Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand...

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

  • 2019. december 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2016 Pyeongtaek (Dél-Korea) A SSangyong tervezőközpontja 2012 óta működött ezen a vadonatúj telephelyen. Korea negyedik legnagyobb autógyára ugyanis megunta a sereghajtó szerepet és teljesen új alapokra helyezte a design kérdését a vállalati stratégiában.


Méltóságteljes-, dinamikus- és ritmikus mozgás. Ezek voltak azok az elvek, amire a GM utáni új tulajdonos, az indiai Mahindra, a hangsúlyt helyezte.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

Egyértelműen a külső design volt a fő probléma a korábban megjelent modellek esetében, gondoljunk csak a Rodiusra, a második generációs Korandora vagy éppen a Grand Musso elődjének tekinthető Actyon pickupra.
A Grand Musso tervezésének utolsó fázisa az a bemutató volt, ahol a cég legfőbb vezetői érkeztek, hogy eldöntsék, gyártásba mehet-e az új termék, vagy dolgozni kell-e még rajta. A bemutatón részt vett a cég 2012-ben kinevezett vezérigazgatója, Mr. Goenka is. Mr. Goenka korábban a cégnél az R&D terület vezetője volt, ezt megelőzően pedig 1979 és 1993 között a GM-nél vitte ugyanezt az igazgatóságot.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

- Kedves Uraim! - kezdte a bemutatót a SSangyong design-ért felelős fiatal mérnöke. Az új Musso Grand-dal olyan autót alkottunk, amely választ ad több olyan kérdésre illetve problémára, amivel a pickup piac napjainkban szembenéz. A jelenleg piacon lévő járművek egyike sem képes arra, amire Mi leszünk.
A tervező a következő 1 órában számos tervet, adatokat tartalmazó slide-ot mutatott a tervezés különböző fázisairól, mikor rátért a bevezetőben beharangozott problémákra:
- Mint tudjuk, a pickup vásárlók két egymástól élesen elkülönülő csoportra bonthatóak. Az egyik csoportot a divat motiválja. Számukra a kényelem, a megjelenés fontos. A másik csoportot pedig a funkció érdekli. Munkaeszköznek tekintik a platóval ellátott járművet. Számukra a funkció van a fókuszban. További nehézséget jelent, hogy számtalan esetben a két csoport igényeinek a metszetére is választ kell tudni adni.
Ezenkívül az autó legyen komfortos, miközben minden funkcionális igényt teljesít. Legyen a motor erős, közben gazdaságos. Teljesítsen minden mérettel és környezetvédelmi elvárással szemben támasztott követelményt.
Tervezés során elsősorban a fentieket vettük figyelembe, így született meg a vadonatúj Musso Grand! Grand, mert a plató a legnagyobb méretű lesz a szegmensben.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

A funkcionalitás és a komfort leginkább a felfüggesztésnél ütközik egymással. Azok a vevők, akik munkára használják a pickupot, az erős, robosztus laprugót részesítik előnyben. A komfortot pedig a spirál rugó adja. Éppen ezért az új Musso Grand elérhető mind a két felfüggesztéssel.
A koncepció alapja, hogy két felszereltséggel lesz rendelhető a pickup. A Plus a munka célú felhasználásra, a Premium pedig a hobby/lifestyle célú felhasználásra. Természetesen a Premium is opcionálisan elérhető laprugóval, ha valaki keverni szeretné a két felhasználási lehetőséget.
Csak ettől persze még nem lesz sikeres az új jármű - folytatta a mérnök a bemutatót. Többet kell adni, mint a többi gyártó. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy a sikeres Rexton belső kialakítását használjuk a Musso Grand esetében.
- De hiszen ez csak egy pickup! – szólt közbe valaki.
- Pontosan! De miért kellene kompromisszumot kötni csak azért, mert valaki kategóriája alapján munkaeszközt vásárol? Gondoljunk csak bele, pár évvel ezelőtt, ha valaki a hátsó sorba szorult egy pickupon, akkor gyakorlatilag egy padon kellett utaznia. Ennek nincsen semmi értelme. Ezt sokan felismerték, de mi leszünk az elsők, akik ülésfűtést adunk hátra, előre pedig hűthető és fűthető üléseket. Az elsők, akik mindazt a luxust kínáljuk egy pickupban, amit mások egy terepjáróban. Tökéletes komfortot, óriási, akár 9,2”-es érintőképernyős multimédia rendszert, ahová természetesen kitükrözhető a mobiltelefon, számos vezetést támogató funkciót, mint a vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, tempomat. Olyan minőségű bőrözött felületeket, amelyet felső kategóriában is bárki megirigyelne, mindezt ötvözve óriási tároló és pakoló rekeszekkel. A két egymás melletti felszereltség pedig jól elkülöníti egymástól a munkaeszközt és a hobby luxus-pickupot. Mert igen, a cél egy olyan pickup megalkotása volt, melyben a terepes funkciók mellett, a luxusnak is helye van.
Az előadás többi része adatokat, műszaki paramétereket tartalmazott még, de ekkor már érezhető volt, hogy mindenki elégedett az eredménnyel és a gyártás hamar be tud indulni.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

Mielőtt befejezte volna az ifjú mérnök, kiegészítette még valamivel. Úgy gondolta, hogy ezt a gondolatot a végére tartogatja:
- Sokan kritizálnak bennünket, hogy csak Mercedes alkatrészekből vagyunk képesek jó autókat gyártani. A Rextonban már elhagytuk a Mercedes motorját, de a célunk a teljes függetlenség. Éppen ezért a Musso Grand esetében az automata váltó sem innen fog érkezni, hanem az Aisintól, egy 6 sebességes változat. Ígérem, hogy hangolása és működése a japán szerkezetnek legalább olyan lesz, mint a korábbi német változat. Független autóipari beszállítótól vásárolni pedig teljesen más piaci benyomást ad, mint egy „konkurenciától”.
A vezetőség elismerően bólintott. Így született meg a Musso Grand.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

2019. december Budapest

Már pár napja próbáljuk mindenféle terepen, különböző utakon a Mussot.  Nevéhez híven valóban nagy. A Rextonban már megszokható volt, hogy felülről tekintünk minden személyautóra. Legyen az BMW X5, vagy Range Rover. Az emberek csodálkozva néznek az új formára. Nem ezt szokták meg ettől a különös, szemük számára még szokatlan jelet viselő gépkocsitól.
Teszteltem pár autóhoz kevésbé értő emberen, hogy felismeri-e az autó emblémáját. A válasz rendszerint az volt, hogy látta már valahol, de nem tudja a nevét. Ez lehet jó és rossz is. Rossz, mert a sok éve piacon lévő márka kevéssé ismert, mint sok hazánkban közlekedő egyéb márka, és jó, mert egy új piaci kezdet reményével kecsegtet.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

A Musso Grand valóban sokkal szebbre sikerült, mint sok korábbi elődje a SSangyongtól. Nem tökéletes, de komoly mértékben előremutató. Az igazi értékei belül vannak, és ha terepre megyünk vele gyakorlatilag számára ott nincsen akadály. Amire vigyázni kell, az a hátsó ajtó nyitása. A design-ba csukott állapotban beilleszkedő elem nyitáskor kiáll az ajtó hátsó síkjából, így könnyedén be tudjuk ütni magunkat beszálláskor. Ez utóbbi viszont lehet csak kötözködés, mert sok jelentős hibát nem találtunk a kocsin. A fogyasztása 9,5 liter körül alakult vegyes használat mellett. A 2,2-es a testvér Rextonból már ismert motor kiválóan teljesítette a dolgát és a koreai mérnök betartotta ígéretét a 6 sebességes automata váltóval kapcsolatban. Egyáltalán nem hiányzott belőle a Mercedes technika.
Öröm volt kipróbálni a Musso Grandot. Úgy gondolom, hogy a koreai márka jó úton jár. Az új modellek segítségével komoly szereplővé válhat pár éven belül. Főleg, ha megtartják a mostani jó szokásukat és továbbra is ennyire versenyképes ára marad a kocsiknak.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong, ssangyong musso, ssangyong musso grand, ssangyong musso teszt,

  • ssangyong ssangyong musso ssangyong musso grand ssangyong musso teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    • Stylenews
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium
    • Autó & Motor
    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO
    I love it - Tivoli 1.5GDI
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért
    • Keresd a nőt!
    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz
    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?
    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?
    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni
    Újjászületés – Honda XL750 Transalp

    Kapcsolódó cikkek

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    I love it - Tivoli 1.5GDI

    I love it - Tivoli 1.5GDI

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Így viselkedik egy Nő a szerelemben!

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Így kellene férfinak lennünk egy kapcsolatban

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Férfiszempont: Férfinak lenni a nőért érdemes, nőnek pedig a férfiért

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Húzd meg-ereszd meg - a kapcsolati játszma, amire semmi szükséged nincs, mégis beleragadsz

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Mondatok, amiket szemrebbenés nélkül félre lehet magyarázni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Hogyan kezeld a párkapcsolati bizonytalanságodat?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Férfiszempont: Sok a vita a kapcsolatodban?

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Füles kérdések – a füldugulással javasolt orvoshoz fordulni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia