Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio

  • 2022. október 15.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak autók, amelyek kizárólag vagy nagyrészt a funkcióról szólnak és vannak, amelyek sokkal inkább az élményekről. Utóbbiak közé tartozik a BMW sorozat legnagyobb számát viselő modell, a 850-es. Van egy pont, amikor a racionalitás sutba dobjuk és csak arról tudunk beszélni, hogy mennyire király is volt az elmúlt pár nap, amit ezzel a fantasztikus járművel töltöttünk.


A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

Egyszer azt olvastam, hogy az átlag földlakó egy 35 éves kínai nő. Az átlag új autó egészen biztosan egy SUV. Ha a tendenciát nézzük, akkor ráadásul alternatív meghajtású. Ehhez képest a legtávolabbi pont egy V8-as cabrio, a maga 530 lóerejével. A gyorsulástól már senki nem izgul fel annyira, mint korábban, hiszen az elektromos autók simán lepipálják a legtöbb benzinest. De a feldörgő 4,4 literes biturbóval megélni a 4,1 másodperces százas sprintet, egy máshoz nem hasonlítható, csodálatos élmény. Ne mondjuk azt, hogy jobb, legyen inkább más, ami őrülten fog hiányozni 10-20 év múlva, ha kikopnak ezek a gépek a kínálatból. De ne most sirassuk a jövőt, hiszen az élmény pár szerencsésnek még ma elérhető. Nem kell hozzá sok, csak a nettó 38,5 milliós listaár, a néhány „nélkülözhetetlen” extra és az áfa kifizetése, amely így közel 56-ra dagad és máris beülhetünk a német autógyártás talán egyik legcsillogóbb és messze nem átlagos négykerekűjébe.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

Ez a kérdés egészen biztosan ízlés dolga, de én őszintén kívánom mindenkinek, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló fantasztikus négykerekűvel élje át az autózás igazi örömét. Azt hiszem mindazok pontosan tudják miről beszélek, akik vezetnek vagy vezettek már bármilyen nyitott tetejű autót. Az M850i cabrio ugyanez, csak jobb. Nagy hirtelen 2 versenytárs jut csupán az eszembe, a valamivel nagyobb presztízzsel bíró és ezáltal drágább Mercedes SL és a korábban már nálunk vendégeskedő Lexus LC500. Utóbbi V8-as, de 5 literes, mégis 10%-kal alacsonyabb teljesítménnyel (477 lóerő) és nagyjából 20-25%-kal visszafogottabb árcédulával hívogat.
A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

A nyolcas kabrió egy nagyra nőtt luxus hajó. A 4851-es hosszúságát akkor vesszük észre, hogy milyen hosszú is valójában, amikor parkolóhelyet keresünk. A tengelytáv sem kicsi, hiszen közel 3 méter van a kerekek között (2822mm), de mégis úgy tűnik el benne a tér, mint a csodálatos hangon muzsikáló hengerekben az üzemanyag. Sehol sem takarékos, eszébe sem jut visszavenni bárhol a mértéktelenségből. Az ülések száma nem szabad, hogy megtévesszen bennünket, valójában ez a kocsi két ember utazásáról szól, a hátsó ülés maximum a csomagoké, amiket a kezünkben cipeltünk, mielőtt beszálltunk volna. A lábbal rendelkező emberek számára (és nyilván ebből van több szerencsére), alkalmatlan a hátsó üléssor az utazásra. De valahogyan ezt meg lehet bocsájtani az autónak, mert senki nem gondolja komolyan, hogy a családot ezzel viszi nyaralni. Akit nyaralni akarunk vinni ezzel, jellemzően és remélhetőleg egyedül fog jönni. És ha így lesz, az élvezet már az utazással kezdődik.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

A modellfrissítés apró változásokat hozott, nem sokat változott első hűtőrács, viszont kapott egy mutatós háttérvilágítást, így azok is örömmel választhatják, akik nem szeretik a megnövekedett új stílusú veséket. Kicsi M logó jobb oldalon, M-es tükrök akár karbonszálas anyagból és a vadonatúj M logó a motorháztetőn. Nagyon nem kellett rajta csinosítgatni, mert így is döbbenetesen menő volt és szemet gyönyörködtető. Kifejezetten tetszett a nem átlagos frozen pure szürke fényezés, amely egyébként a nevével ellentétben szerintem zöldes.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

A belső tér teljes mértékben a luxust és a pazar hangulatot árasztja. A BMW-től megszokott kiváló minőségű anyagok, finom bőrözött felületek és a jól ismert autó berendezési stílust követi a 8-as széria. A műszerfal és a kezelőszervek még az előző generációs berendezésből származnak, nem a legújabb hajlított képernyős. Ez egyáltalán nem baj, hiszen ez a rendszer is a jól átláthatóságáról, könnyű kezelhetőségéről ismert. Ha valaki ült már bármilyen BMW-ben, akkor azonnal, ha nem, olyan 10-15 percen belül fogja teljesen kiismerni magát.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

Az ülések mélyen helyezkednek el és rendkívül kényelmesek. A vezetési élmény természetesen lehúzott tetővel teljes. A vászontető nagyjából 15 másodperc alatt kerül a csomagtartóba és még menet közben, elméletileg 50km/h sebességig is mozgatható. Végletekig ugyan nem húztam ki az elméleti sebességhatárt, de el kell mondjam eléggé menő indulást követően, menet közben polgárpukkasztani a tető mozgatásával. Ha a szélterelő is bekerül, akkor autópálya tempó esetében is kellemesen lehet utazni a 850-nel. És ennek az opciónak a használatakor már az esetlegesen a hátsóülésen utazóknál a lábuk hiányán kívül a fejükkel sem kell számolni, hiszen ezt a teret is elveszi a légterelő. Mindegy, mondjuk ki, ez egy kétszemélyes autó 4 üléssel.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

A vezetési élményt persze nem az irigykedő emberek generálása adja (bár ennek is megvan a bája), hanem a motorikus képességek, a futómű, a felfüggesztés, a tökéletesen precíz váltószerkezet és az a hangélmény. Mintha rávarrták volna az útra az autót. Tökéletesen uralható, profi autóversenyzőt meghazudtoló kanyarvételekre képes mindenféle túlkapás nélkül. Mindezt úgy, hogy nem egy steril működést érzünk, hanem a lóerők, a nyomaték tombolását, amelyet könnyedén tudunk uralni. Minden pillanat, minden gyorsulás egy külön szép élmény az M850i-ben. A sebesség pedig egyáltalán nem érződik benne, hiába hiányzik a tető. A futómű és a többi beállítás pedig az elektronika és az általunk választott vezetési üzemmód függvényében változik.
Felhúzott tető esetében azért korlátozottak a lehetőségek és a szabadság érzést kevésbé tudjuk megélni ebben az esetben. Szinte klausztrofób is lesz a hangulat, ha a fekete tető becsukódik felettünk. Egyértelmű, hogy amikor lehet, a ponyvát lent kell tartani.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

Van egyébként még egy lépcsőfok a ranglétrán, ez pedig az M8 Cabrio. Itt természetesen nagyobb teljesítményt kapunk, egészen pontosan 600 lóerőt és az ehhez tartozó 3,4 másodperces gyorsulást. Hogy szükség van-e erre a nagyobb teljesítményre, egészen biztosan rossz kérdés. Hiszen ez nem erről szól, hanem a megtehetem, megengedhetem-e magamnak ezt a nagyjából 10 milliós többletet. Ha igen, és nem jelent semmi problémát, természetesen ezt kell választani. De egy valami biztos, hogy a leggyakorlottabb sofőrök számára is bőven elegendő lesz az M850i XDrive által nyújtott képesség. Elképesztő élményt és csodás környezetet teremtve, bárhová is megyünk vele.
Sokba kerül? Igen. Sokat fogyaszt? Legalább 13 literrel számolhatunk vegyes használat mellett, de akár valamivel többel is, szóval igen. Bánnék egyetlen egy forintot is érte, ha megtehetném? Egészen biztosan nem.

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,
A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor - MOBILITY - 850 cabrio, 850i BMW cabrio teszt, BMW 850i cabrio teszt, BMW cabrio teszt, BMW M850i xDrive cabrio,

BMW iX M60 tesztjét megtalálod a motorhang.hu-n.

  • 850 cabrio 850i BMW cabrio teszt BMW 850i cabrio teszt BMW cabrio teszt BMW M850i xDrive cabrio

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia