Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva
  • BODY & SPORT
    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek
  • ÉLETÉRZÉS
    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family
  • STYLE-BUSINESS
    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Autó & Motor
 - A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

Autó & Motor - Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Autó & Motor
 - Férfiszempont: A jó szex

Férfiszempont: A jó szex

Autó & Motor - Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Autó & Motor
 - Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Autó & Motor - Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Autó & Motor
 - Férfiszempont: Elmúlik

Férfiszempont: Elmúlik

Hight tech - A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

Hight tech
 - Így NE telefonálj

Így NE telefonálj

Autó & Motor - Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Autó & Motor
  1. High tech
  2. A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

  • 2020. november 02.
  • Komment

Elsősorban a budapesti közlekedésben, de máshol is az országban, elkerülhetetlen manapság az elektromos rollerek látványa. Praktikus közlekedési eszköznek tűnik kora tavasztól késő őszig a kis méretűre összecsukható közlekedési alkalmatosság. Az Urbanpandas jóvoltából 2 hétig lehetőségünk volt tesztelni ezeket a járgányokat. Jó mókának tűnt, így belevágtunk.

Az izgalmasnak tűnő akció, mármint az, hogy a négykerekűek és a komolyabb teljesítményt nyújtó kétkerekűek után rollerre szálljunk számos gondolatot és lehetőséget adott. A mikor és hogyan használjuk megfelelően ezeket a rollereket? Mennyire fontos, hasznos kiegészítője egy nagyvárosi ember számára ez az újfajta közlekedési eszköz? Hol kell és hogyan kell vele közlekedni kérdéskört nem is említve, mert az sok-sok további misét megér. Annyi viszont biztos, hogy a mai korban, ahol a rugalmasság, praktikum és a kényelem egyre inkább fontos, az elektromos roller igenis joggal követel helyet magának az életünkben. A fentieken túl a költséghatékonyság és a környezetvédelmi szempontok is teljes mértékben szerepet játszanak abban, hogy egy nagyvárosi ember számára, aki szereti az újdonságot, kevés benne a félelemérzés, mindenképpen ajánlani tudom, hogy ruházzon be egy ilyen típusú alkalmatosságba. Hogy miért?

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

Egymást követő hetekben teszteltük a Joyor X5S típust, majd a valamivel robosztusabb és pár szempontból jobb felszereltségű Joyor G1 eRollereket. Mindkettőről elmondható, hogy a hagyományos rollereknél szélesebb felületen állhat a rajta közlekedő, állítható a kormány magassága és kezelhetőségükben is megegyeznek. Összecsukhatóak és a kormány is egyetlen mozdulattal behajtható szállításkor.

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

A kezelőfelületük szintén megegyezik. Ez egy rendkívül jól átlátható menü rendszerrel rendelkező egység, melyen a rajta elhelyezett két gumírozott gomb segítségével állíthatjuk az üzemmódokat, illetve kapunk visszajelzést a töltöttségről, megtett távolságról. Az üzemmódok 1-es, 2-es, illetve 3-as elnevezésre hallgatnak. Ezek a kódok határozzák meg, hogy milyen sebességhatárokat enged vezetőjének a roller. Ez pedig nem más, mint 15-25-35 km/h. A G1 esetében a rendszer kevésbé szigorú, így sík terepen is elérhető vele a 38-39 km/h sebesség is.

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

Míg az X5S 10” -es szelepes gumikkal van felszerelve, addig a G1 8,5” -es tömör gumikat kapott. Lehet nem vagyok gyakorlott rolleres, de kevés különbséget éreztem a kettő között, bár hozzá kell tenni, hogy a G1 első és hátsó teleszkópokkal is fel volt vértezve, így a tömörgumi keménységét ezek valószínűleg elnyelték. A másik oka, hogy nem vettem észre, hogy túlságosan el voltam foglalva azzal, hogy mennyire élvezetes az eRollerrel való járkálás (bár azt ígértem, hogy nem erről beszélek, de el kell mondanom, hogy jól felfogott érdeke legyen mindenkinek, aki ilyen eszközt használ, hogy legalább bukósisakot viseljen, mert az előbb említett sebességnél egy baleset enélkül végzetes is lehet).

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

Nagyon fontos szempont egy elektromos jármű esetében a töltési idő és a hatótávolság. Mindkét roller ugyanazt a 48V-os 13Ah-s rendszert kapta, amelyhez egy 500W-os villanymotor kapcsolódik, így a töltési időben sem lehet különbség közöttük. Ez 6-7 órát jelent teljes lemerülés esetén. A hatótávolság is nagyjából azonos, 40-50 km között van. Nyilvánvaló, hogy a nagyobb sebességre képes és tömegében pár kg-mal nagyobb G1 esetében lehet pár kilométernyi különbség negatív irányban, de ilyen végletes sebességen haladást a jó egészség megőrzésé miatt amúgy sem ajánlanám senkinek.

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

A G1 változat fékrendszere határozottan komolyabb, mint az X5S változaté, így ha érveket kell valamelyik mellett találni, akkor itt ezt emelném ki. Első és hátsó tárcsafékje külön karral kezelhető és remekül végzi a dolgát. Kell is a nagyobb fékerő, hiszen ez a roller közel 5kg-mal nehezebb, mint a tesztelt másik változat: 19,4kg.

Az 5XS-ben a kompaktság és a könnyebb súly

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,
abszolút kiemelendő előny. 15kg-os súlyával összecsukott állapotában kézzel is kényelmesen cipelhető, ha éppen a használó úgy dönt, hogy valamilyen okból nem a rollerrel folytatja útját. Szintén jobban tetszett a külön kezelőegység, ahol a lámpákat lehetett a kormányról ki és bekapcsolni, valamint az elektromos dudaszót is innen lehetett megszólaltani.

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

A módszerünk egyébként az volt, és szerintem ez a pont rendkívül jól bevált, hogy a kocsi csomagtartójában szállítottuk a rollereket és a belvárosi dolgunkat, akár egy picit távolabbi parkolóhelyről ennek segítségével tudtuk elintézni. Így valamennyi pénzt, de ami a legfontosabb, rengeteg időt is spóroltunk.
Éppen ezért biztos vagyok benne, hogy az elektromos roller nemcsak a diákok, fiatalok, hanem az összes modern életet élő városi ember kedvelt közlekedési eszköze lehet.

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - High tech -  - elektromos roller, roller,

  • elektromos roller roller

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1 - Hight tech, divat, életmód, stílus
    A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1
    • Hight tech
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretem, ha egy férfi... - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretem, ha egy férfi...
    • Keresd a nőt!
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Vágyak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Vágyak
    • Keresd a nőt!
    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    A mentálisan erős emberek közös jellemzői
    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    További cikkek

    Vezeték nélküli HD hanghatás: a legfinomabb környezeti akusztikák bűvkörében

    Vezeték nélküli HD hanghatás: a legfinomabb környezeti akusztikák bűvkörében

    Ennyiért kerülhet lexus luxusjacht a fa alá

    Ennyiért kerülhet lexus luxusjacht a fa alá

    Pedelec kerékpár király: Riese&Müller Delite GT Touring HS

    Pedelec kerékpár király: Riese&Müller Delite GT Touring HS

    Szíj vagy lánc?

    Szíj vagy lánc?

    Bosch újdonságok 2017-re

    Bosch újdonságok 2017-re

    5 ok, miért kell neked összecsukható kerékpár!

    5 ok, miért kell neked összecsukható kerékpár!

    Legolvasottabb írások

    Szeretem, ha egy férfi...

    Szeretem, ha egy férfi...

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    10 dolog, amit a férfiaknak tudniuk kéne a nőkről

    Férfiszempont: Vágyak

    Férfiszempont: Vágyak

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    10 pszichológia tény amit neked is ismerned kell

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    A macskás férfi, aki 'vadász üzemmódban' van, tényleg veszélyes?

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle

    MOBILITY

    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva

    BODY & SPORT

    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek

    ÉLETÉRZÉS

    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family

    STYLE-BUSINESS

    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Gentlemen
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
      • PartyStyle
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
      • High tech
      • Palackba zárva
    • BODY & SPORT
      • Fitten, frissen
      • Minden ami sport
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Cool-Túra
      • Mindent a szemnek
    • ÉLETÉRZÉS
      • Csipetnyi NŐ
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Érdekességek
      • Utazás
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Style Family
    • STYLE-BUSINESS
      • Ingatlanhírek
      • Sikertippek