Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110...

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme

  • 2022. szeptember 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Komoly modell portfolió átalakításba kezdett a francia tulajdonú Dacia, amely valószínűleg a Sanderoval kezdődött. Ez megint egy remek döntés, hiszen a „low budget” kategória egyértelműen egy letisztultabb, egyszerűbb kínálatot követel. A családi, akár 7 személyes modellkategória neve Jogger.


Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

Szent meggyőződésem, hogy a Dacia egyetlen, azaz a legfontosabb hibája, a neve. Ezzel a múlttal még biztos most is elveszíti a potenciális vásárlók erős kétszámjegyű százalékát. Az is biztos persze, hogy ez a százalék csökken évről évre, de emiatt legalább kétszer annyit kell tennie a Renault-nak, mint például annak idején a Skodával kellett tennie a VW csoportnak. Persze egyértelmű, hogy Renault márkanév alatt nem lehet ezeket a modelleket árulni, mert akkor a márka presztízs vagy maga a magasabb minőség csorbulna. Sőt, az is benne van a pakliban, hogy a Dacia szó csak nálunk cseng ennyire rettenetesen, a méltán „híres” román-magyar barátság vagy éppen a Dacia szó postkommunista utánérzete miatt. Félre értés ne essék, én személy szerint teljesen megvagyok a márkával, sőt nemegyszer ajánlani is szoktam egyes modelljeit, különösen a Dustert, amelyik nemcsak jó, hanem szerintem egész jól is néz ki. De ezzel nem mindenki van így, mert baráti, rokoni, ismerősi körökben kevesebb csillogó szempárt látok, amikor egy Daciat tesztelek, szemben egy Mercedes-szel, BMW-vel vagy akár KIA-val.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

Fontos tehát a legelején tisztázni, hogy minden autót a saját kategóriájához érdemes hasonlítani. Kategória alatt pedig a méretet, funkciót és az árat értem, külön-külön és egyben is. Ezek alapján pedig a Dacia nemhogy jó, hanem kiváló. Szerencsére egyre kevesebb embert kell erről győzködni és sokkal többen tudják, hogy a Dacia kitűnő választás. Ezt bizonyítják az eladási statisztikák is.
Ezzel a háttérrel és egy kőkemény piaci helyzetben jelent meg a Dacia Jogger. Chiphiány, környezetvédelmi normák, Covid miatti ellátás hiány és háború, mint globális szempontok, jelentős infláció, valamint harmatgyenge forint, mint belpiaci helyzet, egészen komoly kihívások elé teszik elsősorban azokat a gyártókat, amelyek tömegmárkákat készítenek. Az ilyen gazdasági körülmények elsősorban a kispénzű embereket sújtják, így a leginkább érinett brand talán pont a Dacia.   

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,
 

A Jogger a harmadik generációs Logan alapjaira készül és egycsapásra veszi át a Logan MCV és a Lodgy szerepét, sőt még a Dokker is megszűnik, tehát annak személyautós utódja is a Joggerben keresendő. Érthető ezek után, hogy nagy az elvárás és az újszülött körül keringő sok-sok rokon biztosan látni véli a felmenők egy-egy vonását a Joggeren. Egyébként meg is lehet találni, de ami nekem különösen tetszik, hogy magasabb színvonalon, emeltebb szinten van minden az elődökhöz képest. Kimondható tehát, hogy szépen-lassan a Dacia egy vállalható autóvá cseperedett, ahol a cél egyértelműen a funkcionalitás és a költséghatékonyság.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A 4547 mm magas karosszéria meglepően jó elrendezést kínál és tágas belteret rejteget. Ennek egyik oka, hogy a tengelytáv meglehetősen nagy, 2897mm. A külső vonások kicsit öszvér megoldást sugallnak. Egyszerre SUVs és kombis a Jogger megjelenése. A 20 centiméteres hasmagasság miatt az előbbi, a hosszú, elnyújtott karosszéria miatt inkább az utóbbit erősíti. Egyébként megértem, hogy ezt így csinálták a tervezők, hiszen manapság még egy alacsonyabb költségvetésű családnak sem lehet semmit eladni, amire nem lehet rámondani, hogy crossover/SUV. Van tehát fényezés nélküli sárvédő elem, oldalvédő csík, a sárvédőkön szürke alsó betét, hogy a magas vizuálisan még inkább annak látszon. Ha pedig ez nem volt elég, még az XC60 Volvo hátsó lámpatesteire hasonlító fényforrások is azt mutatják, hogy itt egy terepjáró közlekedik. Utóbbit egyébként jópofa húzásnak tartom, mert növeli a presztízst. A külső formajegyeknél még mindenképpen ki kell emelni a frontrészt, amely a Sanderora hajaz, továbbá a fekete felniket, amelyeken már megtalálható a Dacia legújabb logója. Összeségében tehát egy pofás külsőt láthatunk, ha a Joggerre nézünk és a praktikum miatt azt a fura kis kiemelkedést is megbocsájtjuk, amit a B oszlopnál találunk. Hiszen a fejtér fontosabb, mint egy síkban futó ív.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A belső térben sem feltétlen az olasz formatervezés végtelen kifinomultságát kell keresni, hanem sokkal inkább a funkciót, praktikumot. Ezen utóbbiak mindegyike ott van minden elemben, tárgyban, anyagban. Az analóg műszerfal közepén digitális kijelzőt, középen pedig egy érintőképernyős, 8” -es LCD képernyőt találunk. A kormány jó fogású lenne, ha nem műbőr borítaná. De ez sem kritika, hiszen fel tudok sorolni ennél az autónál 5x-10x drágább autókból is több tucatot, amelyeknél nem telt egy tisztességes bőr kormányra. Nem a Dacianál fogom a kritikát kezdeni, mert nem érdemelné meg. Tehát a kormány jó fogású, a rajta lévő kezelők egyszerűen átláthatók, röviden szuper.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A vezető körül minden kezelő logikus elrendezésű és az imént említett infotainement rendszerrel egyetemben könnyen kezelhető, meggyőződésem szerint minden korosztály számára. Rengeteg a pakoló hely, tároló rekesz. Ezzel is maximálisan meg voltam elégedve.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A második üléssor 3 teljes értékű ülést tartalmaz. Az extraként rendelhető kisasztal az elő ülések háttámláján gyerekek számára hasznos lehet. Felnőtteknél kevésbé, mert annyira nem nagy a lábtér hátul, hogy egy 180 centis felnőtt mögött egy hasonló méretű utazó azt kényelmesen tudja használni.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A harmadik üléssor 2 ülését hasonlóan oldották meg, mint a Lodgy esetében (erről az autóról a tesztünk itt olvasható). Előre hajtható a támlánál, vagy akár egyesével is kiemelhető. Az ide való bejutást egyébként nagy mértékben könnyíti a nagy és széles hátsó ajtó. A csomagtér mérete 160 liter 7 ülés esetén, 5 ülésnél 565 liter, lehajtott második üléssornál pedig nem kevesebb, mint 1807 liter.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A Jogger jelenleg egy 110 lóerős 1 literes közvetlen befecskendezéses turbómotorral, valamint egy szintén egyliteres turbós, de csak 100 lóerőt teljesítő motorral rendelhető. Utóbbiban gyárilag benne van az LPG gázos átalakítás is. A tesztautónk az első verzió volt, abból is a legmagasabb felszereltségi szintű Extreme. A motor teljesítménye átlagos autózásra alkalmas. Választhatóak ugyan üzemmódok, de a gázreakción kívül én sok különbséget nem vettem észre. A fogyasztás nálam nem lett igazán fényes. Sokat autópályáztam vele, itt 9 liter körül fogyasztott. Alacsonyabb sebességnél 7,5-8 litert tudott az ezres turbó. Talán ez a legkérdőjelesebb pontja egy alacsony költségvetésű autónak, hiszen fent is kell tartani, nem csak olcsón megvenni.

A legmagasabb felszereltség egyébiránt rengeteg biztonsági és kényelmi extrát tartalmazott. Jó és komfortos általuk az utazás a Joggerben. Szerettem a váltóját, illetve kifejezetten elégedett voltam a futóművel, menetkomforttal.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

A Jogger nem indul könnyű pályán, de óriási fegyvere az ára, hiszen a full extrás változatért sem kell sokkal többet fizetni 8 millió forintnál, amely a mai autóárak mellett döbbenetesen kevés, akármennyire rossz, furcsa is ezt kimondani, Hiszen 7 személyes autókat minimum 50%-kal több pénzért lehet vásárolni. A belépő szint 6,3, illetve 7 személy esetében 6,7 millióról indul. Aki teheti és megfelel a feltételeknek, érdemes még idén ellátogatnia egy Dacia kereskedésbe, mert a 2,5 milliós állami támogatás a jelenleg érvényes szabályok alapján csak év végéig igényelhető. Ez a jármű megfelelő útitárs és választás egy nagycsalád részére, akik számára nem a presztízs a legfontosabb, hanem az, hogy kényelmesen eljussanak egyik pontból a másikba.

Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia jogger, Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt, Dacia jogger teszt, jogger teszt,

  • dacia jogger Dacia Jogger TCe 110 Extreme teszt Dacia jogger teszt jogger teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110
    • Autó & Motor
    Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csak az imidzse a konkurencia – Dacia Jogger TCe 110 Extreme
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    Kapcsolódó cikkek

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben

    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia