Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Miért nem járnak urológushoz a magyar férfiak?

Életérzés
Csipetnyi nő - Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Férfiszempont: Meddig küzdjünk egy Nőért?

Csipetnyi nő
Életérzés - Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Ez történik a férfi nemi szervvel 7 vagy több szex-mentes nap után

Életérzés
Mindent egymásért - Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Úrinőt esetleg Úriasszonyt keresek jeligére

Mindent egymásért
Én - Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Milyen hatással van egy apa a lánya életére?

Én
Mindent a testnek - 3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

3 oka annak, hogy miért jársz éjszaka is WC-re

Mindent a testnek
Gentlemen - Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

Gentlemen
Mindent egymásért - Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Poligám kapcsolatban vagyok a barátnőmmel, és nekünk így is jó

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

  • 2020. november 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A ráncfelvarráson átesett Passat járt már nálunk, de azt egy hagyományos, manapság már egyes körökben cikinek számító dízel motor hajtotta. Haladni kell a korral, így alig vártuk, hogy a GTE betűjelzéssel ellátott, konnektoros hybrid változatot is ki tudjuk próbálni.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A VW zászlóshajójának mondható Passat sikere érthető okokból töretlen. Az egyes generációk, ráncfelvarrott változatok között néha alig-alig látható a különbség, de a végeredmény mégis mindig az, hogy az adott időszak divatjának leginkább megfelelő, kifejezetten mutatós és elegáns limuzinok, valamint kombik a Passatok. Formai jegyeire sokkal inkább elmondható, hogy irányítja a szegmens autópiaci trendjeit, mintsem az, hogy követi. A vevőkör egyik fő célcsoportja a közép- és felsővezetők, akik méltán lehetnek elégedettek azzal, ha ezt a modellt dobja nekik a vállalati policy. Természetesen ott vannak még azon családok is, akik a jelenlegi divattal ellentétben nem egy SUV, hanem egy tágas, hosszabb utakra is alkalmas autót szeretnének találni.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A hazánkban a zöld rendszámot is kiérdemlő, középkategóriás plug-in hybrid típusú meghajtással már 2014-ben megismerkedhettünk, tehát nem mondható el, hogy újdonság számba megy ez a fajta erőátvitel a VW háztáján. Ez is bizonyítja előző állításomat, hogy komoly tudással és erőfölénnyel rendelkezik a konszern más gyártókhoz képest, akik csak mostanában dobják piacra ezt a fajta alternatív meghajtást.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A tesztelt GTE modell számos, legfőképpen apró stílusjegyében különbözik csupán a többi Passattól. Kívülről a zöld rendszám, az egyedi felnik és a típusfeliraton túl nem igazán lehet elmondani sok egyéb különbséget, ismertető jelet. Még arra is ügyeltek a fejlesztők, hogy a plug-in meghajtás „bemeneti pontját” jelentő elektromos csatlakozást is ügyesen elrejtsék a tömegek elől. A jellemzően második tanksapka nyílás helyett ugyanis a hűtőrácsba ágyazták a bemeneti nyílást, így szinte tökéletesen rejtve marad. Kifejezetten tetszett ez a fajta megoldás.
Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Általánosan elmondható bármelyik Volkswagenre, így a Passatra is, hogy hihetetlenül funkcionális. Sokan ezt a fajta megközelítést unalmasnak titulálták, elsősorban az előző generációk esetében. Én unalmasnak semmiképpen nem találom ezeket az autókat. A véleményem, hogy a konszern autógyártása mindig is arról szólt, hogy olyan eszközöket és úgy építenek bele az autókba, hogy a sofőrt a leginkább kiszolgálja. A minőségi szintet határozza meg a márka, melyek közül a VW jelenleg a felső szegmensbe tartozik. A Passat mindennek a gyújtópontja. Ez a modell a legjobb példa arra, hogy mit képvisel ma a Volkswagen.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Az előbb elmondottak alapján nem meglepő, hogy nem sok minden van, amibe a Passat esetében bele lehetne kötni. A GTE-nél egyeltelen pont van, ami meglepő volt számomra és nem tudtam hová tenni, hogy miként fér ez bele a sztenderdekbe. Ez pedig a teljes szoftveres rendszer lassúsága. Itt nem kizárólag arra a tizedmásodpercnyi, de egyébként érzékelhető reakcióidő különbségre gondolok, amikor az egyébként viszonylag bonyolultabb menü rendszerben próbálunk navigálni, hanem az autó indulására is. Ha valaki olyan „hamari” mint én, és 2 másodpercen belül indít, köti be magát és rakja P-ből D-be az automata váltót, bizony ebben az autóban pórul fog járni. Az indulást követően ugyanis ennyi időt kell várni nagyjából, hogy megjelenjen a” Ready” felirat, amely lehetővé teszi a sikeres induláshoz szükséges folyamatokat.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A fenti megszokást igénylő kellemetlenségen kívül a Passat GTE egy csoda, legalábbis a fogyasztási és menetdinamikai képességek szempontjából, habár az összeszerelési minőségről sem tudnék rosszabbat mondani. Az 1,4 TSI motor mellett egy elektromotor kapott helyet a motorháztető alatt. A kettő összteljesítménye 218Le leadását és 400Nm nyomatékot eredményez. Ez így soknak hangzik, és akár sok is lehet, de ne feledkezzünk el róla, hogy a hybrid hajtás inkább szól a környezettudatosságról és a megtakarításról. Ennyi pénzért sokkal több lóerőt lehet vásárolni hagyományos motorból. Az okos, átgondolt közlekedés ugyanis rengeteg megtakarítást tud eredményezni. Tisztán elektromos üzemmódban körülbelül 50 kilométert autózhatunk. Az 1,4 TSI pedig egyébként nem viszi rosszul az autót, de távol van a versenyautó érzéstől. De még a korábban tesztelt 2.0 dízel erejétől is. Viszont túlzás és részrehajlás nélkül állítom, hogy pontosan elég.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A fogyasztást nagyban befolyásolja a hogyan és hol. Meggyőződésem, hogy plug-in hybridet annak kell vásárolnia, aki jellemzően városban használja az autót, kisebb távolságokat megy napi szinten, de szeretné nyitva hagyni a lehetőségét annak, hogy bármikor hosszabb utat is meg tudjon tenni. Fontos infrastrukturális követelmény, hogy rendelkezzen töltési lehetőséggel otthon, vagy a munkahelyén. Ugyanis 50km elektromos meghajtás miatt utcai töltőt keresni, vagy azzal vergődni, napi szinten totálisan felesleges és megterhelő. A töltési idő egyébként 3 óra. Nem kevés, de ha ezt este, vagy munkaidőben tudjuk megtenni, akkor semmiség.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Amennyiben a fenti szempontok teljesülnek, a Passat GTE nem fog 1,5 liternél többet fogyasztani. Így pedig a teljesen el fogjuk a végére felejteni, hogy hol van a benzines tanksapka.
Tisztán benzines hajtással sem fogyaszt az autó többet 6,5-7 liternél. Egyszóval teljesen gazdaságos.
Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A gazdaságosságot persze meg kell fizetni, megtérülése nem lesz rövid idő. A tesztelt modell listaára kicsivel 18 millió forint fölött volt. Ezt a bődületesen nagy számot árnyalja, hogy kevés extratartozék az, ami kimaradt az autóból. A kiegészítők felsorolása külön cikknyi terjedelem lenne, de ezt megspórolandó „a minden is benne volt” teljesen kifejező. A másik szempont pedig a flottakedvezmények lehetősége. Várhatóan a vevőkör többsége komoly százalékokkal rövidítheti meg az árcédulát.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Mindent egybevetve a Passat GTE remek élményt nyújtott és megerősített abban, hogy a Passat presztízse ott van, ahol tényleg lennie kell.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

  • passat passat gte teszt passat phev passat phev teszt passat plugin hybrid teszt vw passat vw passat 2020

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE
    • Autó & Motor
    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line
    • Autó & Motor
    Újabb képek a VW Passat-ról
    Az új Passat - képek!
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?
    • Keresd a nőt!
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál - Napi Gondolat, divat, életmód, stílus
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál
    • Napi Gondolat
    Hazug kapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hazug kapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok
    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?
    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség
    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy
    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83
    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel
    Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line

    Kapcsolódó cikkek

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Az új Passat - képek!

    Az új Passat - képek!

    További cikkek

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Legolvasottabb írások

    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?

    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál

    Hazug kapcsolat

    Hazug kapcsolat

    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok

    Könnyűvérű lányok, csókból van az álmotok

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Férfiszempont: A nők a pénzes pasikra buknak?

    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség

    Az érzelmi megcsalás az igazi hűtlenség

    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy

    Amikor végre egy érett párkapcsolatban vagy

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel

    Különböző típusú emberek, akik még adnak egy pofont, mielőtt megtalálod, akit igazán keresel

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia