Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Mindent egymásért - Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

Mindent egymásért
Stylelife - Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Sonos Era 300 és Era 100: az intelligens hangszórók új generációja a magával ragadó hallgatási élményért

Stylelife
Mindent egymásért - Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Az intimitás különböző módjai - ami nem a szexualitásól szól

Mindent egymásért
Stylelife - Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Max Verstappen a Heineken® 0.0 új nemzetközi nagyköveteként indul a 2023-as futamokon

Stylelife
Én - 8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

Én
Autó & Motor - A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

Autó & Motor
Interjúk - 'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

'Mindig sírtam bunyó előtt'. - Mike Tyson egy beszélgetés során árulta el ezt a talán elsőre meglepő gondolatot

Interjúk
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás...

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész

  • 2022. május 11.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Valószínűleg ezzel a címmel PhD dolgozat is készülhetne, hiszen annyira szerteágazó témakör ez, hogy minden aspektusát lehetetlen lenne röviden taglalni. Az utóbbi időben viszont olyan mozgolódás történik a nagy országban, hogy autós aspektusból is érdemes pár gondolatot ejteni róla.


Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

Az olcsó tömegcikkek és az OEM (Original Equipment Manufacturer) termékek gyártására specializálódás egyik következménye, hogy az a szó, hogy kínai, nem feltétlenül egy pozitív kifejezés. Ezt a rossz „marketinget” rendkívül nehéz megfordítani a mai fejekben, annak ellenére, hogy mindenki tudja, hogy a kínai ipar évszázadokkal előzte meg a nyugati civilizációt és például a fém megmunkálásában a kínaiak sok száz évvel előttünk jártak. De ezen kívül sok más dolog is rendkívül fejlett volt a múltban a keleti országban, hogy csak párat említsek: ilyen a papír használata, a porcelán vagy éppen a hajózás. Természetes attól, hogy valami jól ment valamikor a múltban, nem predesztinálja, hogy a jövőben is menni fog.

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

Az autóipar például, annak ellenére, hogy már a XX. század elejétől jelen van Kínában, elsősorban importra támaszkodott. Érdekesség például, hogy Sanghajban az első 2 autó behozatala 1901-ben egy magyar származású autókereskedő nevéhez fűződik. 2 Oldsmobile behozatalával indult meg az importált autók sora, amely természetesen a kezdete volt csak valaminek. A harmincas évekre tízezres nagyságrendűre duzzadt a Sanghajban lévő autók száma.   
A jelenre visszatérve azért nem fekete-fehér az a kérdés, hogy Kína jól vagy rosszul járt-e azzal, hogy a világ termelőüzemévé változott. A tömegtermelés ugyanis egyfelől korlátlan anyagi lehetőségekkel ruházta fel az országot, másrészt az összes piacon való jelenlét megadja a kínai kormány számára azt a tudást, hogy előre vagy elsőként fejlesszenek és indítsanak új technológiák irányába.

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

A rengeteg felhalmozódott tőke eredménye például, hogy kínai tulajdonban van számos nagy autógyár egésze vagy akár komolyabb részvénycsomagja. Ettől a változástól pedig nemhogy rosszabbul, de sokkal jobban teljesítenek. Gondoljunk csak a Volvora.      

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

Elítélhetjük, és persze nyugati szemüvegen keresztül el is ítéljük a kínai politikát, de akárhogy is, azt el kell ismerni, hogy az ottani politikai berendezkedés lényegesen hatékonyabban, gyorsabban és lényegre törőbben képes társadalmi, ipari, kereskedelmi vagy bármilyen kérdésre reagálni. Az állami szerepvállalás, befolyás, minden területet lefed és képes „korlátlan” tőke átcsoportosítására hosszútávú célok elérése érdekében. Választási ciklusok, napi népszerűségi vagy kampánytémák nem befolyásolják a döntéshozatalt.
A hihetetlen gyors fejlődés, iparosodás az elmúlt évtizedekben elképesztő környezeti károkat, légszennyezési problémákat okoz Kínának. Egyfelől ez, másfelöl a hagyományos meghajtású autók területén lévő, Európától, Japántól vagy éppen az Egyesült Államoktól behozhatatlan hátránya serkenti a kínai kormányt arra, hogy az elektromos autózás piacán megszilárdítsa és erőssé tegye a helyzetét. Mivel Kína méretéhez, lakosságához képest nem rendelkezik elegendő kőolajjal, ezért a benzin vagy dízel meghajtással rendelkező járművek fejlesztésébe érthető okból nem kívántak beleszállni. Ez az új irány viszont olyan innovációs lehetőséget ad, amely a jövőben ezen a területen is vezető szerepkörbe juttatthatja az országot.

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

Látható, hogy ez egy nagyon komoly startégiával felépített, hosszútávú elkötelezettség a kínai kormány részéről, hogy nemcsak, hogy megvesse a lábát, hanem domináns szereplője is legyen az elektromos autók piacának. 2016 óta Kína az elektromobilitás éllovasa. Bár az európai szabályozás miatt a növekedési arányok változtak, de a legfontosabb piacokon (Kína, USA, Európa) még most is közel minden második elektromos gépkocsi Kínában kerül eladásra.
Mit is jelent számokban ez az elköteleződés az ottani kormányzat részéről? Természetesen nem csak szavakat, hiszen 50 milliárd dollár támogatást öntöttek ebbe az iparágba.
A növekedésösztönzés lényege az, hogy mind a gyártók, mind a fogyasztók nagy mértékű támogatást kapnak. Ez nem egyedi megoldás, a különbség inkább az, hogy a támogatás kizárólag a hazai termelésre és az abból származó termékre ösztönöz. Kína exportorientált ország, az importot vámokkal, adókkal nehezítik és ez igaz az elektromos járművekre is.
Ez a megingathatatlan elkötelezettség a kiváló minőségű hazai gyártók támogatására, a hazai ellátási lánc fejlesztése iránt azt eredményezte, hogy a kormány mindent támogat a saját gyártású elektromos járművek indulásától és az alkatrészgyártástól kezdve egészen a robusztus töltési infrastruktúra-hálózat kiépítéséig.

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor - MOBILITY - autógyártás, kínai autógyártás, kínai autógyártás története, kínai minőség,

Eredeti tervek szerint a lakossági támogatás 2021-ig tartott volna, de a COVID miatt ezt 2023-ig meghosszabbították. Az eredmény önmagáért beszél, 2018-ban a COVID előtti teljes évben több, mint 700 ezer új elektromos járművet értékesítettek az országban. A cél pedig az, hogy 2025-re az új autóeladások 25%-a elektromos autó legyen.

  • autógyártás kínai autógyártás kínai autógyártás története kínai minőség

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész
    • Autó & Motor
    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 1. rész
    • Autó & Motor
    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Miért nem kell a nő szeretkezés után? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    • Keresd a nőt!
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!
    • Stylelife
    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak
    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között
    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése
    Kivel lehetek boldog?
    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni
    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni
    Hogyan emelheted a rezgésszintedet állatövi jegyed alapján? 2. rész

    Kapcsolódó cikkek

    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

    Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    További cikkek

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    Legolvasottabb írások

    Szeret még?

    Szeret még?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Miért nem kell a nő szeretkezés után?

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Szakács akarsz lenni? Akkor ezt tudnod kell!

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Amikor egy nő megálljt parancsol az odaadásnak

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Nagy a különbség a szeretet és a manipuláció között

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

    Kivel lehetek boldog?

    Kivel lehetek boldog?

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Különbségek férfi és nő között - vannak, de mégsem olyan nehéz a férfiakat megérteni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Egy nagybetűs apa tudja, hogy a családja az első és nem fél ezért áldozatokat hozni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia