Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Stylelife - A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

Stylelife
Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az unalmas SUV korszaknak vége! - BMW X2 M35i

Az unalmas SUV korszaknak vége! - BMW X2 M35i

  • 2019. november 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az X a BMW-nél nem a kincs helyét jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ban ülünk. Ha pedig a szám páros, akkor a formája kupé. De az X2 ennél sokkal több, számos szempontból korszakalkotó.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Az X2 számos dolgot felforgat, amit az SUV-kről gondoltunk. Olyannyira, hogy még a jellegzetes BMW hűtőrács is mintha fordítva került volna fel rá. Az íve a többi modellhez képest fordítva törik meg. De természetesen nem ez az egyetlen különlegessége az X2-nek. A BMW design szakemberei olyan részleteket rejtettek el az autóban, amit csak néhány legendás modell esetében láthattunk a múltban. Az egyik legfeltűnőbb ilyen elem a C oszlop mindkét oldalán található BMW logó. Jellemzően az autók logóját az autók elején és hátulján, valamint a kerekeken találjuk meg. A BMW különleges esetekben ettől el szokott térni. Ilyen a Z széria néhány tagja, ahol az első sárvédőkre kerültek extra jelzések, vagy az 1978 és 81 között gyártott M1 sportautó (E26-os), melynek emblémái hátul, jobb és baloldalon kaptak helyet. Hogy az X2 helyet kap-e a jövőben ezen legendás autók között, arra ma nincs válasz, de az biztos, hogy különlegességnek számít. A BMW ezzel a modellel számos korábbi tradíciót rúgott fel, amiből egy egyedi, sportos és nagyon-nagyon „menő” autó született. A sportosság fokozására pedig a formai elemeken túl, megszületett az M35i. Ez pedig már nemcsak a formáról, hanem a teljesítményről is szól.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Az M35i egyedülálló a BMW eddigi történetében, hiszen ez az első olyan 2 literes motorral szerelt változat, ami egy turbóval 300Le feletti teljesítményre képes, egészen pontosan 306-ra. Ez a modell a BMW szokásaitól eltérő módon keresztmotoros és az alapváltozat első kerék meghajtású. Természetesen az M35i összkerékhajtást kapott.
A megnevezése X2, tehát SUV, mégis inkább hasonlít egy emelt szedánra, az M35i pedig további 1 cm-rel alacsonyabb, így a cross-over jellege ezáltal tovább csökken. Tehát az X2 úgy BMW, hogy számos jegyében nem hasonlít a márkatársakra, és úgy SUV, hogy nem hasonlít másik hasonló kategóriában futó autóra. Mégis, ha ránézünk, ha beleülünk, ha vezetjük, akkor ízig-vérig BMW és határozottan SUV. Úgy gondolom, hogy a BMW nem akart tucat autót csinálni, hanem egy külön karaktert adott ennek az autónak, amire az a legjobb bizonyíték, hogy megosztó a formaterve. Az X2 határozottan fiatalos megjelenése a városi fiatalabb korosztályt célozza meg, aki úgy akar maximális kényelmet és dinamizmust, hogy közben a parkolásoknál sem szeretne kompromisszumot kötni az autó méretei miatt.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Sokaktól hallom, hogy szükségtelen, nem létező űrt tölt ki a kategórián belül az X2, vagy, hogy ez egy Mini Countryman, hiszen az alvázuk azonos. De ez a teljes gondolatsor teljes tévúton jár. Az X2 se nem Countryman, sem pedig nem X1, külön egyéniség és teljesen más vezetési élményt, megjelenést kínál. Kár belemenni abba, hogy a mai világban melyik autónak mi szolgáltatja az alapját, milyen beszállító viszi az elektronikát, egyes mechanikai elemeket, stb., mert akkor nagyon szűken és csak egyetlen szögből látnánk a világot. A költséghatékonyság, a verseny más színteret ad az egyediségnek. Nem ettől lesznek az egyes autók azonosak, vagy különbözőek.
Ha mindenképpen össze akarjuk hasonlítani, akkor mért szempontjából az alapokat jelentő X1-gyel érdemes megtenni. Az X2 itt sem úgy viselkedik, ahogy azt elvárnánk. A számok alapján az X2-nek nagyobbnak kellene lennie, mint az X1. De ez nem így van, mivel rövidebb 9 cm-rel és a kupéforma miatt 7 cm-rel alacsonyabb, cserébe viszont pár mm-rel szélesebb. Ez a minimális különbség egyedül a design-ban okoz jelentős változást. Az elvett hosszúság a csomagtérben jelentkezik, ahol 35l különbség van a két autó között, 505 liter helyett 470 liter.
Az általános X2 megjelenésen felül az M35i kívül-belül egyedi módosításokat kapott. A nagyon erős motoron felül spoilerek, 19” kerekek és a kékre festett M féktárcsák fokozzák a hatást.
Az utastér leglátványosabb része a Dakota vörös bőrkárpit. Az igényesen bevont felületek, a minőségi anyagok használata valóban prémiumautós. A kezelőszervek a jól megszokott logikával lettek rendezve. Jól átlátható, könnyen kezelhető minden. Az M-es ülések egyszerre kényelmesek és remek az oldaltartásuk is. Elektromosan állíthatóak minden irányban, külön combtámasz funkcióval és természetesen memóriásak. Ha kötözködni akarnék, akkor hibának tartom, hogy a kormányoszlop csupán manuálisan állítható, így a memória funkció esetén ez nem áll be automatikusan. De azt hiszem, ennél nagyobb baj ne történjen velünk soha.  Ennél komolyabb hiányosság, hogy prémium márka és modellen belüli csúcs felszereltség ellenére sem rendelhető ülésszellőztetés. Ez nyáron nem annyira kellemes.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Fontosnak tartom minden tesztben megnézni, hogy az autó tudja-e a mobiltelefon tükrözését a központi képernyőre. Ha csak annyit írnék, hogy az X2 is tudja ezt, abban semmi meglepő nem lenne. De ez még nem számítana különlegesnek. Az X2 nemcsak, hogy tudja, hanem mindezt vezeték nélkül csinálja! Igen, el lehet végre pakolni az USB kábeleket, nem kell többet ezzel bajlódni, hiszen azonnal felismeri a telefont a kocsi és már meg is történik a tükrözés. A vezeték nélküli telefontöltő a könyöklőben kapott helyet. Nekem pechem van, mert a nagyobb méretű iPhone-t használom, ami kb. 1 mm-rel nagyobb, mint legnagyobb beilleszthető méret. A műszerfal és a kezelőegységek egyébként valahol átmenetben vannak a legmodernebb és a tradicionális technika között. A kormány mögött – mely egyébként kifejezetten jó fogású, bár icipicit nagyméretűnek éreztem – a műszeregységek hagyományos mutatókkal vannak ellátva, és közéjük van integrálva egy színes grafikus felület. A középkonzolon pedig egy nagyméretű, kifejezetten jó felbontású érintőképernyő kapott helyet, melyet szabad döntésünkkel a szokott helyen, a könyöklő előtt elhelyezett iDrive-al is vezérelhetünk. Ez utóbbi kezelése nagyon gyorsan elsajátítható, pár perc után odapillantás nélkül tudjuk, hogy melyik gomb mire alkalmas.
Hogy tényleg csak az utat nézzük, egy head-up display is található a kocsiban, mely informál az autó sebességéről, a táblafelismerő által közvetített információkról valamint a navigációról.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Az autó valódi sportosságát a váltótól balra elhelyezett üzemmód kapcsoló segítségével élvezhetjük. 3 beállítás lehetséges - az Eco, a Normál és a Sport. Visszafelé kezdve a Sport üzemmód adja meg azt az érzést, ami miatt M-es BMW-t választunk. Itt jön ki a valódi teljesítmény, visszadörög a kipufogó, a középső képernyőn a teljesítményt mérő kijelzők jelennek meg és elképesztő 4,9mp-es 100-ra való gyorsulásokra készteti a motort. A hatás fokozására a belső hangszórók is rásegítenek, ami talán túlzás, de valóban nagyon jó érzést kelt. Igazából nem akartam tudni, hogy ilyen módban és intenzív használat mellett milyen a fogyasztás, ez nem erről szólt.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

Az autót jellemzően Normál üzemmódban használtam, ami szintén nagyon kellemes, jó vezetési élményt adott. Itt már a motor valódi hangját halljuk csak, és számomra kellőképpen sportos érzést adott így is a BMW vezetése. Vegyes használat mellett 10,2 literes átlagfogyasztást mértem.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

El tudom képzelni, hogy ECO módban teljesíthető a gyári fogyasztási adat, de az elméletet egész biztos felül fogja írni a gyakorlat. Mi másért vennénk 306Le-s autót, ha nem azért, hogy élvezzük, és néha jobban megnyomjuk a gázpedált. Annak pedig ára van, ami a fogyasztásban meg fog mutatkozni. A tesztautó ára 21 millió forint. Bízom benne, hogy aki ki tudja fizetni a nem éppen olcsó vételárat, annak a fenntartási költségeknél 2-2,5 liter többletfogyasztás nem fog gondot jelenteni. Ezekért a literekért cserébe pedig 100% élményt, kiváló vezethetőséget, egyediséget és remek minőséget kap.

Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, bmw x2 m35i, bmw x2 tesz, bmw x2m, bmwx2, x2, x2 m35i teszt,

  • bmw bmw x2 m35i bmw x2 tesz bmw x2m bmwx2 x2 x2 m35i teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Autó & Motor
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    • Autó & Motor
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Boldogság minden áron? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Boldogság minden áron?
    • Keresd a nőt!
    Finom smoothie receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Finom smoothie receptek
    • Stylelife
    Nyári gyümölcsös galette recept
    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Kapcsolódó cikkek

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Boldogság minden áron?

    Boldogság minden áron?

    Finom smoothie receptek

    Finom smoothie receptek

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    A csók világnapja - Mik az előnyei a csókolózásnak?

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Akik még nem állnak készen egy kapcsolatra

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia