Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Rendezvények - Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Egymásra talált Mahó Andrea és Kovács Gábor operaénekes

Rendezvények
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour...

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid

  • 2021. március 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Clion és a Captur-ön kívül a Megane-ban is megtaláljuk a vadonatúj e-Tech névre keresztelt, saját fejlesztésű hybrid technológiát, ezzel vált teljessé a márka hármasfogata, amelynek révén a környezetvédelmi előírásoknak még inkább meg tud felelni a Renault. Nagyra lehet értékelni, hogy nem egy létező technológiát adoptáltak a járműbe, hanem egy saját fejlesztésű hybrid hajtást építettek bele. Ameddig a Clio esetében egy kisebb akkupakk található, így hagyományos hybrid üzemű az autó, addig a Capture és a Megane nagyobbat kapott, így az azonos technológiai alapok ellenére plug-in hybridként dolgozik az erőforrás.


Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

Megszámlálhatatlanul sok plug-in meghajtás került a piacra az elmúlt 1-2 évben. A WLTP normák, illetve a nagyon gyorsan változó vevői elvárások folytán szinte az összes gyártó kínál hybrid, plug-in hybrid vagy legalább mild-hybrid meghajtású modelleket. Érthető okból mindenki a cross-over/SUV autókra figyel oda, így érdekes módon a kompakt kategóriában egyelőre nem ennyire éles még a verseny. Szinte az egyetlen a Megane-nal összemérhető típus a KIA Ceed plug-in változata.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

A 2020-ban ráncfelvarráson vagy divatosabb kifejezéssel szólva, modellfrissítésen átesett Megane PHEV változta nem sokban különbözik a hagyományos változattól. A két apró tabella a B oszlopon hirdeti a meghajtást és természetesen az autó körbejárása során észrevehetjük, hogy nemcsak az üzemanyag nyílást van a jobb oldalon, hanem egy hasonló formájú kivágással is találkozhatunk a bal oldalon, amely az elektromos csatlakozást rejti.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

Korábbi tesztjeink során foglalkoztunk már a meghajtás lényegével, így csak röviden igyekszem összefoglalni a Renault féle hybrid és konnektoros hybrid meghajtás lényegét. A rendszer egy benzinmotorból, jelen esetben egy 1,6 literes 92 lóerős szívó benzinesből és két villanymotorból áll. Az egyik villanymotor vesz rész a meghajtásban, amely 68 lóerős. Így teszik ki együttesen a 160 lóerőt, továbbá a 350Nm nyomatékot, amelyre a Megane képes. A másik villanymotornak, ha úgy tetszik elsősorban koordinációs szerepe van, ugyanis ez hozza a körmös fogaskerekekkel összekapcsolt váltót és a két motort összhangba. Van ezen felül más szerepe is, de a meghajtásba direktben nem vesz rész.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

A végeredmény egy kellemesen vezethető, teljesen automatikus rendszer, amely az egyes, éppen szükséges sebességfokozatot és meghajtási típust maga választja meg. Számomra sokkal jobban tetszett, mint a Toyota féle rendszer, kevésbé éreztem zajosnak, sokkal közelebb volt érzésre a hagyományos erőforrással hajtott autók vezetési élményéhez. A Renault-ban egyszerűen csak a gázt kell nyomni, illetve megérkezést követően, lehetőség szerint gondoskodni arról, hogy újra fel legyen töltve a 9,8kW-os akkumulátor árammal.
Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

Ez utóbbi egyébként nagyságrendileg 40km-t képes tisztán elektromos üzemben működni. Természetesen ez nagyban függ a külső hőmérséklettől. A teszthét során változó hőmérséklet volt, így volt lehetőség a nagyon hideg időt is kipróbálni a Megane PHEV-vel. Ez utóbbi esetben természetesen jóval kevesebbet bírt az aksi és 27-28 km után jelezte, hogy nem kíván több áramot kipréselni magából. Az előzőek miatt úgy gondolom, hogy ideális körülmények között az 50km sem elképzelhetetlen.
Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

Alig kell kompromisszumot kötni az e-Tech Megane esetében egy normál benzinmotoros társához képest. Az akkumulátorok főként a hátsó ülések alatt vannak, így csak némileg foglalnak el helyet a csomagtérből. 521 liter helyett 447 liternyi űrméret marad, amely 1372 literig bővíthető, amennyiben a hátsó ülések lehajtásra kerülnek. A teljesen sík csomagtartóba könnyű a bepakolás, illetve további előny, hogy egy plusz rekesz is helyet kapott a csomagtérszint alatt, ahová a töltőkábeleket elhelyezhetjük.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

Az utastér tágasnak mondható. Hátul is elegendő a fej és a lábtér egy felnőtt számára, még akkor is, ha elől 185 cm-es magasságú utas számára van beállítva az ülés. Hátul az egyetlen hátrány, hogy az ülőfelület nem követte a comb vonalát, így hosszabbtávon nem biztos, hogy kényelmes az utazás, még úgy sem, hogy külön USB csatlakozók lettek ide is kialakítva.

Az első utasok számára viszont pazarnak mondható a térkínálat. Az ülések pedig határozottan kényelmesek voltak. Nemcsak a kialakításra, hanem az anyaghasználatra is odafigyelt a Renault. Bár vannak műanyag felületek az utastérben, de ezek prémium minőségűek, jó tapintásúak.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

A vezető számára 2 digitális monitor szolgáltatja az információt. A kormány mögött egy 10,2” -es műszeregység található, míg az infotainement rendszert egy álló formátumú 9,2” -es képernyő látja el. Mindkettő felbontása, megjelenített információja elsőrendű. Azt gondolom, hogy a Renault remekül fogta meg a kérdést, hogy a digitalizációt milyen mértékben és milyen felületen vigye be az utastérbe. Könnyen használható, informatív és gyors a rendszer. Etalonként szolgálhat még egyes prémium márkák számára is.

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - megane phev teszt, megane plug-in hybrid teszt, megane teszt, renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt, renault phev eTech,

A plug-in változatú Renault Megane 11 Millió forintról indul és a nagyon jól felszerelt tesztautónk is megállt 12,5 millió forintnál. Nehéz ezt ennél az árnál kimondani, de a mai autóárak ellett ezt az árszintet el lehet fogadni a Renault-tól. Bár pár százezer forinttal többe kerül a cikk elején említett Ceed-nél. Az viszont már egy másik kérdés, hogy a hagyományos változathoz képest elkért nagyjából 2,5 millió forintos többlet megtérül-e valaha. A válasz, hogy megtérülhet, ha az autóhasználati szokásaink olyanok. Másfelől viszont a környezetvédelemért tett lépések egyén szinten is fontosak, így aki ezt megengedheti magának, az egyáltalán nem jár rosszul a Megane-nal. Amely átlagosan 4 liter körüli (vagy akár kevesebb) üzemanyaggal is beéri az áramon kívül.

  • megane phev teszt megane plug-in hybrid teszt megane teszt renault megane grandtour etech plug-in hybrid teszt renault phev eTech

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    „De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia