum volt, amelyet pár évvel később ugyan megszerettem, de tetszeni akkor sem tetszett. Valamikor a kétezres évek legelején jött a design kombik ideje (Alfa 156 Sportwagon), de itt a jó forma oltárán a praktikum veszett oda.

olvass tovább

Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.

olvass tovább

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

olvass tovább