Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

  • 2023. szeptember 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.


A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Nem lehet elmenni néhány technikai adat mellett, amellyel a BMW M 1000 R rendelkezik és itt elsősorban a tömeg/teljesítmény arányra gondolok. 210 lóerő a 199 kilogrammhoz. Tehát minden egyes kilót 1,05 lóerő mozgat, hajt előre. Így lehetséges az, hogy 3,2 másodperc kell neki, hogy 100-ra és csupán 7,2, hogy 200-ra gyorsuljon. De a természetesen a száraz statisztikánál sokkal több és izgalmasabb ez a félelmetes fenevad.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Mindenekelőtt azzal kezdeném, hogy gyönyörű. Talán egy fokkal még vadabb, mint a tavaly nálunk vendégeskedett és alapjául szolgáló S 1000 R (amelyről a teszt itt olvasható). Minden részletében, hajlatában, kialakításában találhatunk valami olyat, amelyet csodálni lehet. Az M 1000 R olyan versenygép, mint egy Ferrari a négykerekűek között. Nem csak attól szép, hogy kiváló teljesítményt képes nyújtani, hanem azért is, mert formai szempontból is lélekemelő. A karbon kerekek és számos karbon kiegészítő, a kormány végére kihelyezett szép formájú visszapillantó tükrök ugyanúgy szemet gyönyörködtető részletei a motornak, mint az agresszív hátsó kialakítás és az Akrapovic kipufogó. Nincs olyan helyszín, környezet, ahol ne lehetnénk ezzel a motorral azonnal a környezetünk középpontjában, legyen az hozzáértő, vagy csak egyszerű bámészkodó.  A különleges M dekoráció pedig erőteljesen emeli az előbb felsoroltakból amúgy is következő hatást.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A bámulatos és megborzongató teljesítmény mellett a leginkább az tetszett az M 1000 R-ben, hogy városban, közúton, ugyanolyan kezes és könnyed, mintha egy átlagos motor lenne. Amennyiben nem kapcsoljuk át a vezetési üzemmódot Race-be, egy „sima” naked bike módjára közlekedhetünk vele. Még alacsony fordulatszám tartományban is kiválóan gyorsul, kellőképpen nyomatékos. Őszintén szólva 6000 fölé városban teljesen értelmetlen húzni, miközben 14600-ig pörgethető elméletileg. A nagy teljesítmény élét a gyors felváltogatással könnyedén el lehet venni, amit természetesen a gyorsváltóval könnyedén meg tudunk tenni. Bár azért meg kell jegyezzem, hogy a BMW motoroknál megszokott módon ezt jóval erősebb taposás segítségével tudjuk végrehajtani, mint egy japán motor esetében.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A BMW M 1000 R egy másik liga, ahhoz képest, amit egy átlag motoros megszokott. Nagyon-nagyon gyors, borzalmasan erős és kimondhatatlanul precíz. Egy olyan versenygép, ami valami különös módon úgy lett megalkotva, hogy azok számára is tökéletes élményt képes nyújtani, akik nem a versenypálya kanyarjaiban szeretnék tesztelni a határaikat. A technológia segítségével korrigál, segít és biztonságérzést ad. A műszerfal kezelése játszi könnyedséggel történik, ahogyan azt a BMW motorok esetében megszokhattuk. Itt tudunk választani a Rain, Road, Dynamic, Race és Race ProA vezetési módok között és ezektől függően a DTC maximális biztonságot és maximális menetdinamikát biztosít. A Brake Slide Assist pedig segít a kanyarokban a fékezési sodródás során.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A kormánya tipikus, a nakedekre jellemző egyenes csőkormány, amely nagyobb kényelmet biztosít, mint a versenymotorok esetében a csapott rövidebb kialakítás. Éppen ezért egy egész napos motorozás, városban, kanyaroknál tökéletesen teljesíthető vele, jelentősebb fáradság, csuklófájdalom nélkül.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A futóműve kemény ugyan, de azt mondanám, hogy még az egyáltalán nem tökéletes magyar utakon is megfelelő kényelmet biztosított. Az üléspozíció és annak kényelme kifejezetten, sőt, meglepően jónak mondható. Érdekes módon, még állandó utasunk, aki a hátsó ülés tesztelését szokta végezni, a ránézésre nem túl kényelmesnek tűnő második ülésről is ugyanezt nyilatkozta.
A hyper naked kategóriás teljesítmény és a támogató technika nem érne semmit a megfelelő fékrendszer nélkül. Nem kell aggódni emiatt sem, mivel az M fékrendszer minden pillanatban stabilan és határozottan képes a megfelelő fékerőt biztosítani, nagyon elégedettek voltunk ezzel is.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

A BMW M 1000 R természetesen nem konkurencia nélküli motor, ha az árát összevetjük ezekével, akkor határozottan versenyképesnek mondhatjuk ebből a szempontból is. 10,9 millió forintot kérnek a gyakorlatilag maximálisan felszerelt M 1000 R -ért. Tehát olcsóbb, mint a vele egy osztályban szereplő, nagyságrendileg azonos teljesítményű, 208 lóerős MV Augusta Brutale 1000 RR vagy éppen a Ducati Streetfighter V4S. Nehéz persze ezeket egyetlen mondattal összehasonlítani és nyilván van egyéni preferencia is, de az kimondható, hogy bődületes gép mindegyik.

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

Tökéletes döntésnek tartom a BMW részéről, hogy az S 1000 R továbbfejlesztéseként piacra dobta ezt a csodálatos gépet. Hiába volt ugyanis kifogástalan a maga nemében az S 1000 R, a teljesítménye miatt nem került megfelelően a rivaldafénybe. Az M változat ezzel szemben már nem hagy kétséget afelől, hogy milyen szinten tart a BMW Motorrad. Az egészen biztos, hogy maradandót alkottak. Imádtuk!     

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 M1000R, BMW M 1000 R teszt, BMW M1000R teszt, M1000R, M1000R teszt,

  • 2023 M1000R BMW M 1000 R teszt BMW M1000R teszt M1000R M1000R teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia