Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE

  • 2020. november 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A ráncfelvarráson átesett Passat járt már nálunk, de azt egy hagyományos, manapság már egyes körökben cikinek számító dízel motor hajtotta. Haladni kell a korral, így alig vártuk, hogy a GTE betűjelzéssel ellátott, konnektoros hybrid változatot is ki tudjuk próbálni.


Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A VW zászlóshajójának mondható Passat sikere érthető okokból töretlen. Az egyes generációk, ráncfelvarrott változatok között néha alig-alig látható a különbség, de a végeredmény mégis mindig az, hogy az adott időszak divatjának leginkább megfelelő, kifejezetten mutatós és elegáns limuzinok, valamint kombik a Passatok. Formai jegyeire sokkal inkább elmondható, hogy irányítja a szegmens autópiaci trendjeit, mintsem az, hogy követi. A vevőkör egyik fő célcsoportja a közép- és felsővezetők, akik méltán lehetnek elégedettek azzal, ha ezt a modellt dobja nekik a vállalati policy. Természetesen ott vannak még azon családok is, akik a jelenlegi divattal ellentétben nem egy SUV, hanem egy tágas, hosszabb utakra is alkalmas autót szeretnének találni.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A hazánkban a zöld rendszámot is kiérdemlő, középkategóriás plug-in hybrid típusú meghajtással már 2014-ben megismerkedhettünk, tehát nem mondható el, hogy újdonság számba megy ez a fajta erőátvitel a VW háztáján. Ez is bizonyítja előző állításomat, hogy komoly tudással és erőfölénnyel rendelkezik a konszern más gyártókhoz képest, akik csak mostanában dobják piacra ezt a fajta alternatív meghajtást.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A tesztelt GTE modell számos, legfőképpen apró stílusjegyében különbözik csupán a többi Passattól. Kívülről a zöld rendszám, az egyedi felnik és a típusfeliraton túl nem igazán lehet elmondani sok egyéb különbséget, ismertető jelet. Még arra is ügyeltek a fejlesztők, hogy a plug-in meghajtás „bemeneti pontját” jelentő elektromos csatlakozást is ügyesen elrejtsék a tömegek elől. A jellemzően második tanksapka nyílás helyett ugyanis a hűtőrácsba ágyazták a bemeneti nyílást, így szinte tökéletesen rejtve marad. Kifejezetten tetszett ez a fajta megoldás.
Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Általánosan elmondható bármelyik Volkswagenre, így a Passatra is, hogy hihetetlenül funkcionális. Sokan ezt a fajta megközelítést unalmasnak titulálták, elsősorban az előző generációk esetében. Én unalmasnak semmiképpen nem találom ezeket az autókat. A véleményem, hogy a konszern autógyártása mindig is arról szólt, hogy olyan eszközöket és úgy építenek bele az autókba, hogy a sofőrt a leginkább kiszolgálja. A minőségi szintet határozza meg a márka, melyek közül a VW jelenleg a felső szegmensbe tartozik. A Passat mindennek a gyújtópontja. Ez a modell a legjobb példa arra, hogy mit képvisel ma a Volkswagen.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Az előbb elmondottak alapján nem meglepő, hogy nem sok minden van, amibe a Passat esetében bele lehetne kötni. A GTE-nél egyeltelen pont van, ami meglepő volt számomra és nem tudtam hová tenni, hogy miként fér ez bele a sztenderdekbe. Ez pedig a teljes szoftveres rendszer lassúsága. Itt nem kizárólag arra a tizedmásodpercnyi, de egyébként érzékelhető reakcióidő különbségre gondolok, amikor az egyébként viszonylag bonyolultabb menü rendszerben próbálunk navigálni, hanem az autó indulására is. Ha valaki olyan „hamari” mint én, és 2 másodpercen belül indít, köti be magát és rakja P-ből D-be az automata váltót, bizony ebben az autóban pórul fog járni. Az indulást követően ugyanis ennyi időt kell várni nagyjából, hogy megjelenjen a” Ready” felirat, amely lehetővé teszi a sikeres induláshoz szükséges folyamatokat.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A fenti megszokást igénylő kellemetlenségen kívül a Passat GTE egy csoda, legalábbis a fogyasztási és menetdinamikai képességek szempontjából, habár az összeszerelési minőségről sem tudnék rosszabbat mondani. Az 1,4 TSI motor mellett egy elektromotor kapott helyet a motorháztető alatt. A kettő összteljesítménye 218Le leadását és 400Nm nyomatékot eredményez. Ez így soknak hangzik, és akár sok is lehet, de ne feledkezzünk el róla, hogy a hybrid hajtás inkább szól a környezettudatosságról és a megtakarításról. Ennyi pénzért sokkal több lóerőt lehet vásárolni hagyományos motorból. Az okos, átgondolt közlekedés ugyanis rengeteg megtakarítást tud eredményezni. Tisztán elektromos üzemmódban körülbelül 50 kilométert autózhatunk. Az 1,4 TSI pedig egyébként nem viszi rosszul az autót, de távol van a versenyautó érzéstől. De még a korábban tesztelt 2.0 dízel erejétől is. Viszont túlzás és részrehajlás nélkül állítom, hogy pontosan elég.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A fogyasztást nagyban befolyásolja a hogyan és hol. Meggyőződésem, hogy plug-in hybridet annak kell vásárolnia, aki jellemzően városban használja az autót, kisebb távolságokat megy napi szinten, de szeretné nyitva hagyni a lehetőségét annak, hogy bármikor hosszabb utat is meg tudjon tenni. Fontos infrastrukturális követelmény, hogy rendelkezzen töltési lehetőséggel otthon, vagy a munkahelyén. Ugyanis 50km elektromos meghajtás miatt utcai töltőt keresni, vagy azzal vergődni, napi szinten totálisan felesleges és megterhelő. A töltési idő egyébként 3 óra. Nem kevés, de ha ezt este, vagy munkaidőben tudjuk megtenni, akkor semmiség.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Amennyiben a fenti szempontok teljesülnek, a Passat GTE nem fog 1,5 liternél többet fogyasztani. Így pedig a teljesen el fogjuk a végére felejteni, hogy hol van a benzines tanksapka.
Tisztán benzines hajtással sem fogyaszt az autó többet 6,5-7 liternél. Egyszóval teljesen gazdaságos.
Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

A gazdaságosságot persze meg kell fizetni, megtérülése nem lesz rövid idő. A tesztelt modell listaára kicsivel 18 millió forint fölött volt. Ezt a bődületesen nagy számot árnyalja, hogy kevés extratartozék az, ami kimaradt az autóból. A kiegészítők felsorolása külön cikknyi terjedelem lenne, de ezt megspórolandó „a minden is benne volt” teljesen kifejező. A másik szempont pedig a flottakedvezmények lehetősége. Várhatóan a vevőkör többsége komoly százalékokkal rövidítheti meg az árcédulát.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

Mindent egybevetve a Passat GTE remek élményt nyújtott és megerősített abban, hogy a Passat presztízse ott van, ahol tényleg lennie kell.

Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor - MOBILITY - passat, passat gte teszt, passat phev, passat phev teszt, passat plugin hybrid teszt, vw passat, vw passat 2020,

  • passat passat gte teszt passat phev passat phev teszt passat plugin hybrid teszt vw passat vw passat 2020

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line
    • Autó & Motor
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem kell kapkodni – Volkswagen Passat GTE
    • Autó & Motor
    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line
    Újabb képek a VW Passat-ról
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kapcsolódó cikkek

    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

    Csak a kombi - Volkswagen Passat 2.0 Tdi R-Line

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Hova tovább? – VW Passat Variant R-Line

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Újabb képek a VW Passat-ról

    Az új Passat - képek!

    Az új Passat - képek!

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia