Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750

  • 2021. július 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak a robogók, vannak a nagyrobogók és ezek után van még egy fokozat. Egy kategória, amihez viszonylag kevés motor tartozott. Yamaha T-Max, BMW 650C vagy éppen a megszűnt Suzuki Burgman 650. A Honda viszont ez a méretosztályt újra értelmezte és bár köbcenti alapon versenytársként érkezett, de felépítése, technikája miatt nehezen tudom egy kalap alá tenni az imént említett mega, maxi, óriás robogókkal, vagy nem is tudom hogyan kell őket hívni.


A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

Ahogyan a Honda X AVD, melyről tesztünket itt olvashatjátok, az endúró és a robogó keresztezése, addig a Forza egy hagyományos motorkerékpár és egy robogó keresztezéséből jött létre. A Honda elvitathatatlan érdeme, hogy ezeket a hibrid megoldásokat olyan tökéletességgel hajtja végre, hogy átlag felhasználóként a végeredményben aligha találunk kompromisszumot. A legjobb részeit kapjuk meg mind a két motoros világnak, így könnyedén redukálhatjuk a garázsban álló motorok számát legalább eggyel, ha éppen szűkös a hely. Bízom benne, hogy tesztünk kellő bizonyíték lesz arra, hogy szükségtelen egyszerre maxirobogót és egy hagyományos motorkerékpárt fenntartani, ha éppen ez a vágyásunk, mert a Forza 750 mondhatni teljes értékű mind a két kategóriában. Eszembe jutott természetesen az öszvér szó, de annak negatív a felhangja, így távol állna tőlem ennek használata ez esetben.  

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A Forza olasz szó, jelentése erő, hatalom. A 745 cm3-es motoron ülve pedig pont ez juthat az eszünkbe, főleg, ha városban közlekedünk vele. A 4 különböző vezetési módozatból választva (melyből az egyik saját magunk által definiálható) kontrolállhatjuk a nyomatékot, féket, kipörgés gátló érzékenységet.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A váltásról már nem egy CVT (fokozatmentes automata), hanem egy DCT (duplakuplungos automata) váltó gondoskodik. Így azt a fajta teljesítményveszteséget nem kell elviselni, amelyet az előbbi eredményez. Ezen tekintetben már a motor és nem a robogó énje érvényesül a Forza 750-nek. Robogóként az érzés természetesen furcsa, hogy érezni a váltást, de ez minimális különbség, cserébe pedig óriási a motorikus többlet.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A motor méretéhez képest a teljesítménye nem tűnhet soknak, hiszen csak 58 lóerő, de a különböző beállításokkal teljesen ideális, valós motorozási élmény hozható ki belőle. A kipufogó hangja sem egy sima robogó szerű püttyögés, hanem motorként értelmezhető hangot ad ki magából, amely tulajdonságát én felettébb pozitívnak tartottam.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A ránézésre is robogós, kényelmes üléssel ellátott motor kifejezetten komfortos. Teljesen alkalmassá teszi arra, hogy városban közlekedjünk vele, miden körülmények között tudjunk vele manőverezni.  Lábtere és egyáltalán a kialakítás pedig alkalmassá teszi hosszabb utazásokra, sportos közlekedésre is. 180 cm-es magasságomhoz ideálisan passzolt a helykínálat a térdnél is. A szélvédelem hasonlóképpen jónak mondható. Egyedül nagyobb sebesség esetén kellett kicsit lejjebb hajolni, hogy a sisak tetejét ne birizgálja a szél.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A motoros felépítés egyetlen kompromisszummal járt, ez pedig a helykínálat. Az ülés alatt csupán egyetlen sisak fér el, illetve a kormány mellett is csak egyetlen rekesz található.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A műszerfal felépítését, megjelenítését megismerhettük már az X ADV-ben vagy akár az Africa Twinben is. Határozottan modern, színes kijelző. Függetlenül ettől úgy gondolom, hogy ki lehet hozni ebből a technikából még sokkal többet és ez biztos csak idő kérdése. A jelenlegi állapot szerint ugyanis párosítható a telefonunk a Honda rendszeréhez, de a vezeték nélküli kitükrözésre még nincs lehetőség. Ez utóbbi azért lenne fontos, hasznos, mert az online térképpel és a voice commanddal (azaz hangvezérléssel) együtt tovább lehetne bővíteni a komfort és a felhasználás határait.
Persze ez így is nagyon jó és sokkal többet ad, mint jó pár hasonló motor vagy éppen robogó.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A tesztmotorból hiányoltam a kormány és az ülésfűtés lehetőségét. Az előbbi egyébként rendelhető, az utóbbi sajnos nem. Ezek szintén az előbbi gondolatra lehetnek válaszok és alkalmassá tennék a motort tágabb határú időjárási feltételekre.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

Az előző, tényleg apró kifogások ellenére, egy remekül használható, mutatós, jó futóművel és összeszerelési minőséggel rendelkező robogót/motort ismerünk meg a Forza 750 személyében. Élmény volt vele minden eltöltött perc, hiszen egy valódi univerzális motor, amely mindenre is alkalmas. 4 millió forintos árával pedig igazodik a kategóriához. Hogy sok vagy kevés, az relatív. Ha úgy számoljuk, hogy 2:1-ben megoldás, akkor nagyon olcsó, ha azt nézzük, hogy ezért az árért négykerekűt, azaz autót is lehet kapni újonnan (igaz nem Hondát), akkor nem kevés.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - Autó & Motor - MOBILITY - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

  • Forza 750 teszt Honda Forza Honda forza 2021 teszt Honda Forza 750 Honda robogó teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Autó & Motor
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350
    • Autó & Motor
    Futárok álma – Honda SH350I
    A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

    Futárok álma – Honda SH350I

    Futárok álma – Honda SH350I

    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125

    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia