Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

  • 2023. szeptember 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.


A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Nem lehet elmenni néhány technikai adat mellett, amellyel a BMW M 1000 R rendelkezik és itt elsősorban a tömeg/teljesítmény arányra gondolok. 210 lóerő a 199 kilogrammhoz. Tehát minden egyes kilót 1,05 lóerő mozgat, hajt előre. Így lehetséges az, hogy 3,2 másodperc kell neki, hogy 100-ra és csupán 7,2, hogy 200-ra gyorsuljon. De a természetesen a száraz statisztikánál sokkal több és izgalmasabb ez a félelmetes fenevad.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Mindenekelőtt azzal kezdeném, hogy gyönyörű. Talán egy fokkal még vadabb, mint a tavaly nálunk vendégeskedett és alapjául szolgáló S 1000 R (amelyről a teszt itt olvasható). Minden részletében, hajlatában, kialakításában találhatunk valami olyat, amelyet csodálni lehet. Az M 1000 R olyan versenygép, mint egy Ferrari a négykerekűek között. Nem csak attól szép, hogy kiváló teljesítményt képes nyújtani, hanem azért is, mert formai szempontból is lélekemelő. A karbon kerekek és számos karbon kiegészítő, a kormány végére kihelyezett szép formájú visszapillantó tükrök ugyanúgy szemet gyönyörködtető részletei a motornak, mint az agresszív hátsó kialakítás és az Akrapovic kipufogó. Nincs olyan helyszín, környezet, ahol ne lehetnénk ezzel a motorral azonnal a környezetünk középpontjában, legyen az hozzáértő, vagy csak egyszerű bámészkodó.  A különleges M dekoráció pedig erőteljesen emeli az előbb felsoroltakból amúgy is következő hatást.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A bámulatos és megborzongató teljesítmény mellett a leginkább az tetszett az M 1000 R-ben, hogy városban, közúton, ugyanolyan kezes és könnyed, mintha egy átlagos motor lenne. Amennyiben nem kapcsoljuk át a vezetési üzemmódot Race-be, egy „sima” naked bike módjára közlekedhetünk vele. Még alacsony fordulatszám tartományban is kiválóan gyorsul, kellőképpen nyomatékos. Őszintén szólva 6000 fölé városban teljesen értelmetlen húzni, miközben 14600-ig pörgethető elméletileg. A nagy teljesítmény élét a gyors felváltogatással könnyedén el lehet venni, amit természetesen a gyorsváltóval könnyedén meg tudunk tenni. Bár azért meg kell jegyezzem, hogy a BMW motoroknál megszokott módon ezt jóval erősebb taposás segítségével tudjuk végrehajtani, mint egy japán motor esetében.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A BMW M 1000 R egy másik liga, ahhoz képest, amit egy átlag motoros megszokott. Nagyon-nagyon gyors, borzalmasan erős és kimondhatatlanul precíz. Egy olyan versenygép, ami valami különös módon úgy lett megalkotva, hogy azok számára is tökéletes élményt képes nyújtani, akik nem a versenypálya kanyarjaiban szeretnék tesztelni a határaikat. A technológia segítségével korrigál, segít és biztonságérzést ad. A műszerfal kezelése játszi könnyedséggel történik, ahogyan azt a BMW motorok esetében megszokhattuk. Itt tudunk választani a Rain, Road, Dynamic, Race és Race ProA vezetési módok között és ezektől függően a DTC maximális biztonságot és maximális menetdinamikát biztosít. A Brake Slide Assist pedig segít a kanyarokban a fékezési sodródás során.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A kormánya tipikus, a nakedekre jellemző egyenes csőkormány, amely nagyobb kényelmet biztosít, mint a versenymotorok esetében a csapott rövidebb kialakítás. Éppen ezért egy egész napos motorozás, városban, kanyaroknál tökéletesen teljesíthető vele, jelentősebb fáradság, csuklófájdalom nélkül.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A futóműve kemény ugyan, de azt mondanám, hogy még az egyáltalán nem tökéletes magyar utakon is megfelelő kényelmet biztosított. Az üléspozíció és annak kényelme kifejezetten, sőt, meglepően jónak mondható. Érdekes módon, még állandó utasunk, aki a hátsó ülés tesztelését szokta végezni, a ránézésre nem túl kényelmesnek tűnő második ülésről is ugyanezt nyilatkozta.
A hyper naked kategóriás teljesítmény és a támogató technika nem érne semmit a megfelelő fékrendszer nélkül. Nem kell aggódni emiatt sem, mivel az M fékrendszer minden pillanatban stabilan és határozottan képes a megfelelő fékerőt biztosítani, nagyon elégedettek voltunk ezzel is.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A BMW M 1000 R természetesen nem konkurencia nélküli motor, ha az árát összevetjük ezekével, akkor határozottan versenyképesnek mondhatjuk ebből a szempontból is. 10,9 millió forintot kérnek a gyakorlatilag maximálisan felszerelt M 1000 R -ért. Tehát olcsóbb, mint a vele egy osztályban szereplő, nagyságrendileg azonos teljesítményű, 208 lóerős MV Augusta Brutale 1000 RR vagy éppen a Ducati Streetfighter V4S. Nehéz persze ezeket egyetlen mondattal összehasonlítani és nyilván van egyéni preferencia is, de az kimondható, hogy bődületes gép mindegyik.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Tökéletes döntésnek tartom a BMW részéről, hogy az S 1000 R továbbfejlesztéseként piacra dobta ezt a csodálatos gépet. Hiába volt ugyanis kifogástalan a maga nemében az S 1000 R, a teljesítménye miatt nem került megfelelően a rivaldafénybe. Az M változat ezzel szemben már nem hagy kétséget afelől, hogy milyen szinten tart a BMW Motorrad. Az egészen biztos, hogy maradandót alkottak. Imádtuk!     

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

  • 2023 M1000R BMW M 1000 R teszt BMW M1000R teszt M1000R M1000R teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára
    • Stylenews
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    • Stylelife
    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól
    Kihagyhatatlan őszi Martini recept
    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego
    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít
    Októberi Premierek a Disney+ on
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia