Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

  • 2024. május 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Volt némi hezitálás, hogy legyen-e vagy sem, de a végén jó döntést hoztak a VW-nél. Megérkezett a kilencedik szériás Passat, amely nem is akármilyen lett. Szinte tökéletes, hatalmas utazóautó, amely egészen biztos, hogy egy kategóriával feljebb is megállná a helyét.


Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

A Passat is digitalizálódott, amelynek van előnye és hátránya is, továbbá kizárólag kombi változatban kapható ezentúl, amely majd kiderül, hogy mennyire lesz hátrány, ha egyáltalán az lesz. A külső forma egyértelműen áramvonalasabb lett, amely jó hatással van a légellenállási mutatójára, és ezen keresztül az autó fogyasztására. Valamivel kevésbé karakteres ettől a változástól a frontrész, de ez szinte semmit nem von le az értékéből. A rendkívül hosszú, 4,9 métert is meghaladó kombi megmaradt az, aminek 50 éve szeretjük, megbízható mutatós családi vagy éppen üzleti jármű, amellyel bárhol, bármilyen társaságban meg tudunk jelenni, bármiféle pironkodás nélkül.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Háromféle felszereltségi szinten, benzines, kétféle dízel, továbbá zöld rendszámos plug-in hybrid meghajtással, illetve, ahogyan említettem kizárólag kombi karosszériával érkezik a vadonatúj Passat. Az is fix elem a konfigurációs listában, hogy kizárólag DSG automata váltóval érhető el. A hagyományos erőforrással szerelt változatok 7, a PHEV pedig 6 sebességes váltóval. A tesztautónk az R-Line felszereltségből érkezett és a kétliteres 150 lóerős, 360 Nm nyomatékkal rendelkező erőforrás hajtotta.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Sok mindent lehet mondani a dízelekről, de a hosszútávú utazásokra egészen biztos, hogy nem találtak eddig ki kényelmesebbet és gazdaságosabbat. Az 1,6 tonnás, jókora méretekkel megáldott autó ugyanis vegyes használat mellett nem érte el az 5 literes átlagfogyasztást. Természetesen városban valamivel többet, 5,3-5,5 litert, autóutón pedig 4 liter körüli fogyasztást produkált. Szóval a 60 literes benzintankkal rendelkező autó 1100-1200 kilométeres hatótávolságot könnyedén hozza. Ez manapság, az elektromos autók hatótáv ígéreteivel szemben (amelyet vagy tudnak vagy nem – az évszaktól és sok minden mástól függően) egy komoly, ütős üzenet.
Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Az új Passat nem rejti véka alá a méreteit. Az övvonalon végigfutó, hosszú, egyenes törésvonal tovább növeli vizuálisan is ezt a tulajdonságát. A tetővonal szintén egyenes, az egyetlen töréspont a csomagtér előtt van, amikor kupés vonalban indul el lefelé. Az autó frontrésze kísértetiesen hasonlít a Golf orrára. Oldalról feltűnőek a 19”-es fekete kerekei. A 690 literre bővült csomagteret az elegáns Passat felirattal ellátott ajtó fedi, amelynek teljes hosszán átível a helyzetjelző fekete műanyaggal borított íve. Elegáns, visszafogott, örök forma az új Passat, amely szerintem harmonikus folytatása az előző generáció formavilágának. A csomagtérről még fontos elmondani, hogy talán az egyik legjobban variálható, személyre szabható kialakítás, amit valaha kombiban láttam. Különböző határolókkal, kiegészítő elemekkel variálható a tér, aminek következménye, hogy nem repkednek össze vissza a csomagok, ha nincsen teljesen kitöltve ez a méretes üreg.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

A belső tér kicsit elkeserítő a számomra. Nem azért, mert nem jók az anyagok a belső térben. Sőt, kifejezetten jó a minőségük. De abban viszont csalódtam, hogy a VW ID széria elemei, design megoldásai köszönnek vissza egy az egyben. A középkonzolra elhelyezett 15”-es hatalmas kijelző, amely egyébiránt szép grafikai megoldással és jó kezelhetőséggel rendelkezik némiképpen tájidegen a korábbi Passatok, inkább konzervatív stílusban berendezett belső teréhez képest. Bár a tesztidőszak végére megszoktam a látványt, de ez nem azt jelenti, hogy ne tudtam volna szebbet elképzelni. Úgy éreztem, hogy ez már inkább egy irreális túlkapás, mintsem azt, hogy a méretes kijelző által további funkciót, nagyobb felhasználói élményt kaptam volna. A vezeték nélkül is működő telefon kitükrözés eredményeképpen a Waze, mint szélesvásznú mozifilm jelenítette meg az utat. A képernyő pedig, ahogyan az ID szériában is megszoktuk, jócskán beletakart a szélvédőbe. Szerencsére ez nem zavaró, de egyértelműen észrevehető.
A digitális műszerfal a Volkswagentől jól megszokott módon személyre szabható, de itt is furcsa a szemnek, hogy a képernyő, mindenféle burok, határoló vagy éppen felső perem nélkül, egyszerűen a kormány mögé van téve.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Az ülések rendkívül kényelmesek, beállításukat mindenféle szögben mozgatva tudjuk személyre szabni, továbbá masszázs funkcióval is el vannak látva
A digitalizáció másik „jele”, hogy a beltérben gyakorlatilag nem találkozunk nyomógombokkal. Az összes funkciót vagy érintőpanelek segítségével, vagy a központi infotainement rendszeren belül tudjuk elérni. Ennek van némi kényelmetlensége vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy megszokást igényel azok számára, akik tekerőgombokon szocializálódtak.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

A modern kor és az EU szabványok miatt rengeteg biztonsági extrával van felszerelve a Passat, amelyek közül szerintem nem vagyok egyedül, hogy néhányat azonnal kikapcsolok, minden egyes induláskor. Elsősorban a táblafelismerő rendszerről beszélek, amely már 1 km/h sebesség ingadozásnál, például egy 50 táblánál 49 és 51 között folyamatosan figyelmeztet (de ez nem a VW hibája, hanem jogszabályi előírás). De van olyan extra, amely talán túlságosan is hatékonyan működik, már-már kellemetlen módon. Ilyen volt a vészfékasszisztens, amely a belvárosi parkolókban, gyakran olyan mértékben blokkolta a kocsit, hogy megrettentem tőle, mert úgy érzékelte, hogy túl közel van a másik jármű, vagy éppen a fal, miközben még 30-50 centi távolság volt közöttünk.
Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Az új Passat tengelytávja 5 centivel lett növelve az előző generációhoz képest, amely többlet kizárólag a hátsó utasok lábterét hivatott szolgálni. Ennek következménye a gigászi lábtér a hátsó sorban, de természetesen egyéb paraméterekre, mint a fejtér, válltér sem tud senki panaszkodni. A Passat egyik legfontosabb előnye, hogy nagyon kényelmes benne az utazás. A futómű, a lengéscsillapítás is fejedelmi az autóban.  

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

Nagyon pozitív érzésekkel adtuk vissza a magas szinten felszerelt Passatot. A vészfék asszisztensen kívül teljesen tökéletes autó, amely óriási méreteivel, elképesztő gazdaságos működésével belopta magát a szívembe. Az ára sajnos nem kevés, hiszen az alapváltozat 16,8 millióról indul, a tesztelt gépkocsi pedig a konfigurátorban kapható kedvezményekkel is közel 20 millió forintba kerül. De ezért a pénzért tényleg minden benne van, amit el lehet képzelni.

Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt, passat, passat b4, passat b9, VW passat, VW passat teszt,

  • 2024 VW Passat 2.0 Tdi R-Line teszt passat passat b4 passat b9 VW passat VW passat teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line
    • Autó & Motor
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE
    • Autó & Motor
    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line
    Újabb képek a VW Passat-ról
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megérdemled a boldogságot?
    • Keresd a nőt!
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    Kapcsolódó cikkek

    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Az új Passat - képek!

    Az új Passat - képek!

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia