Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

  • 2022. november 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Niro egy rendkívül fontos modellje a Kia-nak. A méretei alapján a Sportage és az XCeed között van valahol félúton, kicsit nehéz eldönteni, hogy hová is tartozik pontosan. Úgy vélem, hogy ez nem véletlen, mint ahogy az sem, hogy az első generáció a legsikeresebb elektromos autója lett a magyar piacnak. Most itt az új modell, képes lesz-e hasonló sikerre, mint az elődje?


Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

A bevezetőben feltett kérdésre valószínűleg nem lehet egyértelműen és azonnal válaszolni. Ha az új modell formáját nézzük, akkor megkockáztatom, hogy kevesen fogják azt mondani rá, hogy gyönyörű. De az elődmodell sem volt a legszebb, mégis sikeres volt. Az oka pedig nem volt más, mint a kiváló ár/érték arány. Egyfelől az elképesztő praktikussága, másfelől pedig, hogy megjelenésekor a kínált hatótávolság az egyik legjobb volt az összes elektromos autó között. A Teslan kívül, amely teljesen más áron kínált többet, csupán a cégcsoporton belüli Hyundai Kona volt ilyen szempontból az egyetlen versenytársa, amely 400km-t meghaladó hatótávolságot kínált.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

Nem a hatótávolság volt a fókuszban, amikor az új Nirot megalkották, mivel elhanyagolható mértékben kínál ezen a téren többet elődjénél, mégis azt gondolom, hogy az autót nem szabad semmiképpen leírni emiatt. Elképesztő tudatosságot látok a minőség, kínált opciók, elektromos képességek mögött, ami által tökéletesen érthető, hogy melyik vevőkört, melyik vásárlói szegmenst célozzák vele. Az ideális optimumot kapjuk a technikában a KIA általános és egyébként a versenytársakhoz képest magasabbra tett mércéjéhez képest.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

Érdemes mindenképpen azzal kezdeni, hogy a KIA Niro továbbra is elérhető hybrid, plug-in hybrid meghajtással a most tesztelt elektromos változaton kívül. Mégis, ellentétben sok versenytárshoz képest, amely hasonló startégiával kínál több típusú meghajtást azonos karosszériához, a Niro esetében megkapjuk azokat az előnyöket, amelyek a kizárólag elektromosan fejlesztett modellek esetén érhetőek el jellemzően. Ilyen például a plusz csomagtartó a motorháztető alatt, amely 20 liternyi plusz kapacitás, a hátsó ülések előtti nagy lábtér és a kardánalagút szinte teljes hiánya, de maga a csomagtér is az elektromos esetében a legnagyobb, hiszen alaphelyzetben 475 literes.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

A második generáció külső méretei, ahogyan az jellemző, nagyobbak a kifutó modellhez képest. 4420mm hosszú, 1825mm széles és 1570mm magas. Tengelytávolsága is nagyobb lett, 2720mm, amely az imént említett lábtér esetében is észrevehető pozitívum. Ez a tengelytávolság egyébként nagyobb, mint a Nironál hosszabb KIA Sportage-é, amely az egyik oka annak, hogy igazán komfortos belső teret kapunk.  
Az autó front része teljes mértékben illeszkedik a legújabb Kia trendhez. A sokszöglet formájú első LED fényszórók, amelyek teljesen a két szélre kerültek, valamint az előző generációkhoz képest jelentősen kisebb hűtőrács, jellegzetes arculatot adnak a Nironak. Az elektromos változatnál ez a hűtőrács természetesen teli műanyag a légellenállás csökkentése miatt, csak a mintázat adja vissza a formát. Különlegesség, hogy a töltő csatlakozó ide, a motorháztető alá került. Egyébként ezt egy kifejezetten jó/ideális helynek tartom, hiszen az utcai töltőoszlopok egy részéhez szemből kell amúgy is beállni. Oldalról a legjellegzetesebb pontja a két magasabb felszereltségnél elérhető kontrasztos fényezés a C oszlopon, amely szerintem ugyanúgy megosztó, mint az egész autó formavilága. De tény, hogy sokkal feltűnőbb vagy éppen egyedibb lesz tőle az autó.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

Sokkal izgalmasabb dolgokat rejt a Niro belseje, mint a külső megjelenése. Egyértelműen látszik, hogy a 2022-es év autója, a KIA EV6 autóberendezési elvei, illetve hangulata jön vissza a Niroban. Egy teljes mértékben modern környezet, amely számos izgalmas, érdekes megoldást tartalmaz. Talán annyi különbség, hogy bizonyos helyeken, például az ajtók könyöklő alatti részein, az anyagminőség valamivel gyengébb minőségű. Nagyon sok és különböző anyagot találunk egyébként az utastérben, számos helyen újrahasznosított anyagokat, mint a tetőkárpit esetében. De érdemes kiemelni, hogy az ülések is úgynevezett vegán bőrből vannak. Ezt a kifejezést egyébként imádom, hiszen mennyivel szebben hangzik, mintha azt kellene rá mondani, hogy műbőr. De nem kell gúnyolódni, mert a Niro ülései nemcsak, hogy kellemes felületűek, a tesztautó esetében szellőztethetők és fűthetők is, hanem kifejezetten kényelmesek is. Sőt, megkockáztatom, hogy jobb az oldaltartásuk, mint az EV6-ban lévő üléseknek.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

A vezetővel szemben két digitális felülettel találkozunk. A műszerfal jól átlátható, informatív és számos megjelenítési mód közül választhatunk. A középkonzolon pedig a magasabb felszereltség esetében egy 10,25” -es (alacsonyabb szinteken 8”) érintőképernyős kezelőegység található. A Kia infotainement rendszere az egyik legjobb az összes márka közül. Nagyon gyors, sosem fagy le, a telefon kitükrözése hibátlan és gyors. Kritika nélküli és azt ki kell emelni, hogy neves nagy márkáknak nem sikerül ezt ilyen jól megoldani.
A középkonzoli képernyő alatt, hasonlóan, mint az EV6-ban, vagy akár az új Sportage-ben egy kézfunkciós felületet találunk. Az egyik érintőgomb lenyomásával válthatunk, hogy a légkondicionáló kezelői jelenjenek meg vagy a hifi rendszer kezelői. Érdemes itt kiemelni, hogy az energiatakarékosság miatt létezik egy gomb, amely a klímát kizárólag a vezető irányába végzi, amely így energiát takarít meg, illetve ugyanezért van kormányfűtés is az autóban, hogy az egyéni hőérzetet javítsa.
A kezelőszervek egyébként teljes mértékben kézre esnek, sok a tárolóhely és a váltó is egy tárcsával működik, hogy a térérzet tovább növekedjen.
Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

Ahogyan említettem, az elektromos hatótáv a korábbihoz képest nem igazán változott az új Niro EV esetében. Az akkumulátor kapacitása marginálisan változott, 64,8 kW teljesítményű az csomag. A villanymotor teljesítménye 204 lóerős, amelyhez 255Nm nyomaték tartozik. Látható, hogy ez az adat visszalépés a korábbi modellhez képest, de meg kell nyugtassak mindenkit, hogy az autóval, villanyautós módon, dinamikusan lehet közlekedni. Ne azt várjuk tőle, mint egy elektromos sportkocsitól, hiszen a gyorsulása csupán 7,8mp. A hagyományos erőforrású autókhoz képest ez természetesen jó adat, illetve a folyamatos nyomatékleadás miatt az élmény is más. Egyértelműen a Niro EV gazdaságos elektromos közlekedésre készült. Csúcssebessége sem több 167km/h-nál. Cserébe viszont rendkívül jól fogyaszt. WLTP szerint 463 kilométer a hatótávolság, amelyet ugyan én megközelíteni sem tudok a gyakorlatban, de azt le tudom írni, hogy a 400 kilométert be merném vállalni. A teszt során 17kW-os átlagot mértünk, amelyben volt 110-120 közötti tempóban autópálya és természetesen néhány gyorsulás is. Városban, kevésbé dinamikus szakaszok esetében, 15-16kW között fogyasztott.

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

A pénztárcabarát megoldás legszembetűnőbb része, hogy a Niro EV tölthetősége a mostani átlaghoz képest gyengébb. Maximálisan 72kW-ot képes gyorstöltőknél felvenni. Néhány példa, hogy mik a lehetőségek manapság: házon belül az EV6, akár 238kW töltés felvételére képes, a Peugeot e-2008 100kW-tal tölthető és ez úgy általában igaz a Stellantis modellekre, Skoda Enyaq 125kW-tal tölthető.
Így a gyári adat szerint „csak” 43 perc alatt tölthető 10-ről 80%-ra. Függetlenül ettől én ezt nem tekintem óriási hátránynak, hiszen egészen biztosan azért született ez a döntés, mert a Niro vevőköre nem megy nagyobb távolságokat napon belül, éjszaka pedig 7kW-tal wallboxon keresztül, vagy akár 1-2 kW-tal, sima otthoni töltésen keresztül pótolható a napközben elhasznált energia.
Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

Bár a „wow” első pillantásra nem jött az új Kia Niro EV látványától, de a vele töltött hét alatt nagyon megkedveltük. Kiváló vezetési élményt ad, rendkívül kényelmes, komfortos autó. Hozza azt az optimumot a kínált felszereltség által, aminél nem érezzük, hogy szükség lenne többre. Gondolok itt a biztonsági felszerelések teljes tárházától a rengeteg kényelmi extráig. Van feljebb és van olyan modell, amelyik többet kínál márkán belül, de nagy általánosságban erre nem lesz szükség. Ahogyan említettem, sok-sok márka extrái, modernsége ott ér véget, ahol a Kia kezdődik. A Niro EV ára jelenleg 16,4 millióról indul. A csúcsváltozatot teszteltük, amelyben gyakorlatilag minden extra benne volt. Ennek ára így kicsivel 20 millió fölé nyújtózkodott. Nem vagyok meggyőződve, hogy az eladási arányok megmaradnak az előző Niro EV szintjén, hiszen sokkal több szereplős a piac, sokkal nagyobb a verseny a mai napon az elektromos autók között, de az biztos, hogy a Niro továbbra is bástyája marad ennek a kategóriának.    

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt, 2022 KIA e-Niro teszt, 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt, e-Niro teszt, elektromos Niro teszt, KIA e Niro, kia niro, KIA Niro EV, Niro EV teszt,

  • 2022 KIA e-Niro Kryptonite teszt 2022 KIA e-Niro teszt 2022 KIA Niro EV Kryptonite teszt e-Niro teszt elektromos Niro teszt KIA e Niro kia niro KIA Niro EV Niro EV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum
    • Autó & Motor
    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite
    • Autó & Motor
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range
    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kapcsolódó cikkek

    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia